{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Cecilia
Cecilia
Tilmeldt:
22. feb 2015
Gnavere: 1 Emner: 11 Svar: 13

Bider i alt {{forumTopicSubject}}

Hej GG!

Vores dværghamster, Sif, virker til at have det rigtig godt hos os, og er typen der gerne lige kommer frem og hilser når vi kommer hjem, eller hvis vi laver mad.

Her den seneste tid er hun blevet slem til at bide i alt. Fingre, tøj, sofa, endda sit hjul og sit bur.

Hun har hjulet i buret at underholde sig med, for hun har aldrig gidet at lege i rør eller lignende, og hjulet skal snart skiftes ud, da det er blev slidt helt skævt og hun dermed løber skævt i det. Hun bruger det ellers flittigt, nu også om dagen, så jeg tror bestemt ikke hun keder sig.

Det med at bide i buret er blevet særligt slemt de sidste par dage. Jeg har haft hende ude i hendes bold når hun gør det, for hvis jeg tager hende op i hænderne (hvilket jeg naturligvis forsøger først) bider hun bare. Hun løber i bolden til hun har set hele lejligheden og ikke gider mere, og derefter bliver hun mere stille, og får lov at komme tilbage i buret. Hun snuser lige lidt rundt derinde, og går som regel ind og sover igen indtil min kæreste og jeg er på vej i seng.
I dag har hun været ude til eftermiddag, men tre timer senere begyndte hun igen at gnave meget i buret. Det undrer mig at hun gør det, for det virker altså som om hun ikke har det godt eller sådan et eller andet. Og det kan vi jo ikke have.

Jeg vil høre om I har nogen idéer til hvad det kan være og hvad vi kan gøre? Hun er som nævnt lige så aktiv som hun plejer (faktisk mere) men virker bare mere agressiv.
Kan det være årstiden? Har en veninde, hvis jordegern bliver mere aggressiv omkring mad på denne årstid. Det synes Sif bestemt ikke at være.
Eller kan det være hendes alder? Har regnet mig tilbage til, at hun må fylde 1 år ca i januar.

Håber i kan hjælpe med lidt forståelse her!

Venlig hilsen
Sif, N og Cecilia smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Bider i alt

Annonce