{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Ninja Pingvinen
Ninja Pingvinen
Tilmeldt:
25. jul 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29

Hamster og motion ( motionsbold ) {{forumTopicSubject}}

Mit hamster har intet løbehjul, men i stedet en løbebold, så han kan løbe rundt i hele lejligheden. Jeg ved at det er godt, for så får han motion.

Mit spørgsmål er; hvor tit vil I anbefale at han kommer ud i løbebolden, og hvor længe?

Sidste ( og første ) gang var han ude i en time, og han var bestemt ikke tilfreds da jeg satte ham tilbage i buret - men jeg ved ikke hvor længe han kan løbe rundt uden mad og vand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster og motion ( motionsbold )
  • #1   29. aug 2014 Hvis han ikke har et hjul (hvilket vil være det bedste for ham, for så kan han selv styre motionen, og løbe når han vil.)
    Så skal han ud hver dag.


  • #2   29. aug 2014 Ja, men hvor lang tid? smiley

  • #3   29. aug 2014 Til han holder op med at løbe.
    Også gerne 2 gange om dagen (du skal ikke vække ham)

    Det gode ved at løbehjul i buret er netop at han så kan løbe så tit og så meget han vil.


  • #4   29. aug 2014 Hamstere løber utroligt meget, så det er ikke for din hamsters skyld den er ude i løbebold, den vil have bedere af et hjul, da de ofte bruger der som "mellemstation" imellem mad, hus, wc osv

  • #5   29. aug 2014 Enig med de andre om at han bør have et hjul. En hamster løber op til 13 km på et døgn i sit hjul.

    Når kuglen er alternativet, så skal han være i den max 30 minutter, derefter ind i buret i 10 minutter for at hvile, spise og gå på toilettet og derefter tilbydes kuglen igen. Dette kan du så gøre i 5-6 timer dagligt, primært sent på aftenen og natten, for at imødekomme hans naturlige adfærd.
    30 minutter i kuglen en gang dagligt erstatter på ingen måde hans naturlige behov, der skal meget mere til


Kommentér på:
Hamster og motion ( motionsbold )

Annonce