{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

At file min kanins tænder selv? {{forumTopicSubject}}

I går var jeg ved dyrelægen med Mynte, fordi at han havde knækket en tand. Dyrelægen sagde at når den voksede ud igen skulle vi bare selv file den. Det har jeg aldrig hørt om, at man gør selv. Men det er også kun hvis den vokser skævt ud. Jeg er bare ikke så tryg ved at gøre det selv. Kan det virkelig være rigtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At file min kanins tænder selv?
  • #1   31. dec 2013 Jeg ville aldrig gøre sådan noget selv.

  • #2   31. dec 2013 Hvis tandfejlen er udbredt og der også er skævt tandstilling længere inde er det umuligt uden specialudstyr. Både en speciel rasp til tænderne og udstyr til at holde munden åben på dyret plus du skal have en til at holde den stille. Men det udstyr er ret dyrt og det hele vil være ret omstændeligt (der er jo ligesom en grund til dyrlægen vælger at lægge dem i narkose: så ligger de sgu stille så de kan få arbejdet gjort!), så det kan næsten bedre betale sig bare at få dem filet ved dyrlægen. Men jow en enkelt skæv fortand kan man godt ordne selv.

  • #3   31. dec 2013 Synes det lyder meget underligt.

  • #4   31. dec 2013 Never smiley det gør så ondt på dyret

  • #5   31. dec 2013 jeg har engang stået og holdt et marsvin i hænderne mens dyrlægen filede kindtænder på den. Hun vurderede det ville være bedre for den at undgå bedøvelse og KUNNE vi få ham til at sidde stille, ja så ville det være godt, spidserne var ikke ret lange og det tog kun 5 min. Det lykkedes over alt forventning og han fik faktisk filet dem to gange mere i sit liv på samme måde. Første gang virkede han lidt skræmt, men de to andre gange vidste han hvad der skulle ske og havde det gjort ondt havde det altså ikke kunnet lade sig gøre... Grunden til de bliver lagt i narkose er først og fremmest for at de sidder stille så dyrlægen kan få arbejdet gjort. -ligesom vi andre også kan få boret en tand bare de ikke kommet tæt på nerven, ja jeg har da personligt flere gange fået boret tænder uden bedøvelse fordi jeg syntes det er så træls at gå og bide mig selv i læben bagefter fordi munden er følelsesløs... jeg vil mene at har hendes dyrlæge direkte sagt hun godt kan selv så må han også vise hvordan. Han må have sagt dette pga der kun er problemer med den ene fortand, for som sagt: er det også kindtænderne den er gal med skal der jo specialudstyr til og hjælp til at holde...

  • #6   31. dec 2013 Det er kun den ene fortand der er noget galt med. Dyrelægen kiggede ham ind i munden imens at jeg holdte ham, og sagde at han andre tænder så gode ud. Dyrelægen sagde også at det ikke er sikkert at han har tandfejl, men at han muligvis bare har bidt i lågen på buret eller sådan noget. Jeg giver ham antibiotika 2 gange dagligt i 5 dage, og smertestillende 1 gang dagligt i 2 dage. Jeg er meget bekymret for at jeg kommer til at file forkert eller noget, lor jeg har ikke prøvet sådan nogle. Dyrlægen kunne godt have vist hvordan at man skal gøre.

  • #7   31. dec 2013 jeg syntes heller ikke du skal gøre det selv FØR dyrlægen har vist dig hvordan...

  • #8   31. dec 2013 Kaniner har nerver i tænderne, så det vil jeg godt nok aldrig i livet byde en kanin, som ikke er under bedøvelse.

Kommentér på:
At file min kanins tænder selv?

Annonce