{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Kanin vil ikke spise sit foder {{forumTopicSubject}}

Min kanin på 7 år, vil ikke spise sit foder. Hun får piller, som jeg har blandet lidt "guf" i, samt har prøvet med vitakraft kugler til ældre kaniner. Jeg er selv mest tilhænger af, at kaniner får piller, som fuldfoder, men her er det ikke længere en mulighed. Hun elsker derimod gulerødder og knækbrød. Hø har hun heller aldrig rigtig ville spise, på trods af jeg har prøvet meget forskelligt. Halm ser jeg hende dog spise?
Hun har tabt sig lidt, men tænderne er ok.

Hun har fri adgang til stor græsplæne både dag og nat.

Nogle der har stået i samme situation?
Jeg ved ikke hvilket fuldfoder jeg skal prøve til hende, nogle der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin vil ikke spise sit foder
  • #1   13. sep 2016 Der er ikke noget, der hedder "fuldfoder" til kaniner. Kraftfoderett er blot et beskedent tilskud, der bruges, når der ikke er energi (kalorier) nok i det naturlige foder - eller til at justere proteintilodelingen..... Så fortsæt du bare med det naturlige foder.

  • #2   13. sep 2016 Jeg ville få hende tjekket hos en dyrlæge. Der må være en grund til hun mister appitit, når hun også er så gammel. Havde selv min Smilla, med sammen problemer, og hun kom afsted og det endte med hun fik fred for det var ikke længere et værdigt liv for hende at blive ved smiley

  • #3   13. sep 2016 Kaniner skal leve af hø.. Så hvis den ikke spiser sit foder op gør det ikke noget... Bare den spiser lidt

  • #4   13. sep 2016 Tak for svar smiley Hun får lov til at spise det hun vil.

    Trine - tror ikke dyrlæge er nødvendig. Hun er en ekstrem aktiv kanin, og hun er bestemt ikke blevet mindre aktiv. Hun går ude døgnets 24 timer på stor græsplæne og har adgang til sit bur, og hun graver kæmpe huller, der snart bliver til gange, haha. Hun har aldrig været fan af sin mad, men hun får selvfølgelig også meget at spise ved siden af. smiley

    Har i dag købt lidt forskelligt, og så kan hun spise hvad hun vil. smiley


Kommentér på:
Kanin vil ikke spise sit foder

Annonce