{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Dyr med på uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley
Jeg starter på uddannelse her til januar. Jeg skal bo på skolehjem, da uddannelsen er tre timers offentlig transport fra hvor jeg bor, og man må gerne have et dyr med til at være på værelset, hvilket jeg meget gerne vil have. Jeg har pt 6 kaniner herhjemme, men jeg ville ikke tage en af dem med, da jeg syntes værelset er for lille til at en kanin ville kunne trives der, og jeg ville høre hvad I kunne anbefale mig at tage med, da jeg meget gerne vil have et dyr at nusse med om aften.
Jeg havde overvejet rotter, men for det første kan min mor ikke fordrage rotter og ville ikke tillade dem at komme inden for hendes døre, plus at jeg kun må have ét dyr med, så det skulle jo være et dyr som ikke er flokdyr.
Jeg havde også tænkt lidt på en hamster, men syntes for det første at de er lige nummeret for små, plus at jeg aldrig rigtig har oplevet et rigtig tamt hamster som ville nusse og lignende.

Kom gerne med anbefalinger om dyr jeg kan have med!
Vil rigtig gerne have at det er et dyr der vil nusse, og at det ikke er alt for lille. smiley

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr med på uddannelse
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   18. aug 2016 Pindsvin smiley

  • #2   18. aug 2016 Åh jeg synes det er svært at komme på noget, der kan være på et lille værelse (hvsd er lille? Hvor meget bur er der plads til?), som samtidig er glad for at nusse, og som skal gå alene.

  • #3   18. aug 2016 Ikke for at være den kedelige, men hvad med at vente - og så tænke lidt fremad også?

    Hvad uddannelse skal du på, og hvordan vil det fungere med skolehjem hvor du ved weekender, ferier, praktik tider m.v. ikke har værelset og skal flytte rundt og hjem? Hvor meget tid vil uddannelsen kræve, og hvad senere med praktikplads når du skal rundt og finde noget der og det gerne er fuld tid?

    Jeg kan godt forstå trangen til at have et kæledyr med, især hvis det er første gang hjemmefra mv - men måske du lige skal slå koldt vand i blodet, og se hvordan det hele bliver, fremfor at binde dig til et kæledyr i mange år, uden helt at vide hvordan fremtiden ser ud smiley


  • #4   18. aug 2016 BlueBunnies: Hvordan er pindsvin som kæledyr? Er de renlige og vil de nusse? smiley

    Pia N: altså jeg syntes at hamstere er små alle undtaget guldhamstere, men sådan nogle tisser jo over alt når man har dem oppe, eller er jeg gal på den?

    Rollo's Kaniner: har tænkt det hele igennem, og min anden veninde har taget samme uddannelse, hvor hun så ente med at få et kæledyr med derover, og har fortalt mig at man sagtens ville kunne have et dyr med og have tid til det osv. Skal også bo på aleneværelse, og når praktisken starter skal jeg så bo hjemme, hvilket ville sige at den så skulle bo hjemme på mit værelse og at jeg ville komme hjem til den om aften og nusse med den der smiley


  • #5   19. aug 2016 Hvad med en guldhamster? Man kan få støjsvage hjul, og de kan tages ud i snor smiley

  • #6   19. aug 2016 Jeg kender ikke meget til hamstere, men det ville undre mig meget hvis de tisser over det hele når de er ude. De færreste dyr tisser tilfældige steder. Det er som regel fordi de har været ude for længe, og ikke kunne komme til deres vanlige tisse sted. Hvis de er bange, sure, syge eller afmærker territorie. Igen, jeg kender ikke meget til de små dyr, det er bare set ud fra, at langt de fleste dyr faktisk er ret renlige når det kommer til at besørge.

  • #7   19. aug 2016 Synes stadig man skal prøve at starte, og så selv mærke efter - vi tackler tingene forskelligt jo, og nogle bruger mere energi på uddannelse end andre smiley Nogle kører det som smurt for, andre skal måske bruge lidt mere på det.

    Anyways, pindsvin er af hvad jeg har forstået på dem som virker til virkelig at have forstand på det, hobbydyr - dvs det er ikke kæle-/nussedyr.

    Guldhamstere vil gerne kæles med, og nej de tisser ikke overalt...


  • #8   19. aug 2016 Kan bare huske fra da jeg var lille og havde et dværghamster at det tissede over alt og det gør mus også, så troede måske bare at det var det samme for guldhamstere smiley Men er kommet frem til at jeg nok vælger et guldhamster smiley

  • #9   19. aug 2016 Du kan have et tæppe den kan kravle på, og som kan pakkes væk når den er i buret

  • #10   19. aug 2016 Da jeg tog udannelse boede jeg også selv på skolehjem (aleneværelse)..
    Og jeg valgte at have en kanin med, jeg sørgede bare for at buret var åbent alle de timer jeg var hjemme - så den selv kunne bestemme om den ville være i buret eller ej smiley

    Og min kanin hyggede sig med at vandre rundt i hele værelset, jeg havde også en mini altan han kunne løbe ud på.. Så for hvad du gerne vil ha, så ville jeg nok sige at enten et marsvin eller en kanin af lille race ville være den bedste mulighed smiley

    Jeg havde denne lækre fyr med smiley


    profilbillede
  • #11   20. aug 2016 marsvin er flokdyr

  • #12   20. aug 2016 Jeg har ikke læst alle kommentarer. Men kan ihvertefald indskyde - med 3 guldhamstere at de kan blive SÅ tamme, og har ikke en gang oplevet de har tisset eller andet når de har været oppe.
    - De er alle 3 en god håndfuld størrelse og bare så kælne. De venter trofast på at blive taget ud og løbe hver aften. Den eneste ulempe er, at uanset hvor tamme de bliver, skal man stadig være obs, for ser de sit snit til det stikker de altså af smiley Jeg er SÅ glad for min dreng, og ved min søster på 14 også er rigtig glad for sin pige. Min mor har fået sig en pige også for noget tid siden, som vi har valgt at parre med Marius da jeg er så glad for ham, at jeg ønsker et afkom efter ham, de bliver jo desværre ikke mere end 2-3 år sådanne nogle guldhamstere. smiley


  • #13   20. aug 2016 Stine C: Jeg ville jo også aller helst have det sådan at jeg fik en af mine kaniner med, men de er alle bondede og jeg har ikke mulighed for at få en til, da min kaningård ikke er stor nok til at der ville flytte en til ind efter uddannelsen er ovre.. :S

    Trine: Hvor dejligt at høre smiley tror helt sikkert at det bliver et guldhamster ! smiley


  • #14   26. aug 2016 En hanmus er en mulighed? smiley

    Fylder ikke så meget, er søde i hånden (køb fra en opdrætter), og skal gå alene, da hanmus er meget territoriale smiley

    http://www.gnavergalleri.dk/video/mus/17967-lux_linus


  • #15   26. aug 2016 Mine mus tisser forresten ikke overalt. De tisser, hvis de er nervøse/usikre eller selvfølgelig hvis de bare skal og ikke kan komme ind i deres bur - men det er ikke noget jeg oplever ofte, synes jeg smiley

    Nu hvor jeg tænker over det tisser rotterne faktisk mere på en, for at fortælle man er en del af flokken (men det er jo ikke ret meget), det gør mus ikke smiley


  • #16   26. aug 2016 FoxyRats: Dejligt at dine mus ikke tisser på dig smiley Mine mus var meget tamme og hoppede selv op i min hånd, når jeg stak den ned i buret, men de tissede nu alligevel på mig og min seng smiley
    Har også haft en enkelt hanmus, men syntes at hans tis lugtede .. smiley Ellers elsker jeg mus! Avlede lidt for nogle år siden, men stoppede med at have mus efter min sidste blev taget af en kat, som var hoppet ind af mit vindue i mens jeg var i skole smiley hun var ellers noget så dejlig og tam! Havde selv opflasket hende, da hendes mor døde da hun var nyfødt..


  • #17   26. aug 2016 Hanmus lugter lidt ja, men jeg synes ikke de lugter mere end hverken rotter, marsvin eller kaniner, rent personligt. Faktisk har jeg aldrig haft en dyr der lugtede så meget som en kanin smiley

    Men det er nok meget individuelt mht. lugt smiley


  • #18   26. aug 2016 Kaniner lugter ja! smiley Derfor at jeg holder dem udenfor, men må indrømme at jeg syntes at hanmus lugter mere med mindre at man skifter bur hver dag ..

  • #19   26. aug 2016 Hvad med akvarium? Jeg ved godt det ikke rigtig er nussedyr man har i dem. Men feks azolotler. De er altså skide charmerende, og nysgerrige. De vil gerne følge med i hvad der foregår, og der behøver jo ikke være et kæmpe akvarium de går i.

  • #20   26. aug 2016 eller er en sumpskildpadde

  • #21   26. aug 2016 Pia N: Ville gerne have et dyr jeg kunne være sammen med /:

    Beltane: Det var faktisk ikke en dårlig ide


  • #22   26. aug 2016 Hvilken form for strøelse og tilbehør har du haft i buret? Burskift hver dag lyder vildt. Jeg skifter hver 7.-10. dag smiley

  • #23   26. aug 2016 jeg brugte carefresh da selv hunmusene lugtede ved både hemp og spåner

  • #24   26. aug 2016 ved hunmusene skiftede jeg hver 7 dag

  • #25   26. aug 2016 Jeg skifter både hun og han-mus hver 7.-10. dag, og også vores hunrotter.. Bruger pt. mix af carefresh og hemp (det bliver boxo og hemp fremover), men jeg tror at jeg vil forsøge mig med kun hemp til hanmusene.

    Ved hanrotterne kunne carefresh nemlig slet ikke bruges, det STANK, så vil lige forsøge om det mon er det samme med hanmus smiley


  • #26   26. aug 2016 Du kan ikke være mere sammen med en sumpskildpadder end du kan med en axolotl smiley

  • #27   26. aug 2016 skildpadden kan godt tåle at være ude af vandet og gå rundt

  • #28   26. aug 2016 Ja... Men sumpskildpadder er ikke lavet til at tøffe rundt uden for deres akvarium. Heller ikke selvom de kan gå på land. Og nu er der jo også kommet restriktioner på hvad man må holde af arter.
    Hvis man vil have noget der skal ud og tøffe rundt på et gulv, er det bedre med en landpadde.
    Men hvis man tænker i krybdyr, var det måske mere oplagt med noget der var bedre tjent med det, såsom en skægagame eller en leopard gekko. De er sådan rimelig nemme at få håndvante uden de stresser helt vildt


Kommentér på:
Dyr med på uddannelse

Annonce