{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Kanin *SYG* - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej fokes, jeg håber lidt der er nogle der evt. kan komme med nogle gode råd, eller om jeg skal søge til dyrlæge

Min hankanin på de 1 år har haft tyndmave i ca. 2 uger eller sådan noget, dog ændrede det sig følgende til unormal afføring (altså de små misformede runde kugler) hvilket han stadig døjer med.
Han æder ikke særlig meget af f.eks. foder, men gulerødder, græs, mælkebøtte og hø, æder han.

Da han har haft bøvl med maven tidligere hen, fik han havregryn, hvilket jeg også har haft prøvet med denne gang, men det ser ikke ud til at hjælpe på det.

Han er begyndt at tabe sig og hans huld er ikke så blød og glans ligesom det plejer, han sidder for det meste oppe i hans hule i buret og putter, men er altid klar til at skulle snakkes og nusses med hvis man åbner der ind.
I dag lagde jeg så også mærke til at han skyder ryg og ikke rigtigt slapper af når han er ude af sin hule.

Der har ikke været ændring i hans foder eller lign. og ved ikke hvad det kan skyldes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin *SYG* - hjælp
  • #2   20. sep 2015 Ville tage ham til dyrlæge omgående, det er for længe for en kanin at sidde og være så skidt - få kigget alle tænder grundigt etc.

    Hvor meget hø spiser han - du nævner intet om hø? Eller om andre sundhedstegn, som hvordan er ører/næse/kønsdelene etc? Hvordan bor han - har han et varmt sted at gå ind, foret godt med halm? Står han i træk? Det med at skyde ryg etc. virker som om han f.eks. fryser.

    "Han er begyndt at tabe sig og hans huld er ikke så blød og glans ligesom det plejer"
    Sidespring men - enten er det en fejlformulering, ellers også har du misforstået udtrykket "huld" lidt smiley


  • #4   21. sep 2015 Jeg synes du burde få en tid til en kaninkyndig dyrelæge med det samme. Og er enig med L, kaniner må ikke få havregryn.

  • #5   21. sep 2015 Jeg tror din kanin har smerter grundet din beskrivelse af hvordan han ligger.
    Diarré er ofte et symptom som ikke har noget med tarmen at gøre, men et symptom på tandspidser på kindtænder som kan være vokset ud i kinden hvor den river eller har arbejdet sig indad og har lavet hul i tungen. Min kanin har haft begge dele. Det kan også være symptom på flere andre lidelser bla. blæresten.
    Du kan ikke selv kontrollere din kanin for tandspidser det er en Dyrlægens job. Hvis det er tandspidser af kindtænder så bliver din kanin bedøvet og får slebet spidserne væk.


  • #7   21. sep 2015 pt. stadig lidt alla det samme, men idag er han mere aktiv end andre dage, for normalt plejer han ikke komme ud fra sin hule ting, hvilket han så gjorde i dag.

    Ringer til dyrlæge imorgen, da jeg ikke havde mulighed her i dag.


  • #8   22. sep 2015 Dyrlægen anbefalede Fibreplex, 3 gange dagligt og hvis dette ikke hjalp på det, skulle vi komme ind til en undersøgelse med ham.

Kommentér på:
Kanin *SYG* - hjælp

Annonce