{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.149 visninger | Oprettet:

Kaniner sammen :) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i flere tråde læst store diskussioner om, hvorvidt kaniner kan gå sammen eller ej.
Nu er jeg nysgerrig på at høre jeres OPLEVELSER i det kaninhold I har/har haft. Altså IKKE om, hvad I har LÆST OG HØRT, men jeres egne oplevelser smiley
Dette er ikke for at starte en diskussion, om hvad der er rigtigt eller forkert, så sådanne indlæg frabedes!! smiley
Håber I kan holde det i en god tone smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaniner sammen :)
  • #1   31. jan 2015 Har både oplevet at kaniner har kunnet rigtig godt sammen, men de havde også et helt rum at være i hvor de også kunne gå for sig selv smiley

    Har desværre også haft en oplevelse hvor en kanin slog en anden ihjel, og de havde ca 8-10 kvadratmeter (og nej, det var ikke mig der havde sat dem sammen, da den kanin der dræbte den anden var min og jeg havde stoppet det hvis jeg havde vidst det fordi jeg vidste at hun var ekstrem hidsig)

    Det kommer meget an på den enkelte kanin om det går eller om det ikke gør smiley
    Det er i hvert fald min personlige erfaring


  • #3   31. jan 2015 2 hanner på 17 kvm (den ene brudt ud af buret) lige med 1 ufrivillig kasteret hankanin...
    2 hunkaniner sammen som altid har gået sammen da de ankom her på 1,5*3 m det gav et par hunkaniner med masser sår blot efter første aften så en flytningen kan gøre meget.

    Og lidt ot en kanin og et marsvin der efter ejers ord have gået sammen i 3 år, var et marsvin der var fyldt med sår og måtte aflives med det samme smiley

    personlig erfaring og konkludering er at kaniner har MEGET mere ud af hinanden selvskab når de kan se høre og lugte hinanden uden berøring


  • #4   31. jan 2015 Jeg har solgt 9 hununger til en børneinstitution i Århus. Jeg gjorde opmærksom på, at de skulle skilles ad, når de blev ca. 3½ måned. De gik i et tidligere hønsehus på omkring 40 kvadratmeter med et udendørsareal på ca. 50 kvadratmeter. Da kaninerne var 8-9 måneder gamle, kom nogle pædagoger ned til mig med kaninerne for at få parret nogle af dem. De havde på daværende tidspunkt ALLE betændte bidsår på kønsdelene. Pædagogerne blev meget sure over, at jeg ikke ville udsætte mine hanners kønsorganer ved at skulle parre de kaniner. De sagde, at "kaninerne havde LEGET så godt, så de nænnede ikke at skille dem ad".

  • #5   31. jan 2015 Da jeg var mindre, har jeg haft to sæt mor og datter der gik sammen, der var aldrig problemer.
    Dog går de hver for sig, nu hvor at jeg har fået mere viden fra GG smiley


  • #7   1. feb 2015 Okay, her kommer der så lige nogle historier xD

    havde 2 hunkaniner i et stort bur, de havde altid gået sammen da det var mor og datter så dette var ikke et problem, jeg ville så havde unger på dem da vi fik en løveteddy han, okay, buret blev delt op i to med trådnet så de stadigvæk kunne se og lugte hinanden, den ene fik 3 unger, den anden fik 2 plus en plejeunge der havde mistet sin mor da den var 3 dage. den ene unge fra 3 mands kuldet var en han og plejeungen var en han, så de 2 blev flyttet over i hver deres bur da jeg ikke har forstand på han kaniner sammen. okay, så ungerne blev store men blev hos deres mødre uden problemer, DE besluttede sig så for at de ville da bo sammen alle sammen, så de rev trådnettet af og legede stor happy familie, først troede jeg de ville slå hinanden ihjel, de var trodsalt 6 hunner sammen, nå, intet skete, så istedet for at gøre noget ved det byggede vi en løbegård på hvis jeg husker rigtig er ca 22-25 m², den ældste hun døde så før den var færdig, men de sidste 5 hunner lever i bedste velgående i løbegården.

    Okay, næste historie, jeg valgte at sætte endnu en kanin ind til de andre 5, da hun var den nyeste var hun også den der blev mobbet (blev strintet på), der var dog en af de andre hun kaniner der virkede til at være faldet for den nye, for den sad altid ved siden af hende. Den nye hun skulle så havde unger så jeg valgte at fjerne hende og sætte hende i et bur for sig selv, dog stadigvæk inde i løbegården, hunkaninen der virkede til at være faldet for hende sad de næste mange uger og bare kiggede på hende, ligeså stille sad hun på jorderen og kiggede op på buret indtil buret blev rykket ud af løbegården.

    Næste historie. Jeg har to kaniner rendene frit rundt i haven, en sort og en hvid. En af mine hanner var så stukket af og havde gjordt den sorte gravid, heldigvis kun hende da den var søn af den anden. anyways. Den sorte har fået en kæmpetrampolin ombygget til en løbegård med et bur hun kan hoppe ud og ind af nå hun vil, da hun fik unger var jeg nødt til at sikre mig at kattene ikke kunne få fat i ungerne, så jeg lukkede buret om dagen og lukkede den sorte kanin ind i buret om natten hvorefter hun kom ud igen om morgen. Den ene dag da jeg kigger ud af vinduet ser jeg den hvide sidde inde i løbegården, jeg tænker åh nej! hvad nu hvis den sorte opdager det og bliver sur nu hvor hun jo har små unger! så jeg skynder mig derud for at få den hvide ud af løbegården, men hvad jeg ser er at den sorte faktisk sidder ved siden af den hvide i løbegården, nå ja.. så kan det jo også bare være ligemeget smiley Nu er den sorte så flyttet ind i det bur den hvide bor i (hun gnavede hul og kan på den måde komme ind og ud), så de 2 deler nu soveplads.

    Næste historie! og sidste smiley Jeg gik på grundforløbet til dyrpasser, skolen har en masse kaniner i vanvittig store og flotte hjemmelavede bure, de har fertile hanner sammen, og jeg har aldrig set nogle gladere kaniner før. De har på et tidspunkt skilt to hanner ad, det gjorde så at den ene lagde sig i et hjørne og nægtede at drikke og spise, den flyttede sig ikke en cm, de var nødt til at sætte ham sammen med en anden han før han gad spise igen.

    Og derud over alle dem jeg har spurgt på dyrepasser uddannelsen der har lavet opgave om kaniner siger det samme "Under de rigtige vilkår burde kaniner gå sammen"


  • #8   1. feb 2015 Under rigtige vilkår ja, så kan kaniner sagtens gå sammen, og havde kæmpe glæde af hinanden.
    Men det er ikke alle der gider bruge flere tusind kroner på at få kaninerne neutraliserede og har plads nok til et kaninpar (eller en hel koloni).
    Og det er her filmen knækker for de fleste, fordi nogle mennesker smider to fertile kaniner i et bur som ikke engang er stort nok til en enkelt kanin.


  • #11   2. feb 2015 i naturen har de hvert sin hule smiley

  • #12   2. feb 2015 Nu ved jeg godt det ikke skulle være en debat, vil bare lige tilføje at hunnerne ikke bor sammen i naturen... Hunnerne fedter ned i hannernes huler smiley

  • #13   2. feb 2015 Jeg har på fornemmelsen, at det , der for mange er "uden problemer", er uantageligt for mig, idet jeg ikke ønsker, at en kanin skal bide blot en enkelt tot af en anden i "leg" - og det er ligegyldigt for andre.

  • #16   2. feb 2015 Jeg vil gerne holde tråden FRI FOR MENINGER!
    Min tanke med tråden var både for at afklare om det bare var teori og rygter, der gjorde, at folk sagde, at kaniner ikke kan gå sammen.
    Nu ER der kommet eksempler på begge dele - og især nogle grimme eksempler på, når det ikke går godt.
    Jeg vil nu bruge tråden til at linke til, når folk spørger til om kaniner kan gå sammen. Så må de selv danne deres egen konklusion smiley
    Jeg siger tusind tak til alle der er kommet med deres erfaringer smiley


  • #18   3. feb 2015 Jeg havde to neutraliserede hunkaniner sammen.

    Jeg siger ikke de nød hinandens selskab. Men det havde muligheden. De sloges ikke, men de kyssede og legede heller ikke sammen. De var ret selvstændige. Undtagen om vinteren.

    Min skole har to hunkaniner der er søstre. De har gået sammen i 9 år. Ingen bidmærker og intet.

    Dengang de begge fik unger spiste de dog hinandens.... Men det er mange år siden!


Kommentér på:
Kaniner sammen :)

Annonce