{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang kanin :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Nu har jeg læst flere steder at folk har deres kanin fri i deres hjem stort set hele tiden ligesom en hund. Hvilket jeg også rigtig gerne vil have Cosmo skal kunne.
Han er nu i forvejen lidt fri i køkkenet når jeg er hjemme. Men hvordan træner i jeres kaniner til at være fri i huset? og gerne potte træning i bur og når han er fri i huset.

Og så har jeg læst flere steder at de skal neutraliseres (staves) er dette virkelig nødvendigt? nu han 3 mdr i morgen og har ikke givet tegn til noget som helst endnu. Men er det nødvendigt når jeg gerne vil have ham som hygge kanin? og evt. på længere sigt have unger på ham, men er ikke sikkert endnu.

Håber virkelig i vil svare mig på alt det her, da jeg sys det lidt svært at finde rundt i smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang kanin :)
  • #1   5. okt 2014 Det er ikke nødvendigt at neutralisere ham smiley

    Mht til bakke træning, vil jeg anbefale at du køber en kattebakke. Så putter du strøelse i Bakken og når så den har lavet lort putter du lorten op i Bakken. Lidt svært at forklare, men ellers så søg på lidt forskelligt herinde, og på youtube og Google smiley


  • #2   5. okt 2014 Super tak for svaret smiley

    Er glad for at høre det ikke er nødvendigt at neutralisere ham smiley

    Jamen det vil jeg da prøve og så se om det virker for Cosmo smiley


  • #3   5. okt 2014 Du lære din kanin at gå på toilettet ved at ligge det gammle bundlag som er tisset godt til og lidt lort i Bakken/kanintoiletet så kan den lugte det og ved det er der den skal gå hen smiley kan klart anbefalde dig at købe et katte kræse træ ( i en mindre str self ) det aktivere din kanin og får den stimuleret :- D

    profilbillede
  • #5   7. okt 2014 Min Darwin er fritgående 24/7. Jeg vil klart anbefale dig at neutralisere din kanin, da den ellers, højst sandsynligt, ikke vil blive ordenligt renlig. Hvis du har en hankanin vil den med sikkerhed strinte hele huset til, hvilket du ikke er interesseret i, og så lugter kaniners afføring oftest grimt, hvis den ikke er neutraliseret. - Selvfølgelig lugter afføring og tis lidt, men en neutralisation nedsætter lugten markant! smiley Fordelen ved at neutralisere er også, at du kan undgå en masse sygdomme, som oftest forekommer hos hunkaniner. Fx kræft i reproduktionsorganerne. + at din kanin tit lever længere.

    Måden du gør din kanin nemmest renlig på, er ved at have en god stor kattebakke og starte ud med lidt plads. Dvs. at hvis din kanin har hele huset at færdes på i starten, vil den have svært ved kun at holde sig til kattebakken. Husk at have hø og mad i kattebakken, da kaniner elsker at være på toilet mens de spiser smiley

    Jeg startede med at have Darwin i bur i noget tid - når han så havde lært at bruge kattebakken, udvidede jeg stille og roligt pladsen. Nu går han rundt i hele huset døgnet rundt og der er ingen uheld med pøller og tis nogen steder.


    Btw er kaninhaandbogen.dk rigtig god at læse, hvis du skal have hjælp og råd til at holde huskanin smiley


  • #6   7. okt 2014 - Hvis din kanin er 3 mdr er det ikke sikkert den er kønsmoden endnu. Dette kan være grunden til, at du ikke har "lagt mærke" til noget endnu smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang kanin :)

Annonce