{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.275 visninger | Oprettet:

Gøre kanin tam og tillidsfuld? {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg har en kanin på knap et år, som hedder Gumle.
Jeg fik ham omkring marts måned.
Jeg har ikke snakket voldsomt meget med ham det sidste stykke tid, men vil jo gerne have en tillidsfuld kanin. Jeg vil sige han er nogenlunde tam, forstået på den måde at han ikke løber rundt i buret når jeg vil fange ham, og han er heller ikke bange eller noget nå jeg roder i hans bur.
Men hvad kan jeg gøre for at vinde hans tillid helt?
Jeg vil selvfølgelig tage ham ud hver dag, og nuse med ham. Jeg har både i går og i dag haft ham ude på sofaen, som han hopper rundt og ungersøger og graver lidt i :b Han hoppe ofte hen til mig og sætter sine poter på mig og hopper op på mig, og puffer nogen gange til min arm, fordi han lige skal forbi smiley Men det er vel gode tegn? Han bliver heller ikke bange når jeg nuser ham på ryggen osv...
Men skal jeg bare fortsætte med at tage ham ud på sofaen og snakke med ham? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre kanin tam og tillidsfuld?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   9. nov 2011 "Men skal jeg bare fortsætte med at tage ham ud på sofaen og snakke med ham?"

    Det lyder som vejen frem. smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   10. nov 2011 Lærke; En kanin kan sagtens have et godt liv uden at blive håndteret dagligt, så længe den stadig får den optimale pasning og pleje. Mine kaniner bliver håndteret 1 gang hver anden uge, og det er kun fordi jeg skal tjekke om de er raske.

  • #3   10. nov 2011 Lærke: du behøver altså ikke skrive til mig som om jeg ikke passer min kanin ordenligt! Han er flere gange om ugen ude på vores altanen og hoppe rundt, så han kan bruge lidt energi derude. Og hvor har jeg sagt at jeg ikke har tid?? Jeg har bare sagt at jeg ikke har haft ham ude og snakke det sidste stykke tid. Og han bliver altså passet helt fint med foder osv.!

  • #4   10. nov 2011 Lærke: Du skrev: "Så længe en kanin der bor inde ikke er i hænder
    Hver dag, synes jeg ikke det er et værdigt kaninliv." du sagde ikke noget om at du syntes den skal ud. For der er helt enig med dig, jeg syntes også de skal have lov til at komme ud og bevæge sig optimalt, hvilket også er derfor at de to kaniner jeg har indenfor kommer ud på min altan og hoppe rundt, flere gsnge om ugen, og når vejret er til det, så har jeg dem også i sele udenfor (Jeg bor i lejlighed, så har ingen have de kan komme ud i)


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #5   10. nov 2011 Er enig i det Emilie siger. Jeg har heller ikke sagt at en kanin ikke skal ud og motionere - jeg skrev at de sagtens kunne have et godt liv uden at blive håndteret.

  • #6   10. nov 2011 Jeg har i hvert fald en kanin på næsten 8 som bor udenfor, og han har ikke rigtig været i hænder det sidste lange stykke tid, men han har det supert! (:
    Han har et fint bur idenfor, og når vejter er fint nok,så kommer han ned i en stor løbegård hvor han hopper rundt. Man kan faktsik ikke se på ham, at han er ved at være oppe i årene, nogen gange virker han bare lidt stiv i lemmerne smiley Men han hopper glad og livligt rundt.


  • #7   10. nov 2011 Lærke-Liv O: Så tror jeg bare ikke vi er enige om hvad "i hænder" betyder smiley I mine øjne er det for at blive nusset om, og ikke bare for lige at blive tjekket til, og for at flytte dem fra bur til løbegård/altan.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   10. nov 2011 En kanin har heller ikke behov for at være i hænder hver dag, det er et menneskeligt behov smiley

    Mine kaniner kommer også hen og nuser til mig, men det er jo ikke et behov de har, som gør at de får et godt liv.


Kommentér på:
Gøre kanin tam og tillidsfuld?

Annonce