{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Spiser ikke?? {{forumTopicSubject}}

Min hankanin Strike spiser ikke så meget som han ellers plejer at gøre.. Han drikker meget, men det er vel pga. Varmen?
Det er her på de sidste 3-4 dage hvor han spiser mindre og mindre. Han virker normal og har ikke fået noget grønt de sidste 3-4 dage fordi at jeg ville holde øje med ham, og hvor meget af pillerne han gad spise.
Er der noget jeg kan gøre? Er bange for at han får forstoppelse eller lign.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser ikke??
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   31. maj 2016 En tur forbi dyrlægen vil være det smarteste. En kanin der spiser mindre og mindre er desværre en syg kanin.

  • #2   31. maj 2016 Han har været i løbegård med en masse græs i, kunne det ikke være derfor? Han opfører sig normalt

  • #3   31. maj 2016 Og altså han spiser rimelig meget, han spiser bare ikke op smiley

  • #4   31. maj 2016 Hvis du mistænker forstoppelse er det vigtigt at komme til dyrlæge, da det kan være dødeligt for en kanin at få forstoppelse

  • #6   31. maj 2016 Du er ikke itvivl hvis han har forstoppelse, så er appitten helt væk. Ville bare gøre som jeg anbefalede dig på Facebook også sørge for altid at have Critical Care liggende smiley

  • #7   1. jun 2016 Okay, tak allesammen smiley

  • #8   2. jun 2016 Så skal du da ikke tage det grønne væk, hvis det er det han vil spise så skal han spise det, så får han da heller ikke noget at spise. Giv ham grønt, og smut en tur til dyrelægen smiley

  • #9   3. jun 2016 Han spiser sine piller, bare lidt mindre end han plejer at gøre. Grunden til at jeg fjernede grønt var for at se hvor meget han gad spise af sine piller. For hvis jeg ikke fjernede det grønne er det jo klart at han ikke gad spise sine piller hvis han spiste sig mæt i alt det grønne. Mine andre kaniner spiser heller ikke sine piller op nu, så jeg er sikker på at det er varmen. De spiser, og det er de vigtigste smiley Tak for hjælpen

  • #10   3. jun 2016 Okay, på den måde smiley

  • #12   7. jun 2016 Pillerne er ikke det vigtigste i deres kost. Det skal kun være et tilskud. De skal spise sig mætte i hø og grønt smiley

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 5
    #13   7. jun 2016 Husk at ved mistanke om forstoppelse, så fjern straks kaninpillerne (eller hvad I nu fodre med), og giv rigeligt med godt hø og vand. Det er absolut det eneste rigtige - ifølge dyrlægerne. Dyrlægen kan så give lidt mavemassage og lidt smertestillende, så kommer de igang igen. Har selv en det sker for en gang imellem.

  • #14   8. jun 2016 Det grønne og især godt hø skal være hovedfoder- og her om sommeren er der masser af alt det gode fra naturen... Grene med blade, mælkebøtter, græs, skvaderkål, rosenblomster, hyben-ja og meget mere.. Gå ud og find alle lækkerierne til ham-tørpiller er kun en biting for at sikre de er dækket godt ind med ting de har brug for.. Hvis ikke han er vant til meget grønt-så tilbyd i små doser-så maven ikke smadres.. Gå evt ind på frikanin og lad dig inspirere smiley

  • #15   8. jun 2016 Jeg tænker slet ikke forstoppelse - slet ikke hvis kaninen går på græs, så skal den nok blive mæt af de veje.

    Pillerne skal som andre siger ses som et tilskud, så at kaninen regulerer selv og foretrækker det sunde (=græs m.v.) er da kun positivt.
    - I princippet kan man se på pillerne som vitamin-piller smiley Noget der er sundt i de korrekte afmålte mængder, men usundt hvis det overdoseres.

    Derudover, med det varme vi har, daler appetit og aktivitet for mange - mindre aktivitet, kræver mindre energi og dermed mindre mad smiley
    - Så længe kaninen ellers virker frisk, får drukket etc. og er aktiv når det er køligt, ville jeg ikke være urolig.


Kommentér på:
Spiser ikke??

Annonce