{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.477 visninger | Oprettet:

Bundstrøelse til marsvin. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle smiley

Hvad bruger i som bundstrøelse til jeres marsvin?
Jeg bruger selv spåner men syntes simpelhen de er begyndt at lugte efter et par dage i det. Der udover så støver det noget så frygteligt og jeg er generelt bare rigtig træt af det nu!

Jeg har prøvet fleecetæpper til dem men det var da en rigtig øv oplevelse! Aldrig har deres bur været så klamt efter en dag!.

Så nu vil jeg meget gerne høre hvad jeres går på? :). Tænker lidt om hamp strøelse er godt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bundstrøelse til marsvin.
  • #1   24. nov 2014 Mine går på hamp eller træpillesmuld smiley Træpillesmulden suger bedst efter min mening smiley

  • #2   24. nov 2014 Træpillesmuld hvad er det for noget og hvor kan det købes?

    Tænkte nok hamp var en god løsning så vil da ihvertfald prøve dem an smiley

    1000 tak for svar smiley


  • #3   24. nov 2014 Jeg bruger spåner, men der er altså stor forskel på kvaliteten af disse. Hvis jeg køber noget af det fine støvede noget, så lugter det også efter nogle dage.
    Det grove (store flager) jeg bruger nu holder omtrendt en uge med 3 dyr.


  • #4   24. nov 2014 Jeg bruger også de store flager men bare efter 2-3 dage syntes jeg de begynder at lugte. Men tror jeg må ud og prøve mig frem til hamp smiley

  • #5   24. nov 2014 masser af steder smiley Bare søg på nettet så kommer der en masse frem smiley

  • #6   24. nov 2014 Vi bruger spåner med et drys hø hen over, så spånerne ikke flyver omkring + for at spånerne ikke sætter sig i den lange pels.

    Der bliver så skiftet hver 3. dag smiley


  • #7   25. nov 2014 - Hampstrøelse er helt klart bedst.

    vittenbjerg.dk har rigtig gode tilbud.
    Tæt på Køge.


  • #8   29. nov 2014 Jeg bruger hampstrøelse fra Multifit, og træpiller fra luxshoppen nedenunder de steder hvor de tisser mest smiley
    Jeg skifter en gang om ugen men nogengange kan der gå 10 dage smiley


  • #9   29. nov 2014 Ved bundstrøelse er man nød til at prøve sig frem og finde det der virker for en selv og ens marsvin. Jeg har erfaret gennem årene at hvad jeg synes virker for mig og dyrene det gør naboen nødvendigvis ikke og omvendt.

    Ofte handler det bla. om hvor sart man er med hensyn til luft og om man foretrækker at fjerne tisse pletter osv. hver dag eller man bare ønsker at gøre buret rent en gang om ugen osv.

    Så jeg kan kun sige prøv dig frem til du finder det der virker for dig og dine marsvin.

    Personligt bruger jeg hør. Jeg har brugt spåner i over 10 år men skiftede til hør da jeg har 50 marsvin i en lejlighed på 52kvm og om vinteren hvor vinduet i stuen ikke kan stå åben hele døgnet så lugtede der midt på ugen af ammoniak, hør holder bedre på ammoniakken synes jeg og lugten og lufte er blevet meget bedre. Og så suger hør fra bunden og ikke fra toppen som spånerne gør


Kommentér på:
Bundstrøelse til marsvin.

Annonce