{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Marie H
Marie H
Tilmeldt:
4. aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Hvordan gør jeg marsvinet tamt {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har 2 marsvin som jeg lige har fået de er 1 og 3 år. De kan ikke blive taget op og jeg ved heller ikke hvordan keg skal tage det op. Hjælp hvordan gør jeg det tamt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg marsvinet tamt
  • #1   6. aug 2014 Har ikke et marsvin (men mon ikke det er lidt samme princip som med hamster?) smiley

    Det jeg gjorde da jeg fik mit hamster var at være meget sammen med den.
    Altså jeg prøvede at få den til at snuse til mine hænder tit og prøvede at tage lidt mad og give det til den.
    Det kan du prøve smiley


  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #2   6. aug 2014 Har gjort smiley

  • #3   6. aug 2014 Hmmm... Har også hørt at man kan vente en uge med at "prøve" at gøre den tam, for at den så kan vænne sig til de nye omgivelser. Og så om en uge kan du prøve igen smiley

  • #4   6. aug 2014 Det tager altså længere tid end et døgn at gøre et marsvin vant til en.
    Først og fremmest skal de da lige falde til.
    Derefter kan du begynde at give dem noget lækkert fra hånd og evt. lige stryge én gang og lade dem få fred.

    Tage dem sammen op af buret og snakke med dem, sammen vil være mere trygt. Hvis de løber rundt når du skal fange dem, så hjælper det hvis de f.eks. har et hus og smutte ind i, så er de nemmere at få fat i, fremfor at stresse dem rundt fra den ene ende til den anden.

    Det tager tid. Har et marsvin på 3 år, som der stadig arbejdes på mht. at være tryg i buret.


  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   6. aug 2014 Jeg er bange for at den bider eller river mig da jeg holde min hånd da den snusede bed den mig.


  • #6   6. aug 2014 Så må du have skræmt den. Giv dem et par dage, du har lige fået dem.

    Når du tilbyder noget lækkert i hånden, så lad dem komme til dig.
    Sørg for at de kan se dig når du nærmer dig dem. Kommer hånden oppe fra ser de den ikke og vil blive skræmte.


  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   6. aug 2014 Okay tak smiley men jeg kan ikke smøre min skinny den ene af dem ind i olie når de er bange for mig så hvad skal jeg gøre der

Kommentér på:
Hvordan gør jeg marsvinet tamt

Annonce