{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

maria V
maria V
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

kanin vil ikke springe?? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en kanin som vel er godt omkring de 9 måneder, men problemet er at jeg gerne vil lære hende at springe, men hun skal først være selevant! men nå jeg tager selen på hende og tager hende med ud så sidder hun bare og kigger?? hun hopper lige lidt (husker at rose hende ekstra meget!!) men jeg vil ikke stoppe hende (for at lære stopsignalet) når hun nu er igang?? hvad skal jeg gøre og når jeg prøver at lære hende drejesignalet så stopper hun og sidder der igen?? har siddet der over i ca. 30 minutter hvor hun bare sidder stille?? hvad skal jeg gøre?? skal jeg sætte nogle spring op i deres "stald" hvor hun er vant til at være/ det sted hvor de stod inden de blev flyttet?? hjælp mig gerne?? smiley
mvh Maria smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin vil ikke springe??
  • #1   13. jan 2014 Nu har jeg ikke en snus forstand på hopkaniner.. Men kunne det tænkes, at du har lidt for høje forventninger til din kanin?

    - Er den avlet til hop? Har forrige ejer givet det indtryk, at den vil egne sig godt til hop? Ved du, hvad det kræver som ejer, at træne en kanin til hop?

    Enhver kanin kan få sele på, men det gør dem jo ikke til hopkaniner - Ligesom enhver kanin, der kan sættes foran en dommer, jo nødvendigvis ikke er en udstillingskanin smiley

    Jeg synes, du skal gøre hvad din kanin rent faktisk kan, og ikke være skuffet over, at den ikke gør det, du havde sat næsen op efter smiley


  • #3   13. jan 2014 Hvor lang tid har du haft den i sele og hvor mange gange?

  • maria V
    maria V Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   13. jan 2014 har ca haft den på 10 gange og det er tit ca en 30 eller mindre:)

  • maria V
    maria V Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   13. jan 2014 og hun elsker nemmelig at hoppe inde i "stalden" UDEN selen så tænker at hun bare skal vene sig lidt til selen

  • #6   13. jan 2014 Jamen hvor lang tid? Dage, uger, måneder?

  • #7   13. jan 2014 Altså du skal heller ikke bare stå og glo på at den sidder stille. Du må gerne prøve at kilde den og opfordre den til at gå fremad. Ikke alle kaniner spurter afsted. Har en gammel dreng som, når han hopper, lige skal opmuntres til at gå mellem springene. Og det har intet med alderen at gøre men om at sådan er han bare. Og som Nøvling siger er det bestemt ikke alle kaniner der egner sig til hop smiley

  • maria V
    maria V Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. jan 2014 ca en måned.
    jeg har prøvet at lokke hende med mad (inden hun fik eftermiddagsmad så hun var lidt sulten) men hun vil ikke har også prøvet at kilde hende osv men hun sidder bare der??


  • #9   13. jan 2014 Altså nu er det jo sådan at det er ikke alle Kaniner der vil springe det er meget normalt.. de gør det af fri vilje prøv at gå foran den hvis du går bag den.. hvis det ikke hjælper er det altså fordi at Kanin spring bare ikke er noget for din Kanin og man kan ikke tvinge dem til noget.. dsv. smiley

  • #11   13. jan 2014 Kaninhop skal være en fornøjelse for ejer - OG IKKE MINDST KANIN. Og så længe kaninen ikke trives i selen, får du ikke lært kaninen at hoppe.
    Så begynd forfra og GLÆD dig sammen med din kanin - uden forhindringer - og først når kaninen trives med at bevæge sig i sele, kan du begynde med nogle små forhindringer. Så må det tage den tid, det tager.


Kommentér på:
kanin vil ikke springe??

Annonce