{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Han spiser ikke? :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min sødeste kanin spiser næsten ikke noget!
Han er ca 5 år gammel, og han har altid været ret spinkel. Men nu er han blevet meget undervægtig, og man kan mærke knoglerne, ret tydeligt.
Han havde en periode på en eller to ugers tid hvor han ikke havde ret meget hø, men det fik han så bagefter. Han har næsten altid fået de der piller, men dem spiste han slet ikke. Så han fik massere af grønt som han spiste lidt af. Nu har vi købt det det sukker foder "Festival" eller sådan noget. Det spiser han lidt af, men det er meget lidt. Han har også haft en periode hvor han næsten ikke sked, og vi har vasket ham bagi.
Han sidder også nogengange meget stille, og ligger sig ned og reagere slet ikke på en, heller ikke hvis man rusker i ham. Det gør han dog ikke rigtigt længere..

Hvis vi giver ham gullerødder, salat osv. spiser han det, men det tager noget tid for ham. Og min morfar har sagt at vi slet ikke skal give ham noget grønt, fordi han som sagt ikke skider særlig meget. Vi har kigget på hans tænder, men vi kan ikke se om de er længere end normalt.

Hvad skal vi gøre? Kan dyrelægen give ham noget til at få "spisetrangen" tilbage? smiley

Jeg håber i kan hjælpe, da han betyder meget for os. smiley

- Billede af lillemanden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han spiser ikke? :(
  • #1   4. jan 2015 Skynd dig at få ham til dyrelæge. Det er den eneste måde at finde ud af, om hans tænder evt. er for lange. Jeg ved ikke hvor i landet du er fra, men jeg kan varmt anbefale Østergaards Dyrehospital ude i Tranbjerg (Jylland). De sætter dyrene i fokus, og tager ikke overpriser. smiley

  • #2   4. jan 2015 Anne P: der står hun er fra København.

    Carla: skynd dig til dyrelægen, det er synd for din kanin at du lader den lide på den måde.


  • #3   4. jan 2015 Susse: Det havde jeg ikke lige set smiley

    Men ja - afsted til dyrelæge. Det er det bedste du kan gøre for din kanin lige pt.


  • #4   4. jan 2015 Du skal helt sikkert have din kanin tilset af en dyrlæge hurtigst muligt.

    Når en kanin ikke får hø og dermed fibre, så kan deres fordøjelse ikke fungere optimalt, fordi hø er deres vigtigste foder. Hø hjælper både på fordøjelse og tænderne.
    Når kaninen ikke her meget appetit og heller ikke rigtig har afføring, så kan det tyde på at der måske er noget med hans tænder. Du kan ikke selv se kaninens kindtænder, som derfor sagtens kan være både for lane og skæve uden at man opdager det.

    Mit bedste råd er at kontakte dyrlægen så snart de åbner i morgen.
    Hvis du er fra København så kan jeg varme anbefale Centrum Dyrehospitel i Rødovre, - spørg gerne efter Danny Meldgaard, da han er rigtig dygtig til kaninerne.

    Indtil i morgen kan du tage nogen af kaninfoderet og knuse og blande op med vand til grød som du kan give kaninen med en sprøjte.

    Hvis kaninen bor ude så ville jeg nok personligt tage den ind, så den ikke fryser nu hvor den har tabt sig en del, men så skal den nok blive boende inde resten af vinteren, så hvis ikke I har mulighed for det, så skal han hvert fald have en masse halm til rådighed, evt. en varmepude måske.

    Jeg ønsker jeg held og lykke med jeres kanin smiley


  • #5   4. jan 2015 Vi tager ham til dyrelægen smiley Han står inde, og vi har ikke en sprøjte, men han har massere af hø nu, og så giver jeg ham nogle gulerødder iaften smiley

  • #6   4. jan 2015 Man bare for en god ordens skyld er han meget glad lige nu, og hopper rundt, så han lider ikke pt. smiley

  • #7   4. jan 2015 Det lyder godt at han er inde, - så kan I også bedre holde øje med ham.
    Hvis kan virker besværet med at spise kan du/I rive noget gulerod.
    Jeg er glad for at høre, at han kommer til dyrlægen. Ikke alle gør dette, så det varmer meget at høre smiley


  • #8   4. jan 2015 Han spiser gerne gulerødder hele og salat (dog meget langsomt) - om sommeren står han ude om dagen på græs i vores sommerhus. Det elsker han smiley
    Tak, det er jeg glad for at du synes smiley


  • #9   5. jan 2015 Håber det bedste for ham. Giv gerne en opdatering når I har været til dyrelæge. smiley

  • #10   5. jan 2015 Vi talte med dyrelægen idag, og har en tid imorgen tidlig smiley Hun tror også det er noget med kindtænderne, så nu må vi se smiley

Kommentér på:
Han spiser ikke? :(

Annonce