{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Udstille kaniner ofr første gang {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft kaniner i 3-4 år og jeg har gennem noget tid overvejet at udstille. Jeg er DK medlem og er begyndt at øremærke mine unger.
Jeg kan se der er en udstilling i "mit" område sidst i november.
Så nu synes jeg det skal være.

Jeg gør mig ingen illusioner om resultatet - men omvendt vil jeg heller ikke gøre mig selv helt til grin ved at gøre alt galt og komme med de "forkerte" kaniner.

Så jeg kunne da godt bruge lidt råd og vejledning til at komme i gang.

Jeg har nogle BEW hermelinere og nogle chinchilla-farvede, som jeg selv synes er ret præsentable. De er født i maj/juni og forældrene er købt hos garvede avlere. Ville det være ok dyr at starte med - går ud fra, at de vil blive bedømt som ungdyr? Kan man evt også udstille voksne dyr, som man har købt andetsteds? Jeg har en kanin avlet i Norge - den har jo kun mærke i det ene øre. Kan jeg tage den med?

I info om udstillingen står:
Der skal kun anmeldes race og farve og antal dyr. Det sendes til ...... email..XXXX..
Betyder det, at jeg blot skal skrive en mail til den ansvarlige og meddele hvad jeg vil medbringe? Og altså ikke udfylde de der bedømmelseskort (som jeg har fået med ved køb af nogle avlsdyr)
Eller skal jeg medbringe dem ved aflevering af kaninerne?
Er det en "anmeldelsesliste og ejererklæring", som jeg skal udfylde og sende på mail? (den jeg kan finde på foreningsiden?)
Stadepenge - hvornår skal de betales? Går ud fra, at det er pr kanin.

Uha....jeg har mange spørgsmål - men det var da lige nogle af de første.

Nå ja, kan min søn, som er stampe-medlem også udstille en kanin ved samme udstilling og skal den være øremærket?

Mvh Tina
Jeg ved at jer med erfaring sidder derude - håber I har tid til at besvare lidt spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstille kaniner ofr første gang
  • #1   29. okt 2014 Hej Tina. Jeg er opdrætter af hermelinkaniner i hvid BØ.
    Jeg vil gerne besvare dine spørgsmål, så send mig endeligt en PB. Jeg kigger også gerne på dine dyr, og ser hvad jeg synes først.

    Din søn skal være medlem af DKK for at kunne udstille. smiley


  • #2   29. okt 2014 hver kanin skal have et "nyt" bedømmelseskort, til hver udstilling. det er på disse dommeren skriver points osv. smiley Staldpenge er pr. kanin. Du skriver bare en mail ala. navn, medlemsnummer, antal kaniner, muligvis også race (det plejer jeg at gøre) Mht din søn. Stampeklubbens dyr kan kun bedømmes hvis der er en kælekaninsbedømmelse til stævnet også. men han kan ikke få den til "rigtig" bedømmelse uden at være medlem af DKK.

  • #3   29. okt 2014 Tak for svarene til jer begge. Ahrenkiel - jeg har sendt dig en privat besked.

    Mvh Tina


Kommentér på:
Udstille kaniner ofr første gang

Annonce