{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.520 visninger | Oprettet:

Antal kaniner {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Nu er der jo ved at komme godt gang i kaninunge sæsonen og jeg overvejer da at udvide min kanin bestand.
Lige nu har jeg tre kaniner som jeg avler med og om en uge får jeg en lille hun unge hjem der skal med i avlen. De tre kaniner jeg har er to hunner og en han.
Jeg har bure til at kunne have seks kaniner så jeg tænkte 2 hanner og 4 hunner. Det virker for mig som et godt antal da de stadig skal kunne forkæles og nusses om.
Er seks kaniner for meget eller tror i det ville være passende?
Lad venligst vær med at skrive nogle onde eller kritiserede kommentarer om at i syntes det er dumt at avle.
Håber i vil give jer tid til at svare.
Hvis i har lyst vil jeg meget gerne hører om hvordan i har kaniner, hvor mange og race osv.
P.S racen er dværgvæddere.
Billedet er bare en af mine unger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antal kaniner
  • #1   8. maj 2015 syntes du skal tænke over hvor ungerne skal være når de bliver 8 uger og skal kønsopdeles smiley

  • #2   8. maj 2015 De seks bure jeg har er mine bure der står inde i min hesteboks. Jeg har rigeligt med bure der har tilhørende løbegård udenfor. Sorry at jeg ikke skrev det. Jeg ville aldrig avle flere unger end at jeg selv kunne tage mig af dem og give dem et godt liv hvis de ikke blev solgt

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   8. maj 2015 Det er jo op til dig hvad du vil mene der er for meget.
    Selv kan jeg ikke overskue mere end 6 stk. voksne på én gang lige pt., da jeg ikke føler, at de vil få nok opmærksomhed grundet min dårlige psyke.

    Jeg har selv 3 stk. voksne + et kuld på 5 unger lige nu, og det er helt fint til mig.


  • #5   8. maj 2015 *C* det er skrevet smiley

  • #6   8. maj 2015 Hvis man har tid og overskud til det, så syntes jeg ikke at seks er for mange.
    Så længe man er forberedt på det meste, og det lyder det som om at du er. smiley


  • #7   8. maj 2015 Tid og overskud har jeg massere af. Jeg tror jeg er forberedt på det meste og jeg har også lavet en konto til dyrlægebesøg og sådanne ting så jeg kan betale det

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #8   8. maj 2015 Jeg kan se, at du kun er 12. Hvordan vil du få råd til eventuelle dyrlæge besøg? Det er trods alt ikke mange jobs man kan få som 12 årig.
    Er dine forældre med på ideen?


  • #9   8. maj 2015 Hvordan hun skaffer penge er da ikke vores problem, så længe hun har det

  • #10   8. maj 2015 Synes du skulle snakke med dine forældre og ikke med gnavergalleri om det. De kaniner kan leve de næste ti år og ved du hvor du er når du er 21 år?

  • #11   8. maj 2015 Som andre også skriver, så er det ikke noget vi kan sige noget om. Man har alle forskellige grænser for hvor mange dyr man "kan klare". Men der er jo ingen, der siger, at man skal have mange. Man skal jo kunne yde god pasning og sørge for et godt liv for hvert dyr man har, og dyret vil da kun sætte pris på at kunne få mere tid og opmærksomhed, hvis der er færre dyr og dermed mere tid pr. dyr. Men ja, der må du selv mærke efter, tænke på hvor meget tid du bruger på skole, fritidsaktiviteter, venner mm. Men tænk over at du måske ikke skal fordoble dit antal dyr lige på een gang, men i stedet gradvist øge antallet, så du selv kan følge med også.
    Og ja, husk på at kaniner er et dyr som lever længe. Og hvis du er under 18 så skal dine forældre selvfølgelig ind over, - for de har jo det fulde ansvar. Sørg for at de vil tage til dyrlægen med dyrene uanset hvornår på døgnet, hvis det er nødvendigt osv., ikke at det kun gælder, når man har mange dyr, for det gælder uanset om man har 1 eller 10 dyr, men der er jo bare større risiko for sygdom, når man har mange dyr.


  • #12   8. maj 2015 Bluebunnies som jeg har skrevet oven over har jeg sparet rigtigt mange penge sammen så jeg tror at det rækker.

    Betina M da jeg næsten er 13 år så er jeg om 10 år næsten 23 og ikke 21. Bare lige hovedregning. Og jeg har snakket med mine forældre om det. Jeg har tilfældigvis en søster der også er meget intresseret i kaniner og hun er 3 år yngre end mig. Vi har snakket om at når jeg f. eks skal på efterskole så vil hun gerne passe dem. Og hvis man ikke nyder sit liv og gør det man brænder for når man kan så kommer der en dag hvor man ikke kan mere og så vil man fortryde det.

    Lulle/ sønderhop mine forældre er helt med på det. Jeg har ansvaret for at fodre, muge og passe dem, men hvis der er brug for dyrlæge eller noget andet ville de ikke tøve med at køre til dyrlægen søndag aften.


  • #13   8. maj 2015 Beklager - havde set du var 11 men dit svar er flabet og kunne godt passe på en på 11. Men 23 gør det ikke bedre hvis du skal studere i en anden by fx. Jeg siger bare du skal huske på det. Ikke at du ikke skal have dyr men som Louise siger så tag det lige gradvist så du ikke pludselig står med en masse dyr du enten skal af med eller dine forældre skal passe fordi du flytter hjemmefra eller vil rejse jorden rundt. Det du vil nu er garanteret ikke sådan det ender med at se ud. Jeg er 27 og har endnu ikke mine kaninet hjemme da jeg bor i lejlighed - de er hos min forældre men passer dem hver evig eneste dag men du skal bare være sikker på dine forældre også er villige til det evt hvis det kommer dertil og du ved ikke om du flytter når du er 18 eller om der går flere år. men godt du har snakket med dine forældre.
    Og håber der ikke går lang tid før du skal på efterskole for der er ikke længe til din søster måske ændrer interesser (siger ikke hun gør det men der sker meget på få år og hun er på vej til at blive teenager)


  • #15   8. maj 2015 *C* mine forældre er med over det hele og min mor er med ude ved kaninerne næsten hver dag.

    Betina M. Undskyld jeg virkede flabet, det var ikke min mening. Det er muligt at min søster ændrer interesser og det regner jeg også mest med at hun gør. Muligvis kan jeg så sælge mine kaniner til en stor kaningård hvor eller give dem til min onkel der er tidligere slagt kaninavler.


  • #16   8. maj 2015 Der er ingen, der siger, at man skal planlægge sit liv 10 år frem. Det er der ikke mange, der er i stand til.
    Jeg har selv 5 kaniner boende hos mine forældre, fordi jeg ikke lige kan have 7 kaniner i en 2-værelses uden have. Mine søstre passer kaninerne som var det deres egne, hvilket det også næsten er smiley Men ja, der er ingen der lider overlast (pånær mig, jeg savner dem til daglig, da jeg bor 300 km væk og ikke bare lige kan besøge dem uden meget planlægning). Det er jo selvfølgelig bedre at finde nye hjem til dyrene, hvis interessen forsvinder, ingen tvivl om det, i stedet for at dyret bare skal være glemt og sidde og glo i baghaven, men selvfølgelig skal man da som udgangspunkt regne med at kunne have dyrene i mange år, efter min mening, hvis man ønsker at udvide.


  • #17   8. maj 2015 Det er også det jeg har tænkt mig. Min familie vil altid være klar til at passe dem eller hjælpe hvis der er et problem.

  • #19   8. maj 2015 Det har jeg jo også skrevet! Altså jeg har skrevet at mine forældre er med i det her så jeg syntes det er irriterende at der hele tiden skal skrives kommentarer om det! Jeg er vokset op med dyr fra at jeg var baby og jeg ved godt hvordan man passer dyr.

  • #20   8. maj 2015 Hej, ville lige sige.
    Jeg er 12 år, og selvom at jeg kun er 12 har jeg ansvaret for div. Ting som fx. Muge ud, fodre, give vand, løbegård og aktivering.
    Mine forældre betaler self. Dyrlæge regning, mad, hø, halm og div. Andet.
    Jeg gør alt for mine kaniner. Spare tit flere 1000kr op til ting til mine kaniner. smiley Mit maksimum er 6-7 kaniner, så jeg ved at jeg får tiden til dem, hvis nu jeg ikke er interresseret i mine kaniner længere er det stadig mine forældres ansvar. smiley
    Jeg kan bare godt lide selv at tage ansvar for mine dyr smiley


  • #21   8. maj 2015 Det lyder super Nice. Avler du også kaniner eller hvad har du mest kaniner til? Jeg kan også godt lide at tage ansvaret for mine dyr. Det irriterer mig at der er så mange mennesker der ikke tror på at børn kan det. Der er self brug for de voksne, men vi kan jo også noget ik?

  • #22   8. maj 2015 Skal avle hopkaniner har et planlagt kuld, men skal avle en del om nogle år smiley

  • #24   8. maj 2015 Jeg avler for eget brug smiley

  • #26   8. maj 2015 Kommer ikke op på en del og hundrede stykker smiley
    Inden jeg laver et kuld ser jeg om der er nogen interresserede smiley
    Jeg avler for at få 1-2 stykker, men hvis der ikke bliver solgt alle har jeg selv pladsen smiley


  • #27   9. maj 2015 *C* jeg har det på samme måde som solsikkegården- Katrine Jessing. Jeg avler til mit eget brug og det jeg ikke kan bruge sælger jeg som kælekaniner. Jeg føler ikke at jeg er med til at sætte uønskede kaniner i verden. Jeg tilbyder alle mine købere at hvis de en fag ikke har lyst til at have kaninen mere eller ikke kan så vil jeg tage imod den. Egentligt spurgte jeg heller ikke hvad der skulle til for at kunne avle kaniner. Læs hvad forummet handler om hvis det er

  • #29   9. maj 2015 Børn bør da lige så meget avle som voksne. Mig og min mor har det sammen. Jeg ved godt at man skal have nogle penge til dyræge osv. Jeg ved godt at de skal have gode bure og have det godt. Jeg ved godt at selvom at det er mine kaniner har mine forældre ansvaret. Børn kan da lige så godt have kaniner og passe og avle med dem som voksne kan. Jeg er 12 og bliver snart 13= teenager. Så er jeg ikke barn mere. Mange børn mister deres interesse for deres kaniner ja. Men det gør voksne altså også. Jeg har haft kaniner siden 2012 og jeg har passet dem og plejet dem og gjort alt det der skal til for at ens kaniner har det godt. Børn kan altså godt.

  • #30   9. maj 2015 *C*:
    I realiteten er du stadig et barn, ikke?
    Når du siger at du ikke synes at børn ikke må avle synes jeg er lidt langt ude!
    Børn kan altså sætte sig ligeså meget ind i avlen som voksne.
    Jeg har haft kaniner i mange år, og aldrig oplevet at fx. Min mor vidste ligeså meget om det end mig!
    Det handler ikke om alder, men hvordan man sætter sig ind i tingene!


  • #32   9. maj 2015 Jeg har MEGET store overvejelser inden et kuld, og fx. Det kuld jeg har planlagt lige nu er med en han fra Sjælland smiley
    Jeg "hyggeavler" ikke, jeg avler til off. Hop med kaniner med gode stamtavler, og generelt bare har en god hopstil smiley


  • #34   9. maj 2015 Faktisk så jo. Jeg er medlem af frikanin SOS. Og jeg har kigget derinde. Der er mange avlere der får flere hundrede kaninunger om året. Jeg får måske 2 kuld. Jeg sørger for at de får et godt hjem og hvis det er at der ikke er hjem til dem beholder jeg dem.

  • #35   9. maj 2015 Nej, jeg må få et par stykker om året, og det må ikke lægge lige op over sommerferien.
    Min mor ved at jeg tager meget ansvar overfor mine kaniner, og jeg ikke bare avler "fordi jeg vil have nogle små søde unger".
    Får for det meste kun 1 kuld om året, og det er pga. at jeg også skal kunne beholde alle hvis de ikke bliver solgt smiley


  • #36   9. maj 2015 Freja B:
    Svaret på dit spørgsmål efter min mening er nok, at det er passende med 6 kaniner. smiley


  • #38   9. maj 2015 Risikere?
    Man kan vel selv bestemme, hvem man sælger til?


  • #40   9. maj 2015 En del mere smiley
    Med det mener jeg at jeg får flere hophunner, så det bliver nok 1-3 kuld om året smiley
    Lige i øjeblikket har jeg ikke avlet så meget smiley


  • #41   9. maj 2015 Som teenager er man stadig ikke voksen. Og hvis du har det med din mor så forstår jeg simpelthen ikke at du spørger herinde? Er det så ikke noget du og din mor skal finde ud af sammen.
    Mine forældre holdt heldigvis i mange år fast på 3 kaniner. Da jeg var 17 år fik jeg lov at få 6 bure fordi at der var jeg ovre den værste teenageperiode uden at tabe interesse. Desuden var de daværende kaniner blevet så gamle at de var veterankaniner på banen.
    Nu har jeg 5 kaniner hos dem da jeg bor i lejlighed og jeg er SÅ taknemmelig for at de har sat grænser. Da jeg var på din alder var der da ikke grænser for hvor mange kaniner jeg kunne klare men idag kan jeg jo de de havde ret


  • #42   9. maj 2015 Jeg ved godt at man ikke er voksen, men man er altså heller ikke helt barn mere. Selvom at jeg har min mor er det vel ok at spørge herinde? Altså det er vel det forummet er til. Det kan godt være at jeg er et andet sted i mit liv om 2 eller 3 år, men hvem kan planlægge ens liv så langt frem?

  • #43   9. maj 2015 *C* :
    Hvor er det irriterende at læse, at du bringer på banen, at der er rigeligt kaniner i denne verden, og at man ikke "bare" skal lave unger, at børn ikke burde avle osv osv..
    Jeg kan se du er medlem af Frikanin, og i følge dem, skal der overhovedet ikke avles på noget som helst..
    Heldigvis er GnaverGalleri ikke sådan, og desuden er der massere!! af avlere på Frikanin smiley

    Freja må da selv bestemme, om hun vil avle eller ej, er hendes mor med på idéen, så lad hende da gøre det smiley Jeg fik min første kanin om 5 årig, og har haft kaniner siden..
    Antallet blev øget, da jeg blev 14, og jeg har avlet siden, både til udstilling, kæl og hop..
    Jeg har flere kuld om året, og jeg VÆLGER SELV MINE KØBERE! Mine unger bliver ikke solgt til hvem som helst, absolut ikke!

    Man behøver ikke have 7 ledige bure, hvis man ikke får solgt sine unger, hvis man har sådan en indstilling, så avler man noget forkert smiley
    Jeg har altid haft henvendelser på mine unger, og de der "bliver lidt længere" er fordi jeg vil have dem ud til nogle erfarne kaninhoppere, som kan finde ud af at håndtere dem smiley

    Til dig Freja, så synes jeg det er super godt, at din mor er inde i hvad du laver med dine kaniner.. Et god råd, som allerede er blevet sagt: Så lad være med at få for mange på én gang, det gør at de fleste ikke kan overskue tingene smiley
    Jeg har omkring 20 kaniner, dog er mange godt oppe i årene, og bliver ikke brugt til hop på et "seriøst plan" smiley
    Af hopkaniner skal jeg ikke have mere end 10, så bliver det for svært at holde dem alle i form, og klar til stævnerne smiley
    Du er velkommen til at skrive privat, men til en anden gang, så lad være med at poste sådanne indlæg her på GnaverGalleri, nogle folk har de sygeste meninger smiley


  • #45   9. maj 2015 Hvis jeg tjekker din profil *C* kan jeg se at du tidligere også har avlet lidt. Du er 16 så du er heller ikke voksen. Som solsikkegården - Katrine Jessing skriver så handler det ikke om alder. Det handler om at sætte sig ind i det. Og det har jeg gjort. Og det kan godt være der er nogle der ikke har. Men det skal jo ikke gå ud over dem der har

  • #47   9. maj 2015 Det samme med mig. Jeg har sat mig ind i det og går op for velfærd:D

  • #48   9. maj 2015 Dét passer ikke..
    Frikanins koncept er at man ikke må avle, ikke at børn ikke må avle..

    Med hensyn til sundhedstjek, så er det "vel" kun uerfarne kaninejere der får det lavet, og det må betyde at de ikke selv kan se, når kaninen er syg smiley


  • #50   9. maj 2015 Den var vist ikke til mig smiley

  • #52   9. maj 2015 Det er naturligt for en kanin at få unger. Mine kaniner får et til to kuld om året. Og de har dejligt store bure. Så jo det har jeg. Og det at du bare har fået 2 kuld. Det virker lidt mærkeligt at du ikke syntes at man skal avle, men to kuld du har fået er okay.

  • #54   9. maj 2015 Om det er unødvendigt er vel op til hver person. Jeg syntes ikke at det er spor unødvendigt. Man kunne også gå til ridning. Det er jo ikke nødvendigt. Det er mange af de ring man gør der gør en liv spændende måske ikke. Men jeg gør altså det jeg brænder for. Så kan du have en holdning til det, men der er mange andre der ikke syntes der er noget galt ved det. Og hvorfor fik du to kuld hvis du ikke syntes det var okay?

  • #56   9. maj 2015 Det var et eksempel på at nogle interesserer sig for noget andre for noget andet!

  • #57   9. maj 2015 Som jeg skrev, et sundhedstjek er "vel" for ejere der ikke ved, hvordan man ser om dyret er sygt smiley

    Nu er jeg nok en af de få (hopper/avler) de har læst hjemmesiden, og hvad der står på facebook, så du må lige henvise til, hvor der står "avl er ok, bare det ikke er børn" smiley

    Mine hunner elsker at have babyer, og der er absolut ingen stresset kaninmor hos mig.. Kan hun ikke passe sine unger, så kommer hun ikke i avl igen, og jeg har "mange" krav til en "avlshun", og ikke mindst hendes sind og bygning smiley
    Du må have haft rigtig dårlige erfaringer, eftersom du er imod avl.. Trist trist trist !!!


  • #59   9. maj 2015 Sikke noget åndssvagt noget at skrive! Har du ikke selv dyr?

  • #61   9. maj 2015 Taget fra din profil *Hey!
    Jeg hedder Lisa, og jeg er den lykkeligste ejer af to skønne kanindrenge.*


  • #63   9. maj 2015 Gab

  • #65   9. maj 2015 Ligeglade med folk der kun kan skrive upositivt

  • #66   9. maj 2015 Så må vi hellere få stemt dine dyr ud, da man kun må have ens egne dyr på sin profil smiley

  • #68   9. maj 2015 Så kan vi jo starte med dine smiley

  • #69   9. maj 2015 Mine kaniner Er Mine! Det kan godt være at de ikke er det juristisk set, men ved du hvad? Jeg er da ligeglad!

  • #71   9. maj 2015 Ja jeg syntes virkeligt at dit syn på levende væsener er utroligt

  • #73   9. maj 2015 Fint lad os alle stoppe med at avle kaniner. Så uddør de nok på et tidspunkt. Når men det skal der heller ikke. Nogle må jo godt avle og nogen må ikke. Det giver mening..

  • #74   9. maj 2015 Hvorfor har du slettet alle dine kommentarer?

  • #75   9. maj 2015 Hun har slette sin bruger smiley

  • #76   9. maj 2015 Okaaaay lidt overdrevet😜

  • #77   9. maj 2015 Sådan er de fleste når de ikke får ret smiley

  • #78   9. maj 2015 Mærkeligt

  • #80   9. maj 2015 Jeg tænker s/g japnertagnet og s/h japnertagnet. Lidt plettet måske. Jeg har bla. to zobel gule kaniner lige nu. Det er mine to første kaniner. Lige da jeg fik kaniner faldt jeg for dem da det ikke var meningen at de skulle bruges til noget avl. Nu hvor jeg har fået interesse for kaninavl syntes jeg at de er lidt kedelige.
    P.S tak fordi du rent faktisk svarede på mine spørgsmål istedet for at skrive alt muligt kritik


  • #81   9. maj 2015 Har hørt at Japaner er en meget svær tegning at avle smiley
    Hvis altså det er udstillings avl smiley


  • #82   9. maj 2015 Jeg er ikke på udstillingsniveau da jeg lige nu kun har 1 i den farve. Men jeg har tænkt mig at det er en god farve. Jeg kan godt lide at de unger der bliver født ikke er ens. Kender du andre farver der er spændende og sjove at arbejde med?

  • #83   9. maj 2015 Japaneren er min yndlings smiley
    Men japaneren skal have nogle bestemte aftegn for at være "rigtig" det kunne jo være spændene at avle hen i mod! smiley


  • #85   9. maj 2015 Haha lol:
    Zobel gul x)
    Gad godt se en zobel gul smiley


  • #86   9. maj 2015 Det står der i afkomstaftesten. Er det unormalt?

    profilbillede
  • #87   9. maj 2015 Har aldrig set en Zobel Gul, men sådan ville den nok ikke se ud smiley

  • #89   9. maj 2015 Ham jeg købte dem af var en avler der havde avlet i rimeligt langt tid. Børges kaniner i skibby. Han sagde at det var en ikke så kendt farve i Danmark

    profilbillede
  • #91   9. maj 2015 Ser broget ud xD

  • #92   9. maj 2015 Hvis det er det man kalder det smiley

  • #93   9. maj 2015 Det var en ny farve i Danmark. Kan DSV. Ikke ringe og spørge ham da han DSV. Er død

  • #96   9. maj 2015 Det er sådan farven er?

  • #98   9. maj 2015 Ja tænker lidt "broget" siameser hvis man kan sige det x)

  • #100   9. maj 2015 Nå okay x)
    Har ikke forstand på farver smiley


  • #102   9. maj 2015 Hehe okay.

  • #103   9. maj 2015 Jeg tror godt ham jeg købte den af vidste hvad farve den var

  • #106   9. maj 2015 Er der et farve register eller noget hvor man kan se at farven ikke findes?

  • #108   9. maj 2015 Så vidt jeg ved er zobel gul det samme som siameser, altså samme farve men forskellig titel

  • #110   9. maj 2015 Så havde vi jo alle ret

  • #111   9. maj 2015 Så må jeg jo hellere melde mig på banen smiley
    Jeg har avlet dem til udstilling i mange år smiley
    Det hedder "korrekt skrevet":
    Zobel gul siameser brun/blå smiley
    De kan varriere fra helt lyse til meget mørk smiley


  • #112   9. maj 2015 Det var da langt!

  • #114   10. maj 2015 De er faktisk ret flotte smiley

  • #115   12. maj 2015 Øh.. Jeg er blevet lidt forvirret af alle kommentarene.
    Jeg vil dog skrive mit syn på avl og antal af kaniner.

    Jeg selv har i alt 32 kaniner. 17 af dem bor i haven med store løbegårde, resten (primært avlshunner der skal bruges i denne sæsson) bor indenfor og får unger. De kommer i løbegård.
    Jeg har fint tid til mine, selvom jeg går på HTX og laver en del lektier, samtidig med jeg har 4 heste og en masse andre gøremål i min hverdag.
    Man skal være klar over at de tager tid.
    Mine hunner får ca. et kuld om året. Jeg synes ikke altid blandingskaniner er at foretrække, for der er SÅ mange af dem. Hvis du gerne vil avle synes jeg du skal vælge en race, en farve og finde en erfaren opdrætter der kan guide dig. Ellers kan du støde på hæftige problemer når du står med 8 unger du ikke kan sælge.
    Mine unger er ofte solgt inden de overhovedet er født, og har venteliser hvor folk kan vente i op til et år på den kanin jeg vurdere passer til dem.
    Jeg synes du skal overveje grundigt hvad det er du vil med kaniner, for der er så mange ater og afater af at holde kaniner.

    Jeg selv har valgt at opdrætte til udstilling, opdræt og kæl, hvor enkelte af basserne kan hoppe.. Men langt fra alle.
    Har du nogen spørgsmål så er du velkommen til at sende mig en besked.


  • #116   12. maj 2015 Du kan ikke udstille en zobel gul eller en siameser beige

  • #118   12. maj 2015 Stald Wind min hunkanin der er zobel gul brun er udstillet.

    Ahrenkiels hermelinavl jeg er også lidt forvirret over kommentarerne fordi nogle er blevet slettet. Jeg er fuldt klar over at det tager meget af ens tid. Jeg avler ægte dværgvæddere og jeg har ikke i de to år jeg har solgt kaninunger, haft problemer med af sælge ungerne. Jeg avler mest unger der er søde og tamme til kælekaniner. Af alle de købere jeg har haft har der ikke været nogen der ville bruge dem til udstilling. Jeg er alligevel medlem af Danmarks kaninavlerforening og har købt en øremærkningstang så de kan blive øremærket. Det skal jeg lige igang med, men jeg ved ikke hvordan man gør. Hvilke farver det skal være er jeg lidt i tvivl. Jeg kan godt lide s/h og s/g japaner tegnet. Jeg har to zobel gule kaniner som jeg tror jeg skal sælge da den farve ikke interessere mig. Det er bare svært at sælge voksne kaniner syntes jeg


  • #119   12. maj 2015 Jeg har heller ingen problemer med at sælge voksne kaniner. Jeg sælger også til folk der ikke ønsker at udstille, men derfor er det godt at have dyr hvor det KAN lade sig gøre. Jeg opdrætter også weinertegnede, men der er mit formål at forbedre dyrenes type.
    Hvor bor du henne?


  • #120   12. maj 2015 Jeg ved ikke hvorfor der ikke er nogen der vil købe de to voksne kaniner, men det er der ik. Jeg bor i Hvalsø 4330 tæt på Roskilde

  • #121   12. maj 2015 Ja okay. Du er velkommen til et besøg herude, til en snak om opdræt, men jeg bor helt på sydfyn.

  • #123   13. maj 2015 Freja:
    Ja, zobel gul, brun (siameser)


  • #124   13. maj 2015 Stald 2117 jeg kan godt lide kaniner med striber eller pletter så jeg skal finde en god farve der

Kommentér på:
Antal kaniner

Annonce