{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin
  • #2   8. okt 2010 i stedet for de der gnaverblaninger så køb nogle marsvinepiller med C-vitamin. Marsvin har brug for C-vitamin igennem foderet (ikke de der dråber, pulver osv...)

    Og allervigtist! Køb et til marsvin så den har en ven da de er flokdyr og utrolig sociale!


  • #3   8. okt 2010 hvor køber jeg det mad og er det noget der haster meget??

    det vil sige de skal gå 2 sammen? kan den godt gå sammen med en ham mere?


  • #4   8. okt 2010 Gnaverblandinger er generelt noget møg.. specielt det crap man kan få i supermarkederne... det svarer lidt til at man lader sine børn leve af franske hotdogs - det smager jo fint, men det er ikke ligefrem en superb kostsammensætning.
    Gnaverblandinger brillerer stort set ved at henvende sig til forskellige typer gnavere - hvor ingen har det samme foderbehov, og ergo er det lige uegnet til dem alle sammen.

    Dyrehandlerne har vel osse gnaverblandinger, og så har de 'blandinger' til de forskellige gnaverarter.
    Hovedpointen er, at når det er til marsvin, så skal der være så lidt korn i som muligt - hvilket stort set vil sige at 99% af de marsvineblandinger du kan finde, ikke er gode nok. Allerførst er sammensætningen sjældent rigtigt, dernæst sorterer dyrene gerne, og derved får de slet ikke dækket samtlige af deres behov.

    Så jeg stemmer i med at et godt pillefoder med c-vitamin er det bedste. Afhængig af hvor man bor, kan der være forskellige mærker. Igen har dyrehandleren dem sjældent - for de her piller er nemlig billigere end diverse fancy blandinger, og det tjener man så mindre på. De fleste foderstoffer har så til gengæld, og mange af dem har osse i mindre poser på f.ex. 4-5 kg.
    Har man ikke så nem adgang til en foderstof, og har man ikke så mange, så kan man anvende Vitakraftkugler - de grønne kasser der koster ca. 35 kr stykket, når de ikke er på tilbed. Det er lidt fed mad, men det er bedre end så meget andet - ellers er det super til godbidder. Vitakrafts marsvineblanding er så tilgengæld en ren kornfest og derfor noget værre møg. Maxizoo har deres egen blanding der hedder multifit, og den er så heller ikke så ringe endda, specielt når man tænker at det er en blanding - den tør jeg osse godt anbefale.


  • #5   8. okt 2010 hold da op det løb besværligt.. her troet jeg det "bae var et marsvin han hade fået..


  • #6   8. okt 2010 De kan godt gå 2 sammen smiley Så længe de ikke er voksne begge 2. Du kan godt sætte to unger sammen eller købe en voksen det er smag og behag om du vil købe en unge eller en voksen som ven.

    De skal bare være hanner begge to medmindre du vil kastrare den du har og købe en hun. Det er også smag og behag (:


  • #7   8. okt 2010 Jamen det er jo lidt det samme som at 'bare' købe en hund og så give den aldis mad, ik smiley

    Til de flestes store overraskelse så er marsvinefolk ret organiserede, vi har en landsdækkende klub, hvor vores stambogsdatabase går 26 år eller mere tilbage i tiden - klubben havde 25 års jubilæum sidste sommer. Mange af os udstiller aktivt i hele landet, hvor dommere hentes ind fra udlandet. Vi både importerer og eksporterer vores dyr. Så det gør selvfølgelig at rigtigt mange kloge hoveder har fundet ud af en hel masse ting om marsvin - desværre ting som der meget ofte fejlinformeres om både i dyrehandlere og i bøger, selv nyere bøger.


  • #8   8. okt 2010 okai jamen så er det jo bare ud og købe nyt mad.. er der ik også noget med de skal have en sten il deres tænder?

  • #9   8. okt 2010 giv den grene at gnave i. Fx fra æble/pærertræer. Ikke træer der bærer en stenfrugt. Se mere på www.marsvineklub.dk

    Hvis marsvinet får godt foder behøver den ikke sten/kalk/salt tilskud.



  • #10   8. okt 2010 mange tak

  • #11   8. okt 2010 salt/mineral sten er også godt! . og min er utrolig glade for det..

  • #12   8. okt 2010 Det er aldrig nogensinde "bare" et dyr.
    - Du har heller ikke "bare" et barn der skal ha' McDonalds mad jo smiley

    Det er vigtigt at sætte sig ind i dyret, FØR anskaffelse smiley
    - Det er jo så for sent nu, og så må du jo så ud og søge viden.

    Foder er folk inde på, - godt marsvinefoder er desuden laaaangt billigere end det elendige "gnaverblanding" man kan købe diverse steder smiley

    Salt-/kalk-/mineralsten gider jeg ikke spilde penge på, - de skulle gerne få deres behov opfyldt via ordentligt foder.
    - Til tænderne er æble-/pæretræs grene gode, mine elsker dem!


  • #13   8. okt 2010 salt/mineral sten er overflødige hvis man fodre med noget ordenligt foder.



  • #14   8. okt 2010 Enig med sortfod.

    Nogen marsvin vil så osse 'misbruge' sådan en sten - been there, done that, got the t-shirt. Sådan at de vil voldslikke... drikke vand... voldslikke.. drikke vand... osv osv. Det kan så forrykke balancen pænt meget.

    Personligt synes jeg så at de penge kan bruges til noget andet, såfremt de er dækket ordentligt ind med foder.


  • #15   8. okt 2010 først og fremmest tillykke med jeres nye kæledyr.
    Med hensyn til det foder til marsvin har i ikke en dyrehandler i nærheden ? eller kan du prøve at kigge på DMKs hjemmeside og se om der ligger nogle marsvine avlere i nærheden af dig, der kan man ret tit købe rigtig god foder til gode penge.


Kommentér på:
marsvin

Annonce