{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

anja j
anja j
Tilmeldt:
6. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mine kaniner kan ikke enes {{forumTopicSubject}}

Har et stort problem med min kanin på ca 3 år.. Når jeg tager hånden ind i buret til hende for og kæle med hende, så knurer hun og angriber mig. sometider bider hun også ud efter mig. Hvad skal jeg gøre for og få hende til at være en sød kanin der vil kæles med, uden at den angriber mig. ?

Jeg har været ude og købe en til kanin på 8 uger, og de kan slet ikke sammen, den nye kanin bliver angribet hver gang de er sammen.. og jeg har givet dem en chance på lidt over en måned, og hun angriber hende stadig hver gang de er sammen.. Hva skal jeg gøre. ??

PS. det er begge 2 hunner...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine kaniner kan ikke enes
  • anja j
    anja j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. feb 2011 de er i hvert sit bur. og vi har prøvet og sætte dem ned og løbe sammen, når vi sidder ved siden af. men vil de kunne løbe sammen på længere sigt, eller vil det fortsætte det her ?

  • #3   6. feb 2011 1. din ældre dame er terrorial. Det vil sige at hun beskytter sit bur. Først så advarer hun dig ved at brumme, og da du ik forstår det så bider hun ud efter dig.

    2. du skal slet ik sætte en unge ned til din dame, den ende med at blive meget skadet.
    Skil dem ad, og giv dem hver deres bur.
    De er kolonidyr ikke flokdyr, så de skal slet ik gå sammen.


  • #4   6. feb 2011 skil dem af det er den eneste løsning..

    mht den gamle hvor længe har hun været sådan?


  • #5   6. feb 2011 Det fortsætter sådan.
    De skal heller ik løbe sammen. Ej heller under opsyn.


  • anja j
    anja j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   6. feb 2011 FKH .
    Hun har været sådan i ca 1 år


  • #7   6. feb 2011 har hun været udsat for et eller andet på et tidspunkt (tænker her på stresse, slået, jagtet mm)? men kommer også til at tænke på om hun har været tjækket for om tænderne er blevet for lange? for hvis hun har ondt kan hun blive aggrasiv.

  • #8   6. feb 2011 Kaniner kan godt gå sammen, men du må da aldrig sætte et nyt dyr ned til et aggressivt dyr, og så på den aggressives territorium.

  • #9   6. feb 2011 Hvorfor skal folk herinde få kaniner til at lyde som sådan nogle montrer der lemlæster hinanden og dræber marsvin hvis de får lov? Alle mine niner har gået sammen i 4 år og har altid haft det godt sammen. Der er aldrig sket noget andet end et par dominansparringer her og der. Min søsters 5 marsvin og mine kaniner går i løbegård sammen om sommeren og det har de det alle godt med og har gjort 2 hele sommere. Folk skal altså også passe på med at gøre sine dyr til sådan nogle skødedyr der ikke må eller kan tåle noget. Og diskussionen om om flere kaniner må gå sammen eller ej er endeløs, der er sådan set hverken bevist noget rigtigt eller forkert (det er dog videnskabeligt bevist at to kaniner sammen er mindre stressede end en enlig kanin). Alle dyr kan komme op og slås og alle dyr kan være territorielle til en vis grænse. Man er ALDRIG sikker når man sætter to dyr af nogen art i bur sammen. I prøver at få kaniner til at leve så naturligt som muligt? Er det naturligt for kaniner at sidde i små burer? Er det naturligt for kaniner at være og KUN være i kontakt med mennesker? Nej det er det godt nok heller ikke. Det er mine tre veninders herindes (SjazzMean, Azizam og ZeniaBenia) og min mening om det (plus andre vi har talt med herinde, og vores kilder og bekendtskaber).

  • #10   6. feb 2011 Er det naturligt for kaniner at dele deres territorium, nej det er det ik!

    Og kaniner er altså ik streddede af at gå alene, og de keder sig heller ik.
    Vils ku hellere have kaniner der keder sig end kaniner som er skadet af at gå med en anden, som ik er naturligt for dem.
    Og nej, det er ik naturligt for dem at være i bur.


  • #11   6. feb 2011 Og ja, nogle kaniner kan sikkert godt gå sammen.
    Men man skal aldrig nogensinde sætte en anden kanin ned til en som er så aggressiv og burterrorial, og så meget ældre!
    Det er dømt til at ende galt for den lille unge


  • #12   6. feb 2011 Stald Malega:
    Nu er det langt fra alle kaniner der skader hinanden (oftes er det enten fertile hanner, eller agressive hunner).
    Alle kaniner, alle dyr er forskellige. Nogle marsvin kan heller ikke gå sammen, og forsøger at skade hinanden - det er flokdyr, nogle mus æder hinanden, så kan man jo blive ved og bare isolere sine dyr helt..


  • #13   6. feb 2011 Har skam også set hvordan neutrale kaniner har gjort skade på hinanden...

  • #14   6. feb 2011 Der kan jeg også sige det modsatte:
    Der er skam også kaniner der er blevet "deprimerede" af at gå alene.
    Jeg havde en kanin der altid havde gået sammen med sin søster hele sit liv (6 år), da hun blev alene begyndte hun at tabe sig, vi lagde mærke til hun ikke spiste som plejede og bare sad og gloede ovre i hjørnet, hun var også begyndt at sprælle da jeg tog hende op. Hun kom så til dyrlægen, der umiddelbart ikke kunne se at noget var galt med hende. Vi sagde at vi havde tænkt os at finde en ny kanin som skulle ind til hende, da hun altid havde gået med andre kaniner, og her til sidst hendes søster som hun var så glad for. Selv dyrlægen sagde fint til det, da der ikke var noget smitsomt eller sygt at finde på hende. Vi gik så på internat og spurgte om de havde en sød gammel kanin, som kunne blive bofælle til vores gamle kanin derhjemme, den søde kvinde for gnaver afdelingen viste os en sød gammel kastrat som viste sig at være perfekt for vores hun. En uge efter han var kommet hjem til mig var hun igen som hun plejede at være.
    Det er ganske ærligt fortalt præcis som det skete, jeg ved ikke om det ærlig talt var en "depression" da jeg ikke menneskeligører dyr på samme niveau, men det får mig da til at tro at gnavere og kaniner sagtens kan savne og være ensomme.

    Alle dyr, og også kaniner er forskellige, og ja jeg er sikker på at neutrale kaniner har gjort skade på hinanden, neutrale marsvin, rotter, mus, katte, hunde osv. har også gjort skade på hinanden..


  • #16   6. feb 2011 Jeg fortrækker mine kaniner udenfor i kaningård, da jeg for det første har nok dyr indenfor, og for det andet har indtrykket af at kaniner trives bedst udenfor (selvfølgelig kan de også have det godt indenfor).
    De kommer de ind og bliver plejet når de er syge (om vinteren ikke længere end 15-20 minutter), men for det meste går de udenfor året rundt (med plexiglas og underjordisk hule om vinteren).


  • #17   6. feb 2011 Ej Sjazzmean har du ikke nogle billeder af din kanin gård? det lyder så lækkert for dem :D.. og tror jeg har læst nogle gange nu hvordan dine kaniner lever og det lyder altså bare luksus :D. det er også helt okay hvis du ikke har løst til at vise det frem ;).. og undskyld off-topit

  • #18   7. feb 2011 FKH :
    Det er helt i orden, jeg kan godt tage nogle billeder når vejret bliver lidt bedre (så jeg kan tage plexiglassene af) smiley

    Mvh.


Kommentér på:
Mine kaniner kan ikke enes

Annonce