{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Natasja1310
Natasja1310
Tilmeldt:
23. okt 2016
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Kan kaniner ikke tåle snacks? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg vil lige høre jeres erfaringer om kanin snacks.
Jeg har læst/hørt at kaniner ikke kan tåle snacks. Altså at de bliver syge og får ondt i maven, derfor har jeg ikke turde at give det til min kanin (selvom jeg gerne ville).
Med kanin snacks mener jeg sådan noget på billederne.
På forhånd Tak!
Kh Natasja.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan kaniner ikke tåle snacks?
  • #1   14. jan 2017 nej, mener ikke, at de kan tåle det..

  • #2   14. jan 2017 Hvad bruger i så den kan slibe sine tænder? Grene?

  • #3   14. jan 2017 jeg bruger grene, hø, pap, piller (mad)

  • #4   14. jan 2017 ved ikke, om de kan tåle de to nederste

  • #5   14. jan 2017 Da jeg havde kaniner fik de ind imellem sådanne snacks som på de 2 nederste billeder, men efter jeg ikke har kaniner mere, er jeg blevet meget klogere på hvad kaninere har brug for, og hvad de ikke har brug for. Kaniner har helt sikkert ikke brug for disse snacks, og derfor bør man ikke give dem det, i min optik. Så hellere give nogle grøntsager eller lidt frugt.

    Endvidere er disse snacks fyldt med en masse sukker, korn og stivelse. Dette er på ingen måde sundt for deres tarme og mave, men det vil ikke gøre dem syge. Selvfølgelig er dette sagt ud fra at de er snacks, og altså bliver givet som snacks skal. Som efter min mening er 1-2 gange hver anden måned. Altså maks 1 gang om måneden.

    Mit endelige råd; Undgå snacks, og køb hellere nogle grøntsager til dine kaniner smiley Hvis det er på grund af deres tænder du gerne vil finde en metode til, så er grene ekstremt gode, og tørrede blade smiley Tørrede blade er dog nemmest at finde i efteråret smiley Husk dog at variere maden godt og aldrig give for meget frugt smiley


  • #6   14. jan 2017 Der er et kæmpe markedet for snacks/guf til mindre kæledyr. Problemet kan være at navigere i det.
    Jeg ved ikke helt med kaniner, men til chinchillaer er JR Farm i hvert fald begyndt at føre en lang række produkter, der er rigtig gode.
    Det er mest sådan noget som tørrede urter eller hø med specielle ting i. Egebtlig kan man jo bare give løs af sådan noget, men det er tit lidt dyrt.

    Jeg er blevet rigtig glad for www.klaken.dk
    De fokusere primært på kaniner. En del af tingene dur også til mine dyr. Men det er i hvert fald et godt sted at starte


  • #7   14. jan 2017 Tag evt. et kig på rabbitdk.dk
    Der er gode bud på hvad en kanin tåler som snacks smiley


  • #8   15. jan 2017 Jeg bruger produkter fra JR Farms Grainless seie. De indeholder ikke korn, er ikke tilsat sukker og har en lav fedtprocent. Men disse har jeg aldrig oplevet maveproblemer. Kaninen på billedet vælger hvilken af de 4 smage hun først vil prøve i denne pakke. Jeg giver aldrig en hel pakke/stang til hver kanin. Der tages blot en lille stykke af.
    Produkter fra JR Farm, kan købes hos specialdyrehandler, dyrlæger og online på bl.a. Pluspet.dk, rabbitdk


    profilbillede
  • #9   18. jan 2017 Tænderne skal primært slibes på hø. Derudover kan man give dem grene mm. Hø bør udgøre mindst 80% af kaninens daglige kost.

    Snacks med korn, sukker, mælk, kalksten, saltsten mm gør intet godt for kaninen, og kan i værste fald gøre dem rigtig syge.


  • #10   18. jan 2017 Dem der med kalk/miniraler på er ikke godt for nogen gnavere.. Men at du engang imellem giver kaninen snack hverken dør eller får den det dårligt af..

    Men se på det som slik..


  • #11   18. jan 2017 Hvorfor ikke lade naturlige fodermidler være snacks ?

  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #12   21. jan 2017 De der Youghurt drops er det værste.. har selv givet det, indtil jeg blev klogere.. At gøre en kanin glad med disse snacks, er ikke altid at gøre den godt.

  • Isabella F
    Isabella F Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   3. feb 2019 Ikke gi din kanin dropps de kan ikke tåle nogen mælkeprodukter vil anbefale urter

Kommentér på:
Kan kaniner ikke tåle snacks?

Annonce