{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

sine G
sine G
Tilmeldt:
28. sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25

God dyrelæge {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kanin, som er mellem 3-4 mdr. Han er for en uge siden begyndt at opføre sig lidt mærkeligt i forhold til at han oftere 'kommer til' at lave nogle pøller ude i vores hjem. Han har konstant adgang til at gå rundt i hjemmet, der lukkes kun meget sjældent til buret, hvis han har pøllet eller tisset på mig.

Det skete første gang for knap en uge siden. han hopper op til sofaen hvor jeg lægger og putter sig ind til mig og vil gerne kæles - han ligger der i lang tid og han får et stykke agurk. han laver mange gange de der gnaske bevægelser ved hovedet, som jeg har fået at vide er fordi han nyder det. derudover slikker han også lidt på mig - meget hyggeligt ind til han har tisset en ordentlig pøl på mig (første gang det nogensinde sker at han har tisset på nogen eller i det hele taget uden for hans bur). jeg sætter ham i buret og lukker lågen. aftenen efter kommer han op igen (han har altid haft et aftenritual med at blive nusset mens vi ser fjernsyn). og han ligger igen lang tid. jeg er opmærksom på at han måske kunne finde på at tisse, men lader tvivlen komme ham til gode smiley men… han gr det igen.. en ordentlig pøl. men det sker mens han er den mest kærlige og afslappede kanin.

Nu har vi så fundet ud af at han måske skal kastereres, hvilket vi har hørt er godt uanset grunden til hvorfor han har gjort som han har gjort.

Kan det være blærebetændelse? (han har nemlig været ude en aften, som vi bagefter fik at vide var en rigtig dårlig ide, selvom vi tørrede ham). smiley

Kan det have noget med buret at gøre? (han er ikke så renlig - gider ikke at bruge hans toilet, hvilket gør at vi skal skifte bur meget oftere, da det hurtigt bliver ulækkert.

Og til sidst. er der nogen som kender billig og GOD kanindyrelæge omkring Aalborg? helst så tæt på centrum som muligt, da jeg ikke har bil. det vigtigste er at han er god, men prisen må også meget gerne være fin.

Håber nogle af jer kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God dyrelæge
  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #2   7. nov 2013 Også når han aldrig har gjort det før og begge gange gjorde det nøjagtig samme sted på mig? for hvis de er renlige, giver det ikke helt mening i mit hoved, hvis de så bare gør det, hvor de er, hvis de skal.
    Han tisser f.eks også altid samme to hjørner i buret. Er det så fordi det er så dejligt at blive nusset, at han derfor vælger at gøre det på mig fordi han ikke 'gider' at gå ned i buret for det?


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #4   7. nov 2013 Okay. Han har aldrig 'humpet' før smiley det er også derfor jeg er i tvivl om det er det som er problemet. smiley En anden ting er også at han aldrig tisser eller pøller udenfor buret når vi ikke er der - kun når vi er der.

    Får i neutraliseret jeres han-kælekaniner? Eller vil i anbefale at lade vær? Eller måske se tiden lidt mere an?

    Og det med toilettet forresten. det prøver vi virkelig, men når toilettet står i det ene hjørne, tisser og pøller han i det andet - også hvis vi flytter toilettet der hen. Vi har endda rengjort hele toilettet med rodalon undtagen der hvor toilettet står samt toilettet og det har heller ikke virket. Har i nogle gode fif?


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #6   7. nov 2013 Oplever i ofte at jeres kaniner tisser eller pøller på jer? Og skal man egentlig lukke ham ind i buret så snart han gør det? eller forstår de alligevel ikke 'straf'.? jeg er nemlig i tvivl om det overhovedet virker med straf og belønning.


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #9   7. nov 2013 Lidt sjovt at jeg skriver her inde omkring det nu. Min kæreste har lige akkurat ringet og fortalt at han lukkede vores kanin ud af buret, for at kæle med ham inden han skal på arbejde igen. Med det samme han tager ham op, tisser han på ham (han er dog stadig kælen mens og prøvede ikke på at komme ned). vi holder ham aldrig så han ikke kan komme væk. er det ikke lidt voldsomt at have tisset på os 3 gange ud af 4 dage nu? og han har aldrig nogensinde gjort det før. Det er simpelthen så træls, hvis jeg skal til at være 'bange' for at han tisser på mig når han er ved mig. specielt om morgenen, når jeg skal hurigt ud af døren og ikke kan nå et ekstra bad smiley smiley

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #11   7. nov 2013 OKay.. Kan godt se at jeg får nogle andre svar her end når jeg søger ellers på nettet (kaninhåndbogen osv). erfaring tæller jo meget smiley Lader i jeres kælekaniner gå frit i hjemmet hele tiden eller lader i buret være lukket når i sover og ikke er hjemme?

    Sorry for de mange spørgsmål. smiley

    og andre tips og tricks til renlighed modtages gerne med kyshånd. smiley


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #12   7. nov 2013 Forresten så drikker han også 1 liter vand om dagen. Er det ikke lidt voldsomt for så lille en kanin på 3-4 mdr? han er måske 700gram (hermelin)

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #14   7. nov 2013 Må ma gerne tage vand 'fra' ham? og så måske istedet have lidt agurk liggende som han kan spise?

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #15   7. nov 2013 Det lyder straks værre end en neutralisering. smiley Har du prøvet sådan noget før?

  • #16   7. nov 2013 Man må aldrig fjerne vandet. Jeg har haft samme problem, dog med en hun kanin. Hun er blevet tjekket så utrolig mange gange, men de har ikke fundet ud af hvad der er galt, hvis der overhovedet er det. Hun gider ikke tisse i toilet, og hun drikker utrolig meget vand. Hun hopper som regel altid op i min seng og pisser, hvilket er vildt irriterende. smiley
    Kan godt være du skal få ham tjekket, jeg er jo ikke dyrlæge, men har haft nogenlunde samme problem smiley


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #17   7. nov 2013 Okay. Har du fået tjekket nyrerne på din kanin? Det mærkelige er at det lige er begyndt ved ham her. Hvor lang tid har det stået på ved din? drikker hun også omkring 1 liter?

  • #18   7. nov 2013 Hmm, omkring det med nyrene, er der ikke så meget viden omkring. Ifølge min dyrlæge, er der ikke noget galt med hendes nyre, og hun lever også i bedste velgående. Hun har haft det sådan i over et år, og der er ikke sket noget.
    Hun fik både tage røntgen, blodprøver osv. Men intet i vejen.
    Jeg fik hende da hun var lille, og det startede først da hun blev to, derfor blev jeg også urolig.
    Men nu har det varet så længe, og hun ser ikke ud til at have ondt eller andet, så tror ikke der er det store galt, andet end at hun drikker ret meget.
    Hun er dog begyndt nu, at drikke lidt mindre nu. smiley


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #19   7. nov 2013 Okay. God information. Men er det hver dag hun tisser når hun er ude? og er det også på dig? eller bare der hvor hun er? så vil jeg nemlig måske begyndte at lægge et håndklæde under aftennusseriet fremover smiley hehe

  • #20   7. nov 2013 Det er hver gang. Enten i sengen, på mig eller min veninde. Ret så irriterende.
    Det er som om hun hopper op for at pisse på en eller sengen, og så vil hun kæle og hopper derefter rundt igen. Har prøvet at sige fy og sådan, men det hjælper nu ikke på hende, hun gør det igen og igen. Så jeg er på vagt hver gang hun er ude smiley
    Men at sige der er noget helt galt, vil jeg ikke mene. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke noget, men hvis det forsætter kunne man godt få taget et kig hos dyrlægen, som jeg også gjorde. De fandt bare intet, og følte lidt det var spildt penge. Men man gør vel alt for sit dyr? Hehe smiley


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #21   7. nov 2013 Præcis. Det er dog dyrt, så jeg tænkte at rådføre mig herinde først. smiley Og der kommer virkelig gode og hurtige svar. Også at svarene ofte er forskellige, viser virkelig at dyr er meget forskellige individer. smiley det er bare så surt at de tisser på en, for det gør at det ikke er lige så afslappende (vi har også en hvis stofsofa) IKKE kaninvenligt. smiley

  • #22   7. nov 2013 Ja, det er meget dyrt, har brugt utrolig mange tusinder kroner bare på Stampe. Så har jeg også mine andre der en gang imellem er syge, det er en dyr udgift smiley
    Men er helt enig i det er træls. Nogle af mine er renlige, andre ikke. Nogle få af mine hunner strinter også, præcis ligesom hanner, hvilket er vildt ulækkert smiley
    Har altid troet det kun var hanner der strinter, haha, smiley


Kommentér på:
God dyrelæge

Annonce