{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Mus - tips og ideer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley

I dag, har både min mor og jeg anskaffet os 2 mus hver!
Men jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på smiley

- Har i nogle ideer til hvad man kan bruge til at aktiverer og underholde dem med?

- Har i nogle ideer til hvad mine to hanner kan hedde? Jeg har en hårløs og en alm. der er sort og hvid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus - tips og ideer?
  • #1   9. feb 2014 Må jeg spøger er det til noget i kan lave med dem, eller er det noget sjovt inde i buret? smiley

  • #2   9. feb 2014 Til buret. Man kan da ikke gøre særlig meget med dem selv? smiley

  • #3   9. feb 2014 Altså nu har jeg så en hamster, men den er skam frisk nok.
    Jeg har hængt en masse køjer op der inde (de er købt men du kan også lave dine egne ved at tage et viskestykke) og hænge så kan du hænge det, oppe i toppen af buret sådan der er noget sjovt at klatre i, eller tage måske katte legetøj der ind (altså ikke brugt) men bare sådan der er ting, de kan bære rundt på derinde eller mælkekasser, jeg ved også at mus elsker ting de at grave/gnave i så som pap ting altså toilet ruller det er jo altid sjovt.


  • #4   9. feb 2014 Her er et billede af hjørnet af mit bur, hvor man kan se hængekøjerne og min Hamster i toppen af den ene, altså du skal ikke overfylde det men bare sådan i hjørnet ,nu er mit bur så ret stort så jeg har plads til 3 men min hamster hygger sig skam tit der oppe det er ret naturligt for en hamster, for de lever jo i tunneler
    så søg lidt rundt på nettet om hvordan mus lever vildt for jo mere naturligt jo sjover
    du kan også prøve ting med naturligt træ der er mange sjove ting som vipper osv. eller med sten (du kan ikke bare tage en normal sten den skal slipet sådan den ikke har skarpe kanter
    gør det så naturligt så bliver det sjover
    Det er også spændene for dem hvis du laver om på bund materialet sådan du laver små buler og ujævnheder i savsmuldet
    MEN! pas på med ikke at overfylde dit bur det er ikke sjovt hvis musene ikke kan gå rundt uden at gå uden om ting


    profilbillede
  • #5   9. feb 2014 Du kan også prøve med små sjove reb, som de kan klatre i eller bide i smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #6   9. feb 2014 Okay. Tak for ideerne smiley

  • #9   9. feb 2014 Ok var nemlig ikke helt sikker for jeg har hamster og der er det det jeg bruger så jeg kaldte det for bund materiale den ene gang og for savsmuld den anden gang smiley

  • #10   9. feb 2014 Mine mus elsker at få papæsker og midten af en toiletrulle smiley Og klatreting er altid en god ide, da de er super aktive (ihvertfald om natten). For at aktivere mine (har 4), så får de lov at komme på eventyr. Har et skrivebord, hvor der er masser af steder de kan undersøge og kravle rundt på, har så kun en mus ude af gangen, så skal man ikke kigge i fire forskellige retninger. Min ene mus kan godt lide at sidde i min nakke/skylder og rode i mit hår smiley Man kan lave masser af ting med dem, hygge, kæl, forhindringsbane, eventyr og sådan. Det nyder mine mus ihvertfald smiley

  • #11   10. feb 2014 Okay tak alle sammen smiley Nu har jeg fået en masse gode ideer!

  • #12   10. feb 2014 da jeg havde mus lavede jeg en væg der delte byret op i to, med en masse huller i som hun kunne kravle igennem smiley du kan også lægge wc-parpirsruller ind i buret smiley
    min havde også en lidt tyk snor fra den ene ende af buret til den anden som hun kunne kravle på smiley
    men ellers gælder det bare om at være opfindsomnår man har mus!
    alt hvad de kan kravle på og igennem elsker de!
    du kan også gemme noget af deres mad så de skal finde det smiley


  • #13   10. feb 2014 Okay det er da også nogle super gode ting! smiley

Kommentér på:
Mus - tips og ideer?

Annonce