{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Mikael J
Mikael J
Tilmeldt:
12. jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvordan gør jeg min chinchilla lykkelig? {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste anskaffede os den sødeste chinchilla for en uges tid siden, og hun er virkeligt vores lille øjensten.

Hun er snart 3 måneder, og virker som en lykkelig chinchilla. Hun spiser som hun skal, elsker at sandbade, og hun elsker at blive nusset og kælet med.

Vi giver hende masser af opmærksomhed, men hun gnaver hele tiden i buret, og hopper op i toppen, så frygter om hun keder sig lidt?

Vi prøver at finde legetøj til hende, men udvalget synes ikke at være stort i Danmark, så vi tænker, om hun ville ha det bedst med en lille ven, eller om hun kan trives fint alene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg min chinchilla lykkelig?
  • #1   12. jul 2017 Langt hovedparten af alle chinchillaer trives lige så fint alene som i par. Enkelte trives kun alene eller kun i par.

    Legetøj er opreklameret efter min mening. Det bedste er at stimulere dem efter deres naturlige behov. Dvs. indret buret så hun har rigelig med bevægelses mulighed (ikke med grene hun skal hoppe rundt på, men med hylder, hængekøjer ol. Grene må også gerne være der, men bør aldrig være primær indretning), og gennem hendes fodring.


  • Mikael J
    Mikael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. jul 2017 Super tak for svaret. Hvad med kalksten? Hun gnaver ret meget i buret nemlig.

  • #3   13. jul 2017 Kalksten, saltsten og mineralsten er ikke noget der bør gives. Det kan give f.eks. nyre problemer.
    Hvis hun gnaver i buret, må du finde nogle grene el.


  • Mikael J
    Mikael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   14. jul 2017 Okay, tak for info smiley

    Vi synes hun ser lidt ensom ud, så vi overvejer en veninde til hende som vi skal se på i dag.

    Vi har tænkt os at lade dem løbe sammen i et stort rum vi har først, for at se hvordan de reagere på hinanden. Vi køber også et ekstra bur, sså de ikke slår hinandne ihjel mens vi sover.

    Er der noget bestemt vi skal vide omkring at sætte dem sammen? De er ca lige gamle.


  • #5   15. jul 2017 Den nye skal lige have lov at falde til før i begynder på sammensætning

Kommentér på:
Hvordan gør jeg min chinchilla lykkelig?

Annonce