{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Line Juhl L
Line Juhl L
Tilmeldt:
25. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Vil se gerne have hamster ;) {{forumTopicSubject}}

Kære GG.
Jeg er en 13 årige pige der så gerne vil have hamster men må ikke... smiley
Har aldrig haft et dyr, men det har både min mor og far haft som små... smiley
Min Far siger jeg må få en fisk men da det kræver meget arbejde og jeg faktisk har mistet interessen for det har jeg ikke alligevel lyst til fisk (har ikke nogen fisk endnu og har aldrig haft en)

Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg kan få min far "overtalt" til en hamster

Knus fra Pigen som ellers skal vente 5 år med at få et dyr :((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil se gerne have hamster ;)
  • #1   25. dec 2014 5 år er jo ingenting.. Accepter dine forældres valg og lær hvad du kan imellemtiden om hamstere, deres adfærd osv..

  • #2   25. dec 2014 Lær en hel masse om dem og studer dem rigtigt godt og så hold et lille foredrag , og hvis de stadig siger nej så må du vente de 5 år fordi måske har de en god grund smiley

  • #3   25. dec 2014 Jeg har fra jeg var ca 6 år ønsket mig hamster, fik først nogle da jeg var 21 år og flyttet hjemmefra.

    Du kan jo høre deres grunde til du ikke må få et, også kan du tage den derfra. Hvis nu det eks er fordi de er bange for du ikke vil gøre rent ved den, kan du forklare at rengøring er langt mere besværligt med fisk.

    Grunden til jeg som barn ikke måtte få hamster, var fordi min mor ikke kan tåle hø. Har dog da jeg fik dem, fundet ud af de slet ikke skal have hø, se den viden kunne jeg have brugt som argument.


  • #4   25. dec 2014 Hvis du synes det er besværligt at passe 1 fisk, skal du ikke have hamster..

  • #5   25. dec 2014 Telma: det der er besværligt ved fisk, er at rense deres akvarium. Min søster har haft fisk og hamster, og hun vil 10 gange hellere passe hamster i fisk, da hun synes hamster er nemmere.

  • #7   26. dec 2014 Jeg har selv begge dele og synes 100 % fisk er lettest smiley men klart det ikke er sjovt hvis det kun er 1 fisk..

  • #8   26. dec 2014 Hvis du går nok op i det så vil de se hvor meget det betyder for dig f.eks. Du kan begynde at sparer penge sammen så når de ser det spørger de:
    - hvad skal du bruge de penge til?
    - til når jeg engang bliver voksen og må få et hamster for det må jeg åbenbart ikke her.
    Hih!

    Jeg har haft mange undskyldninger til at få flere kaniner xD
    Først var mit maximum 1 kanin.. Men så da kaninen ved et uheld løb væk fik jeg en ny på dagen og så fandt vi den andem og sååå.. Havde jeg 2 xD
    Og så fik jeg unger og en af dem fik vi ikke solgt (ups kuld) hmm.. Så havde jeg 3 xD
    Det værst ved det hele var at det 100% ikke var noget jeg var indblandet i xD
    Nu har jeg et maximum på 3 og jeg rr begyndt at interressere mig for kaninhop så mon ikke jeg får 1 mere xD?


    (De havde et bur hver grunden til kuldet var da hannen havde fundet en måde at bide lågen op på imens han stampede på den og nedenunder boede hunnen)


  • #9   26. dec 2014 Det er ikke en ærgelig kommentar.. 5 år er ingenting i forhold til hele voksenlivet smiley

  • #10   26. dec 2014 Du kan jo evt se om du kan slæbe dine forældre med til en hamsterudstilling.
    Hvis dine forældre er usikre på noget, så vil der jo være en del voksne udstillere/avlere til stede.

    På den kedelige side, så skal du nok tænke i 5+ år, hvis de konsekvent siger nej. For selvom du fylder 18, så vil deres regler stadig gælde hvis du bor under deres tag.


  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   5. sep 2015 Så skete de endelig på min 14 års fødselsdag fik jeg sku lov at få et lille dværghamster og han er så fin og harvet virkelig godt 😱😱😱

  • #12   5. sep 2015 Tillykke (y)

  • #13   5. sep 2015 Tillykke smiley

  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #14   5. sep 2015 Tak :):)

Kommentér på:
Vil se gerne have hamster ;)

Annonce