{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Anja P
Anja P
Tilmeldt:
31. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hårløs mus {{forumTopicSubject}}

Min søn har fået overtalt sin far til at købe ham en hårløs mus. Ingen af dem har erfaring med mus, så jeg har lige 100 spørgsmål:
1. Dyrehandleren siger de sagtens kan gå alene er det korrekt?
2. Hvis de køber en han og en hun kan de så lave levedygtige unger? Jeg spørger, fordi hårløse hamstre så vidt jeg ved, ikke kan producere mælk.
3. kræver hårløse mus hudpleje med olie osv. som hårløse marsvin og hunde?
4. er det muligt at gøre en voksen dyrehandlermus tam?

Jeg behøver ikke en masse info om hvor dumt det er at købe dyr i en dyrehandel osv. Beslutningen er taget og jeg har ingen indflydelse på det. De skal hente den fredag. Jeg kan allerhøjest påvirke om det bliver en eller to han/han hun/hun eller han/hun (regner med at det er den dårligste løsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårløs mus
  • #2   19. aug 2015 Der er en forening for mus her i DK http://musgerbil.dk/
    Prøv at hive fat i dem.
    De kan formentlig også fortælle jer hvor der er ordentlige opdrættere i nærheden af jer. I skal i hvert fald ikke købe ved den dyrehandler I har snakket med, for det er ikke korrekt at mus kan eller bør gå alene.


  • Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   19. aug 2015 Som jeg skrev er det ikke min beslutning hvad, hvor og hvornår musen skal købes. Ex. mænd og 6-årige drenge er ikke altid åben for fornuft - jeg har sagt nej til at den må bo hos mig. Jeg har googlet mus, men kan ikke finde oplysninger om hårløse mus. Ud fra det jeg kunne læse om mus generelt, går jeg ud fra at jeg skal anbefale dem at købe to hunner og ellers passe dem på samme måde som hamstre?

  • #4   20. aug 2015 Så kan du vel henvise dem til foreningen...
    Men de er sociale, og skal ikke holdes som hamster


Kommentér på:
Hårløs mus

Annonce