{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Rotte problem {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre her..

Jeg købte oprindeligt en fuzz rotte for godt et år siden, og en burkammerat så de var to. Jeg ville avle på fuzz'en, men noget gik galt, og der opstod et jalousi drama imellem de to drenge så de ikke længere kan gå sammen. Hunnen fik unger, de fleste unger er solgt, bortset fra 3 piger jeg er blevet meget glad for.

På grund af spliddet mellem de to, havde jeg sat den ene han til salg, og vil avle videre med fuzz. Men egentlig er jeg blevet meget mere knyttet til til den anden, fordi han har lært en masse tricks og generelt er rigtig sød.
Han har været sat til salg mange steder den sidste måned, men ingen gider have ham. Og for at være helt ærlig, så har jeg egentlig heller ikke lyst til at sælge ham.
Det er fuzz'en der skaber problemerne herhjemme.

Nu overvejer jeg at droppe avls idéen, og stille mig tilfreds med de piger jeg har nu, som jeg overvejer at beholde, og så komme af med fuzz'en.
Men jeg vil også gerne beholde den anden hanrotte, men jeg vil ikke lave flere unger. Og så vidt jeg kan læse mig frem til, er kasteration risky buisness for rotter. Men jeg ved ikke om der findes et alternativ, der ikke involvere narkose?

TL;DR, Jeg har én hanrotte der går alene, og 3 hunrotter jeg ikke vil avle på, og for lidt burplads til at have dem gående seperat forevigt (og det er også synd for drengen han ikke får selskab jo).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte problem
  • #1   28. mar 2014 Jeg har nu sat begge hanrotter til salg, men jeg ved næsten allerede at jeg ikke får solgt den "kedelige", hvilket er paradoksalt når han er så tam som han er.

    Er der så nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan aflevere rotterne, for jeg har af gode grunde ikke lyst til at få dem aflivet. Koster det penge at aflevere dyr på et internat?


  • #2   28. mar 2014 Satte du hunnen ind mens de to drenge gik sammen?

    Jeg forstår det ikke helt.. Lige nu går der 2 drenge for sig selv, og 3 piger sammen, eller hvordan?

    Derudover har rotterne et behov for at danne heraki. Det kan derfor være at det slet ikke har noget med hunrotten at gøre, men at de ikke kan finde ud af hvem der skal bestemme mere. I princippet fungerer rotter bedst sammen af min. 3..


  • #3   28. mar 2014 Nej, den ene han blev taget fra i perioden mens hunnen blev parret, men de gik for længe, så da jeg vil føre dem sammen igen, kom der stor slagsmål. Mere end bare hiraki! Jeg måtte hive hannen (der ikke skulle avles med) ud igen, og han fik et kæmpe sår på ryggen på grund af slagsmål, som dog er helet fint op nu.
    Der er absolut ingen chance for at de kan gå sammen igen. Fuzz'en fnyser og langer ud, bare ved synet af den anden, og det er ved at være en del uger siden hunnen er kommet ud af huset.

    Jeg har 3 bure, to med en hanrotte i hver, og et tredje med alle hunnerne i smiley Men de to af burene er ikke optimale i længden. Hunnernes bur kan nogenlunde gå, fordi de stadig er små, men de kan ikke blive ved med at være der.

    Jeg har besluttet mig for at komme af med begge hanner, men der er jo ingen der gider have en "kedelig" voksen albino han, til trods for at han er så utrolig sød som han er.


  • #4   28. mar 2014 hvorfor er alle hanner i hvert sit bur?

  • #5   28. mar 2014 Det har jeg jo lige forklaret? Efter hunnen blev sat til parring med fuzz'en, har fuzz'en opført sig meget territorialt overfor den anden, og der blevet splid imellem dem.


  • #6   28. mar 2014 Jeg læste det forkert beklager..

    Hvor store er de bure? Hvor gammel er rotterne og hvor længe sammenførte du dem?


  • #7   28. mar 2014 Hvis det var mig ville jeg forsøge igen, men med langsom sammenføring. Det er klart de ryger i totterne på hinanden, fordi den ene kommer jo ind på den andens teritorial. Du skal lade dem mødes på neutral grund, hvor ingen af dem har været før (sofaen, badeværelset, sengen etc), og se hvordan det går. smiley

  • #8   28. mar 2014 Jeg har ikke nogen præcise mål, men det ene er et stort papegøjebur, og det andet er et lille fuglebur, som slet ikke er stort nok (hvilket er derfor jeg bare gerne vil af med dem hurtigst muligt, så der ikke er nogen der skal være i et lille bur for længe). Jeg prøver at veksle mellem dem for hver gang der bliver gjort rent.

    Hunnen var sammen i en eller to uger, hvilket set i bakspejlet var for længe. Men det er svært at sige om det havde ændret meget om hun havde været der kortere tid, for der var allerede lidt spænding mellem de to hanner (da de stadig kunne gå sammen) så snart hunnen kom ind i huset, og gik i sit eget bur ind til hun var faldet til (de kunne se og lugte hende).


  • #9   28. mar 2014 Milly G - Jeg har prøvet flere gange at tage dem begge med i sofaen, og hver gang jeg tror de er blevet lidt mere afslappet med hinanden, er der pludselig nogen der bider eller fnyser, skyder ryg og spiller op smiley
    Og jeg har prøvet en del gange nu. Alle gange på neutral grund.


  • #10   28. mar 2014 Det burde ikke gøre en forskel at den ene han har været til parring. Men det er MEGET vigtigt at buret bliver gjort rent HELT i bund inden sammenføring, og at de mødes på neutral grund først smiley

  • #11   28. mar 2014 Nu mente jeg hvor gamle hannerne er, og hvor længe du har forsøgt at putte dem sammen igen..

    1 uge er ret normalt


  • #12   28. mar 2014 Så længe der ikke er blod, så er det ok at de er efter hinanden, de skal skabe et heraki. Og nogle gange kan det godt se voldsomt ud, men det hele plejer at løse sig.. så som tommelfinger regl, hvis der intet blod er, så lad være med at "afbryde" smiley

  • #13   28. mar 2014 Sidst jeg prøvede at føre dem sammen i længere tid (hvilket var lige efter parringen, hvor der var gjort grundigt rent i buret (fuzz'en havde mærket ALT med tis!)) fik den anden et meget stort sår på ryggen, der tog nogen uger om at hele smiley
    Så jeg er selvfølgelig lidt nervøs for at føre dem sammen over længere tid igen. Men de lader ikke til at være blevet bedre venner når jeg tager dem ud på sofaen, og jeg frygter for hvad fuzz'en finder på hvis de kommer i bur sammen så længe han stadig spiller op når de er på neutral grund.

    Hannerne er henholdsvis ca. 1 år og 1½-2 år (fuzz'en er ældst).


Kommentér på:
Rotte problem

Annonce