{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Kanin og tillid. {{forumTopicSubject}}

For en 3 uger siden fik jeg min kanin unge, og hun er meget "genert" og lidt sky hun har udviklet sig meget her på de her 3 uger og er blevet mere og mere "social". Nogle goder råd og ideer til hvordan jeg kan skabe et rigtig godt bånd til hende og skabe god tillid mellem os?

- Har overvejet at gøre hende til hus kanin, nogle ideer fra jer som har hus kaniner: Hvordan fungere det for jer? Hvordan kan jeg kanin sikre mit hus, for ledninger og steder hunkan sidde fast? Med hensyn til toilet og sådan ?

- Andre gode råd kom bare med dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og tillid.
  • #1   10. maj 2014 For mig er det vigtigste nok at man er opmærksom på forskellen i at bruge tid PÅ sin kanin og at bruge tid MED sin kanin. Det syntes jeg rigtig ofte at folk glemmer smiley Personligt bruger jeg rigtig meget tid med mine to piger. Jeg klikkertræner med dem begge, hyggehopper med den ene, og leger ofte med dem. Mine piger har f.eks et katte legetøj (jeg tror nok de hedder en drillepind?) som de begge kan jagte rundt på gulvet i længere periode, og Aiko kan også bruge meget tid skubbe en tennisbold hen til mig, som jeg så skubber tilbage.
    Jeg bruger også en del tid sammen med dem, uden at lave noget fælles. F.eks så sidder jeg lige nu bare på gulvet med dem (mine er to steriliserede og sammenførte piger), med bærbaren, i mens de bare tonser rundt som de lyster. smiley

    Min erfaring er at nærvær er nøgleordet. smiley


  • #2   10. maj 2014 Altså efter hvad jeg ved så en jeg kenders kaninunger er meget sky fordi den ikke blivet kigget ordentligt til, men mine de er så sociale så det må have noget at gøre med at blive vandt til at tages lidt ud helt fra starten..

  • #3   10. maj 2014 Tak! smiley
    Gucci er også ude flere gange om dagen hvor hun spiser hos mig og hun for lov at udforske min seng mens "vi" ser tv. Hun søger selv hen til en. Sidder også tit bare med buret åbenet og snakker med hende nusser og hånd fodre smiley


  • #4   10. maj 2014 Lyder skønt;D

  • #5   10. maj 2014 har du stemt på min kanin, haha? Venter på at den bliver stemt ind så jeg kan stemme på andres smiley

  • #6   10. maj 2014 Nej dsv.

  • #7   10. maj 2014 Min kanin (fritgående) var ikke særlig tillidsfuld da jeg fik ham hjem. Det kan godt være han var i sit tidligere hjem, men det første lange stykke tid her kom han ikke af sig selv eller lignende.
    Godbidder og tålmodighed har lært ham at komme og ville snakkes med, hoppe i sengen for at snakke, og komme og tigge godbidder. Så jeg ville sige en mass tålmodighed gerne fulgt af godbidder ofte er en god vej smiley


  • #8   10. maj 2014 Giv tid, 3 uger er ikke særlig lang tid.

Kommentér på:
Kanin og tillid.

Annonce