{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Vitaminer {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har et spørgsmål ang. vitaminer.

Jeg ved godt marsvin ikke selv kan producere C-vitamin, derfor køber jeg et foder der er tilsat ekstra C-vitamin. Ved siden af har de en slikkesten plus at de får enten gulerod, salat, blomkål, broccoli eller æble hver dag. Derudover har de godt hø hele tiden...
Der hvor jeg jeg køber foder siger de så at jeg også skal give dem C-vitamin i vandet hver dag, og så tænder mine alarmklokker..
For det første står der på bøtten det skal gives 1 gang om ugen, for det næste tænker jeg, hvad nu hvis de får for meget??? Jeg spurgte i Butikken, men fik bare at vide de skulle have ekstra C-vitamin for ikke at blive lamme i bagkroppen...

Hvad gør I andre der har marsvin?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminer
  • #1   22. okt 2011 Altså jeg gør det samme som dig smiley Og har ikke haft problemer med det endnu. Alle mine muttere ser sunde og glade ud smiley

    - Forstår ikke helt hvorfor du vil ændre den måde du har dine marsvin på smiley ?


  • #3   22. okt 2011 Mine ser også sunde og raske ud, de er blanke i pelsen og snakker og er glade og nysgerrige... Det der gør mig i tvivl nu er at jeg kender en hvor alle hendes marsvin er døde inden for kort tid. De gik sammen med en kanin og fik kaninpiller og det jeg ved af hverken vitaminer eller hø.
    Derfor spurgte jeg nu jeg købte nyt foder om det var nødvendigt at give ekstra vitaminer, hvor jeg fik at vide at hvis de ikke fik det blev de lamme i bagkroppen, og det ønsker jeg jo heller ikke. Jeg synes bare ikke rigtig jeg kan forsvare at give dem det i vandet også, når der er i foderet og jeg ikke kan få et ordentligt svar... Derfor spørger jeg jer til råds....
    I foderet er der bl.a. 400 mg C-vitamin/kg foder.


  • #6   23. okt 2011 Tak.. så fortsætter jeg som jeg hele tiden har gjort. Det er ikke min pan at avle smiley

Kommentér på:
Vitaminer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce