{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Brug for råd/hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har den sødeste lille dreng, som er egen avl. Han er noget helt specielt for mig, da han er den første unge jeg har beholdt fra min egen avl. Dog har der næsten ikke været andet end problemer med ham... For 1,5 måned siden holdt han op med at spise og drikke. Jeg gav ham Critical Care og vand, og så afsted til dyrlægen med ham. Han fik smertestillende og noget medicin. Jeg synes egentlig det gik mere eller godt, men aldrig helt okay igen.
Den seneste uge har jeg lagt mærke til, at han har haft problemer med vandladningen, han har tisset underlige steder, haft noget grønt i tisset og bare været anderledes end han plejer. Var til dyrlægen i torsdags som tog en urinprøve. Hun kunne se der var noget som ikke var som det skal være, men hun kunne ikke se hvad. Jeg blev så sendt til Københavns dyrehospital, hvor han skal ind på mandag og være hele dagen, hvor han skal have taget røntgenbilleder osv. Det vil løbe op i omkring 2000 kr (nok over) og det er kun hvis jeg er heldig. I væreste tilfælde skal han i narkose og have fjernet nogle sten, som måske sidder i vejen. Jeg har allerede brugt næsten 1600 kr sidst han var syg, men penge er ikke det vigtigste.
Han er kun 5 måneder og det er allerede 2. gang han er 'alvorligt' syg. Jeg tænker om det måske er bedst han får fred? For selv om han bliver rask nu, så er der jo nok stor sandsynlighed for, at han bliver syg igen... Hvad synes i? hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for råd/hjælp
  • #1   10. okt 2015 Hvilket dyr er der tale om?

  • #3   10. okt 2015 Gud ja, det har jeg glemt at skrive. Men det er en kanin.

  • #4   10. okt 2015 Jeg synes den er svær! Jeg havde selv et marsvin som var konstant syg i 5 uger, når det ene gik over, kom der noget nyt. Han endte med at få fred, men det skyldtes, at hans operationssår sprang op. Jeg fortryder på ingen måde, at jeg udsatte ham for det hele, for han var tæt på at blive frisk, da det så gik galt. Men hvis du ikke synes, at han er blevet helt frisk igen efter den første omgang, skal du måske overvejer hvor meget livskvalitet han har og vil have i fremtiden? Især når han er så ung som han er /:

  • #5   11. okt 2015 dyr der skranter meget mens de er unge allerede gider jeg personligt ikke ofte meget på, de skranter ofte resten af livet alligevel og bliver ikke ret gamle... voksne/ældre dyr der ikke har fejlet noget i årevis men så pludselig får en krise har jeg mere lyst til at ofre noget på... har for nogle år siden betalt 1500 for at få fjernet en talgcyste på et 7+(kendte ikke hendes alder, men havde hende i 6+ år før hun blev syg og hun var udvokset da jeg fik hende fra en dyreværnssag) år gammel marsvin som aldrig havde fejlet noget og så pludseligt fik en stor talgcyste på halsen som truede med at kvæle hende langsomt. Hun fik lidt over 2 år mere her for 1500kr før alderdommen tog hende, det var ok givet ud syntes jeg...

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   12. okt 2015 Jeg ville klart give ham en chance mere. Så ved du i det mindste, at du har gjort hvad du kunne, og hvis det ikke går, så kan du lade ham blive aflivet med god samvittighed smiley
    Jeg har selv lige ofret 2000 kr for en måneds tid siden på en 4 mdr. gammel kaninunge, som desværre havde fået et kæmpe sår under hagen, fordi en af mine andre kaniner fik fat i hende. Dyrlægerne var ikke sikre på, at hun ville overleve, men den dag i dag er såret blevet rigtig pænt og jeg har en glad lille kanin smiley Havde jeg ikke ofret de penge på hende, ville jeg ikke have tilgivet mig selv for ikke at gøre alt hvad jeg kunne for hende.


Kommentér på:
Brug for råd/hjælp

Annonce