{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

sterilisation {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg taget beslutningen om at det bedste for både Karla og jeg, var at få hende steriliseret.
Derfor kom Karla på operationsbordet igår, og hun er nu ved at komme sig langsomt.

Jeg skal give hende smertestillende, dette er en kamp, men det går lige, selvom hun bestemt ikke er glad for det.

Mit store problem er at få hende til at spise Fibreplex, som er en slags kosttilskud, så hendes mave får det bedre, nu hvor hun ikke rigtigt har spist og sådan.
Er der nogle som sidder med erfaring med dette ? Eller nogle som har en super idé til at få lokket det i hende.
Har prøvet at sprøjte det i hende oralt, men hun skubber simpelthen det hele ud af munden, og det ender ud i at alt det stas sidder overalt i ansigtet på hende smiley

( En klud med vand kan ikke få det ud af pelsen på hende, hvad gør man her??? )

Tak på forhånd smiley !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   3. okt 2013 hun bør da være vågnet op og begyndte at spise selv igen?

  • #3   3. okt 2013 Hun burde da være frisk og vågen nu? :s

  • #4   3. okt 2013 Hun er skam begyndt at spise lidt. Undskyld jeg ikke lige fik forklaret det.

    Men dyrelægen sagde at jeg skulle give hende det, selvom hun er begyndt at spise. Men kan simpelthen ikke få det i hende smiley

    Hun er stadig meget træt og sover rigtigt meget, men det er vel normalt efter sådan en tur?


  • #5   3. okt 2013 Hvorfor tror du at der skulle være noget galt ? På grund af at hun sover meget ?

  • #6   3. okt 2013 Hun burde altså være kvikket op senest i går aftes? :s

  • #7   3. okt 2013 jeg syntes det er en meget stor chance man tager for at kaninen skal steriliseres som den godt kan leve uden, ligger man en kanin i narkose skal det være fordi det ellers er dødeligt at lade være......

    jeg håber det bedste for dig og din nin, er hun ikke helt frisk efter et døgn ville jeg være meget bekymret.


  • #8   4. okt 2013 Har du ikke fået nogle sprøjter(uden nål) med hjem?
    Så skal pillerne opløses i vand og så ind i sprøjten, så man kan tvinge det i den smiley
    (Jeg har aldrig fået neutraliseret en kanin så hæng mig ikke op på det hvis de ikke skal spise) smiley


  • #9   4. okt 2013 Min Yvonne, fik også fiberflex tingting da hun blev steriliseret.


    Du skal ikke give hende piller osv.
    Du skal lokke hende.

    Rocula, Vandmelon, Nødder kunne jeg få i min kanin.


    Det er en meget hård kamp den du skal igennem. Din dyrlæge bure have gjort dig meget mere klar !

    Virkelig. Det hårdest ejeg har prøvet var at min kanin skulle vænnes til at æde.


    Sørg altid for vand, og så lok hende.



  • #10   4. okt 2013 Og hun skal skam ikke være frisk efter et døgn. Men hun skal gå rundt og have fået noget noget ned i maven.



  • #11   4. okt 2013 Jeg gav også smertestillende, fibreplex og bio-lapis. smiley
    Min hunkanin spiste først optimalt efter 3-4 dage.
    Jeg plejer at tilbyde mine kaniner en hel masse forskelligt. De plejer dog at vælge persille og havregryn, men tilbuddet om rodfrugter, græs, andre urter, agurk osv. er der også.

    Det er bare at holde hende fast og giv hende det, så tager det ikke mere end et par sekunder.


  • #12   4. okt 2013 Min Yvonne ville heller ikke æde den medicin. - Men, jeg fik hende til at slikke det hun havde spyttet ud og holdte det inde i hendes " mund ".:)

  • #13   4. okt 2013 Hvis du er den mindste i tvivl, så ring til dyrlægen, det koster dig ikke noget, og så kan du få mere ro i sindet. Hvis du beskriver symptomerne for dyrlægen, kan de vurdere, om du bør komme ind med hende.

    Mine kaniner har haft det okay med at spise Fibre Plex. Der har stadig skulle lidt tvang til, men det har trods alt gulerodsaroma, så det smager helt sikkert en del bedre end Zoolac, som mine bare ikke kan fordrage.

    Men jeg mener helt sikkert, at du bør friste hende med en masse lækre grøntsager, så hun kommer i gang igen. Det er vigtigt for kaniner, at de kommer i gang med at spise ordentligt forholdsvis hurtigt.

    Jeg håber, det går bedre i dag smiley


  • #14   4. okt 2013 Tak for alle jeres svar ! smiley Karla er helt oppe på dubberne idag, hun spiser og løber rundt som hun plejer.
    Det mit spørgsmål gik ud på var egentlig angående det fibreplex. Men hun spiser som sagt som hun plejer at gøre igen, så det er dejligt.


  • #16   6. okt 2013 Nogle dyrlæger, beholder dyret natten over - så når dyret kommer hjem er det vågnet helt og kan løbe rundt.
    Andre får et halvt narkose-agtigt dyr hjem som skal holdes varmt, vågne osv..:)


  • #17   6. okt 2013 Karla fik også også en slags gas, noget de bruger specielt til kaniner. smiley synes da det er vigtigt at hun får smertestillende. Hvem vil ikke have ondt efter en operation ??

  • #18   7. okt 2013 Præcis Lotte.

    Smertestillende er vigtigt, og det vil en dyrlæge med nok viden om kaniner også godt vide - desværre skulle jeg være bestemt overfor min dyrlæge ved neutraliseringen af min hunkanin mht. smertestillende, men de fik hurtigt læst op på det. smiley


  • #19   7. okt 2013 Hvor mange dage gav du hende smertestillende ? smiley jeg fik at vide at hun skulle have i 6 dage .

Kommentér på:
sterilisation

Annonce