{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Ninja Pingvinen
Ninja Pingvinen
Tilmeldt:
25. jul 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29

Hamster stikker af {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu er mit hamster stukket af for anden gang....
Første gang kom han selv frem om aftenen, og kom frivilligt i buret.
Han fik masser af mad, for nu havde han jo gået uden en hel dag ( han stikker af om natten )
Han proppede kindposerne, og begyndte allerede at lede efter en udvej igen....
I nat lykkedes det ham så at løfte toppen af buret af. ( Jeg havde glemt at sætte hængslerne fast )
Jeg troede ikke det var muligt for ham at løfte så meget, men det gjorde han altså, og jeg har endnu ikke set ham.

Formålet med dette indlæg er egentlig at spørge, om det er naturligt for hamstre at flytte rundt, eller om de laver en hule og bliver der så længe der er mad og vand og tryghed?

For hvis det ikke ligger til deres natur at flytte rundt, kan jeg ikke forstå at han gør så meget for at komme væk - han har jo alt hvad han skal bruge lige uden for huset, og han får massere af motion i løbebolden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster stikker af
  • #1   28. sep 2014 Find et andet bur, det er normalt de udviger.. Hvis du kigger i min tidligere hamster Mathilde's profil, kan du se det gladbur hun havde.. Det kunne hun ikke komme ud af

  • #2   28. sep 2014 Tja, et fængsel giver vel i princippet også alt hvad man har brug for - mad, en seng, sikkerhed fra omverdenen. Men det er stadig ikke lige så rart som friheden.

    Mit råd er at finde ud af hvordan han kan komme ud af buret, og fikse det. Eventuelt få et helt nyt bur, han ikke kan komme ud af.
    Og hvis du mangler noget at lave, så kan du altid lære ham at komme når du kalder, for det ville da være praktisk hvis det skulle ske igen smiley


  • #3   28. sep 2014 Jeg har lige været ude og købe nyt bur.
    Første gang han stak af, var første nat i det nye bur. Jeg havde åbenbart ikke helt forstået hvordan lukkemekanismen i burets top fungerede, og på en eller anden måde lykkedes det ham at skubbe lågen op og til side, og kravle op.
    Han er faldet godt 1½ m. ned, men havde ikke taget skade af det.

    Efterfølgende har jeg tjekket hver gang om jeg har fået lukket lågen ordentligt.
    I nat havde jeg så åbenbart glemt at låse ''hængslerne'' på siden af buret, og på en eller anden måde har han fået løftet HELE toppen og skubbet den til side?? Det synes jeg jo ikke burde være muligt. /:

    Riiwn : Det du skriver med fængsel ; De fleste der er i fængsel, ved hvad frihed vil sige. Det gør hamsteret ikke, da han er opvokset i fangeskab, og ikke kender til andet. smiley


    Men hvilket bur vil I så foreslå?

    Billedet viser det bur jeg har nu, som jeg jo synes burde være sikkert nok. /:


    profilbillede
  • #4   28. sep 2014 #3
    En hamster der har været ude af sit bur nok gange på egen hånd, har efterhånden lært konceptet om frihed, og at det er langt mere spændende i den store åbne verden, end et begrænset bur smiley

    Umiddelbart synes jeg buret ser sikkert nok ud, så længe du selvfølgelig husker at lukke alt hvad der kan lukkes. Fejl sker, og så lærer man af dem smiley Det har nok ikke været buret i sig selv der har været problemet, men at din hamster er ret hurtig til at lure når du glemmer at lukke noget smiley
    Hvis man skal være helt sikker, er et glasbur også et alternativ, men jeg synes ikke de er så hygiejniske til gnavere (Dårlig ventilation).

    Apropos.. Virker din hamster derudover veltilfreds når den er i buret, og alt ellers er lukket forsvarligt? Forsøger den at bide og checke lågerne for usikkerheder, når du har sat den tilbage?
    Som sagt, frihed er spændende når man først har fået smag for det, og hvis han ellers virker glad nok, så bryder han nok bare ud fordi han er eventyrlysten. Men hvis han generelt forsøger at finde flugtveje i buret på regelmæssig basis, så er der noget galt, og han trives ikke i sit bur (og derfor foretrækker noget andet).


  • #6   28. sep 2014 #4
    Han leder efter flugtveje så snart han er vågen, medmindre han spiser. Måske trives han ikke, men jeg forstår ikke hvorfor?
    Han har alt hvad et hamsterhjerte kan begære, frisk vand hver dag og masser af foder.

    Når jeg kommer hen til buret, kommer han hen for at snakke, og når han er ude i løbebolden render han ofte efter mig, så det kan heller ikke være fordi jeg behandler ham dårligt.

    Men med det samme han er i buret, og ikke går ind for at sove eller spise, tjekker han hele buret, flere gange, for at finde åbninger og udveje.


  • #7   28. sep 2014 Ninja - Det har intet at gøre med hvordan han har det smiley Det er hans natur at udbygge..

  • #8   28. sep 2014 #6
    Jeg tror ikke det har så meget med dig som person at gøre smiley Dig kan han sikkert godt lide. Det er bare verdenen udenfor der er langt mere spændende!


  • #9   28. sep 2014 Jeg ville bare lige understrege at jeg på ingen måde giver ham grund til at stikke af. Jeg ville blot høre om det lå til hans natur, eller om der virkelig var noget galt, som jeg overser. smiley

  • #10   28. sep 2014 Det eneste du overser er at dit bur ikke er flugtsikker smiley

  • #11   29. sep 2014 Jeg har også haft flere hamstere der har synes det var spændende at stikke af og komme ud af buret. De finde vejen ud når de graver og vil udvide deres territorium, det er ikke fordi han er utilfreds med det han har i forvejen, men fordi han af natur gerne vil have mere. Håber han kommer frem snart.

    Jeg har altid fundet mine der hvor jeg gemmer deres mad. En enkelt gang fandt jeg en i vores støvsuger, så ham løbe i den da jeg stod op om morgenen.

    Buret burde være sikker nok, bare du husker at lukke alt hvad der kan lukkes.


  • #12   29. sep 2014 Min kæreste fangede ham i nat. Der gik en halv time, så var han stukket af igen, selvom ALT var lukket som det skal. Så tror der skal et nyt bur til.. :s

  • #13   29. sep 2014 Husker du at lukke "låsen" på siderne ordenligt?



  • #14   29. sep 2014 Køb dig et nyt bur, kan anbefalede Alaska, så er du lidt mere sikret, tror nemlig et tremme bur vil være bedre, så den ikke har den samme måde at skubbe lågen op på smiley

  • #15   29. sep 2014 Tremmebur er ikke altid bedre, der kan de klemme sig i mellem tremmerne, og er den typen der stikker af, er det helt sikkert ikke tremmebur hun skal have fat i.

  • #16   29. sep 2014 Nej, men jeg tænkte hvis den jo er vant til plastik bure, så ved den jo hvordan den skal 'åbne' så det kan godt være at den ikke kan flygte fra tremme bure, da de jo er bygget op på en anden måde smiley

  • #17   29. sep 2014 #13
    Ja, det gør jeg. Men han kan åbenbart skubbe hjørnet nok op til at han kan komme ud smiley

    Til resten: Han havde tremmebur til at starte med, men han gnaver i tremmerne og det lyder helt forfærdeligt. Derfor købte jeg er plastikbur. :s


  • #18   29. sep 2014 Ja jeg kan godt forstå at din hamster gerne vil ud i friheden. For det bur du viser billede af er alt for lille til ham. Desuden kan jeg ikke se noget hjul i buret. Så hvad skal din hamster så lave de mange timer om natten hvor han er vågen? Hvis jeg var ham ville jeg da også forsøge at komme ud og opleve noget.

  • #19   29. sep 2014 Hvad ned en vandflaske?

  • #20   29. sep 2014 #18
    Jeg har ham fordi jeg selv er vågen det meste af natten, og der er han ude i en løbebold det meste af tiden. ( Han kommer selvfølgelig ind for at spise og drikke engang i mellem )
    Når han er vågen om dagen, er han det sjældent mere end 10 minutter, så der har han ikke mulighed for at kede sig, da han sover.

    #19
    Han har en skål med vand, da jeg ikke kan få vandflasken til at sidde ordentlig fast. Og det bliver selvfølgelig skiftet mindst én gang om dagen, nogle gange flere, hvis der kommer ting i.


  • #21   29. sep 2014 Ellers køb en du kan hænge i toppen, det havde jeg i mit glasbur smiley

Kommentér på:
Hamster stikker af

Annonce