{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Line Juhl L
Line Juhl L
Tilmeldt:
25. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Vil gerne have en hamster {{forumTopicSubject}}

hej GG jeg er en pige på 13 år og har aldrig i mit liv haft et dyr.
her for et par dage siden fik jeg overtalt mine forældre til at få en fisk YES!
var ude at se på fisk, akvarier osv. i dag da jeg så det sødeste lille hamster og burene var på tilbud. Min mor sagde at jeg måske kunne for lov at få sådan en i stedet for men jeg skulle bare lige have lov af min far (skal siges han er svær at overtale)

da vi så kom hjem begyndte min mor at snakke med min far om det og hans svar var "GLEM DET!" jeg syntes at det var rigtig tarveligt at han ikke engang gad og se billederne af den. (havde fundet et inde på dba. da min mor syntes dem i butikken var for dyre.)

der kunne måske stadig være et meget lille håb for det "i øvrigt for jeg jo stadig en fisk" det er jeg jo selvfølgelig glad for men vil gerne have et dyr jeg kan nusse med og røre ved OSV.

Nogle der har nogle tips til at kunne for overtalt min far???

Tak på Forhånd knuzzz fra mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne have en hamster
  • #1   25. sep 2014 Det her er ikke hvad du vil høre, men jeg kan faktisk godt forstå din far.
    Du og din mor går ud for at se på akvarier og fisk, og kommer i stedet hjem og snakker om hamstere. For mig lyder det lidt som nogen der har fået øje på noget der var mere interresant, og så var det man havde snakket om og aftalt pludselig lige meget.

    Hvorfor vil du overhovedet have et hamster? Er det noget du har villet længe, eller er det en pludselig indskydelse?

    Ved du at hvis f.eks. guldfisk får akvarier der er store nok, og passes ordentligt, så kan de blive omkring 20 år gamle. Man kan faktisk også træne guldfisk så de kan lave tricks.

    Det jeg er ude efter her, er at du bliver lidt mere velovervejet. Ved du f.eks. hvad du ville have af fisk?

    Det kunne jo være din far var mere villig til at gå med på ting, hvis det ikke var pludselige indskydelse, men hvis du satte dig ned og prøvede at læse lidt op på tingene.


  • #2   25. sep 2014 Jeg syndes du skal prøve at læse meget om hamstere smiley
    Så det ved nærmest alt og så ved du om det virkelig er et hamster du vil have smiley


  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   26. sep 2014 Ved godt alt det.
    Som jeg skriver at jeg ikke har måtte få et dyr i langtid men for nogle dage siden måtte jeg få en fisk da vi så var ude at se (se ikke købe akvarier og fisk) kiggede mig og min mor også på nogle hamstere og sagde at hun kunne hjælpe mig med at få min far overtalt.
    Håber i forstår nu hvorfor jeg gerne vil have en hamster i stedet for fik måske ikke formuleret det rigtigt smiley

    Vil gerne have haft hamster i snart 2 år nu. Men da min far ikke syntes at jeg skal det (både min mor og far har haft mange kæledyr) siger han at jeg må en fisk. Det er da også fint men jeg vil gerne hav en jeg kan. Kæle og røre ved

    Min mor siger at jeg bare skal prøve at give min far tid og at det måske kommer hen lidt af vejen.

    I starten syntes min far heller ikke at det med fisk var en spor god ide men efter 2-3 dage sad han og søgte på DBA efter akvarier osv...

    Måske gør han det samme med hamstret det er ikke ude lukket men er der nogle der har nogle gode tip til at få ham til at komme lidt med på ideen??? smiley


  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   26. sep 2014 Med hamsteret

  • #6   26. sep 2014 Line nu er jeg på alder med dig altså 13 smiley

    Jeg ved godt hvordan du har det med at ønske sig et dyr rigtig meget men jeg "glemte" at læse ALT om dyrt får jeg fik lov
    Eneste jeg viste var hvad de måtte spise og hvad de ik kunde tåle osv
    Efter 3 år hade jeg dem ik mere og har fundet ud af man kan en masse med det dyr jeg havde og ønsker mig det igen

    Nu ved jeg ALT om dyrt og nu må jeg få to igen (det er ikke en hamster jeg snakker om smiley )


    Så læs bøger læs på lettet smiley


  • #7   26. sep 2014 Som sagt kan jeg stadig godt forstå din far.
    Jeg ville selv gerne have en chinchilla da jeg var omkring 8 eller 9. Sådan en måtte jeg ikke få. Da jeg så blev 11 fik jeg at vide at jeg kunne få en, men der var nogle ting jeg skulle gøre før jeg måtte.
    Jeg har aldrig plaget, men bare vist interesse for chinchillaer, og da de så blev spurgt af et vennepar, om de var interesserede i en chinchilla, så kom der en hjem.

    Hvorfor kom I overhovedet ind på fisk til at starte med?


  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   26. sep 2014 vi kom ind på fisk til at starte med fordi jeg aldrig har måtte få et dyr og det var så det dyr jeg måtte få så hvorfor ikke tage chancen smiley og læser og læser og læser om hamstret smiley

  • #9   26. sep 2014 Lad være med at få en dyreart, hvis det udelukkende er fordi at 'den må du få', og ikke fordi du reelt interesserer dig for denne dyreart - i dette tilfælde fisk.
    Fisk og akvarier kræver alligevel en del arbejde.. det er ikke bare smide foder i, og så færdig.
    Man køber heller ikke akvarie og fisk på samme tid. Akvariet først med planter m.m., sådan at akvariets fauna når at blive 'rigtig' før man plopper sine fisk i.... og forskellige fisk kræver forskellige typer akvarier osv. Hvis du kun må få én fisk, så tror jeg med min begrænsede viden, at du skal kikke på kampfisk, da disse godt kan gå alene, og også foretrækker det.


  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #10   26. sep 2014 jo jeg interesserer mig for et hamster og har ønsket mig det i meget langtid

  • #11   26. sep 2014 men nu var det jo så fisk du har fået ja til - og interesserer du dig ikke for akvariefisk, så er det simpelthen jordens dårligste ide at anskaffe sig akvarie, udelukkende fordi det er det du må.

  • Line Juhl L
    Line Juhl L Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   27. sep 2014 siden jeg fik lov til akvarie fisk har jeg læst meget om dem og ved en del om dem smiley

  • #13   27. sep 2014 Men har du LYST til akvariefisk - eller er det stadig fordi det er dem du må få?

    Det undgår du let og elegant at svare på smiley
    Det drejer sig jo ikke kun om hvorvidt du ved en masse, men om du reelt har lysten til det.. altså helt af dig selv.


  • #14   28. sep 2014 Har næsten det samme problem smiley Min mor siger også hele tiden nej, og så snakke hun uden om smiley smiley

Kommentér på:
Vil gerne have en hamster

Annonce