{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

"potte" træning? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har lige købt den sødeste lille dværgvædder dreng (Bertil)
Jeg har som lille haft kaniner, men de var ude kaniner. Bertil er inde kanin.
Jeg har så hørt lidt steder fra at man skulle kunne "potte-træne" kaniner til at kunne gå i deres bakke og gøre hvad de nu skal engang imellem. men jeg har ingen ide om hvordan det lige skal gøres?
Er der nogen som har trænet deres kanin(er) til det hvor træningen også er vellykket? I må meget gerne skrive en PB til mig med forklaring så smiley

På forhånd tak fra den "nybagte kanin mor"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "potte" træning?
  • #1   11. nov 2013 Det kan man godt træne dem til.
    Har ikke selv gjort det, min værelseskanin brugte bare automatisk min kats kattebakke..


  • #2   11. nov 2013 Du skal ligge alt afføring op i toilettet. Og hvis han tisser ved siden af så tør det op med noget køkkenrulle og op i toilettet med det også smiley Derudover er det en god idé at have høhækken ved toilettet, da de fleste kaniner gerne vil spise mens de er på toilet smiley Held og lykke!

  • #3   12. nov 2013 Neutralisere ham når hans sten falder - ca 3-5 måneder, så bliver han sandsynligvis mere renlig.

    Mine gjorde det automatisk næsten, så aner ikke hvad du skal gøre.

    Kaniner er meget renlige og vil helst kun skide eller nifle et bestemt sted.


  • #4   13. nov 2013 Jeg vil helst ikke have ham neutraliseret smiley
    Men han er heller ikke et problem til at grisse, det er bare at jeg gerne ville anskaffe sådan et hjørne toilet til ham og så få ham til at bruge det smiley


  • #5   14. nov 2013 Køb toilet og smid i starten alt der kommer ud af den op i den. Hvis det er når den er ude, så tag det nye og læg ind i bakken, med det samme. Det samme gælder naturligvis inde i buret.

    Der går nok nogle måneder, og lort bliver nok aldrig 100% i bakken, og de kan da også gøre det lige ved siden af toilettet. Men, min kanin har måske ét eller to uheld udenfor buret om måneden. Hun er virkelig blevet dygtig. Meeen, det kræver også, at buret og toilettet ikke er for ulækkert. Jeg kan godt se, at man kanin er meget bedre til det når det er helt rent bur, fremfor lige inden man skifter det.


  • #6   14. nov 2013 Toilettet er bestildt og skulle gerne komme med posten sammen med en del andre ting inden for de næste par dage. Så må jeg i gang med at træne ;D

    Tålmodighed skal der jo til med så mange ting, han skal nok lære det er jeg helt sikker på smiley
    Og selvfølgelig skal der være mere eller mindre rent om/i toilettet, jeg vil da heller ikke gå på WC hvis toilettet er smurt ind i alt muligt :S smiley


  • #7   14. nov 2013 Jeg er også ved at købe min et toilet i håb om, at han vil bruge det. Jeg har tænkt mig at lægge lidt lort og savsmuld i bakken, og så ellers stille den ovre i den hjørne, hvor han er mest smiley

Kommentér på:
"potte" træning?

Annonce