{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Drægtig rotte :o {{forumTopicSubject}}

Kære GG'ere!

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej her.
Jeg tog torsdag aften på Vorbasse Marked med en masse fra min efterskole, vi havde vores egen camp på Spejder Campingen, rigtig hyggeligt!
Men inden jeg tog hjem igår skete noget som jeg ikke kan gå med til - nogle knægte fra min camp har i fuld tilstand købt en rotte unge på et par måneder.. De gik rundt med den i en sort spand, og vejret kogede med ca 27-30 grader i solen :-S Så snakkede de om at ville smide den i vores badebassin og alt sådan noget, de havde så købt pålæg og ost og smidt det ned til den, og en skål med vand. Jeg, som har haft 5 rotter før selv, tog den lille forskrækkede og bange stakkel op og tog hende ind til mig. Hun var jo total skrækslagen og vidste hverken højre eller venstre af forvirring. Så kom min mor, og vi valgte at tage hende med hjem, da de knægt ikke havde forstand på rotter overhovedet, eller noget den kunne leve af/i.. Så vi tog den lille stakkel med i et håndklæde som jeg så gik med hende i ind i bilen og satte der. Men vi tænkte ... de fungere simpelthen bedre i flok, så vi valgte at gå ind og kigge efter sælgeren af hende og købe en søster til hende. Det gjorde vi så. Så vi fandt ham, og vi fandt en søster (de ligner hinanden 100%) og han forsikrede os at den ikke var drægtig. De fik en papkasse som de så kunne sidde sammen I og de var glade for at putte sammen.
Vi har sat bur op osv. De blev rigtig glade for deres nye bur.. Men her kommer mit problem så:

Søsteren som vi købte til (vi kalder den indtil videre nr. 2) nr 1, begyndte at udvikle aggressivt adfærd allerede da vi begyndte at køre, men tænkte nok det var fordi den ikke rigtig havde været i hænder.

I dag da jeg så henter nr. 2 ud af buret mens 1 éren stadig er udmattet og sover i sit hus, vælger jeg at tage 2 i et håndklæde så jeg ikke maser hende og hun begynder at skrige som hun gør når vi tager hende op. (Jeg er ikke en person der kan tage rotter i halen :-S) og går så ned til min mor med den, og vi sætter den på skrivebordet, og så kan vi godt se den er temmelig fed, og dens vejrtrækning ser ikke normal ud. Først troede vi den var syg, men så kunne vi se vejrtrækningen, efterfulgt at bevægelser på maven, så siger min mor det ser ud til de er gravid, og det kunne jo så sikkert også forklare adfærden.

Men hvor lang tid går rotter overhovedet med unger?
Hvor lang tid har de ca gået når man kan se rotteungerne bevæge sig i maven?
Kan drægtidheden var grunden til det bidfulde og skrigende adfærd?

Her er et billede af den drægtige i går i sit nye bur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig rotte :o
Kommentér på:
Drægtig rotte :o

Annonce