{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation
  • #1   7. okt 2015 Hvis din kanin er plaget af mange hormoner og f.eks er bur territorial og/eller vil dominere dig eller lign. pga. af hun er fertil så kan sterilisation have en god effekt på det.
    Min hun bur territorial, og så ville hun dominere mig og kattene når hun kunne komme til det. Hun jagtede kattene på gulvet og mig derforsøgte hun også med. Derudover var hun urenlig (hun gik frit) og efter sterilisationen så blev hun helt renlig.
    Jeg er super glad for jeg gjorde det, og er sikker på hun i hvertfald har fået det godt af ikke af have alle hormonerne rasende i kroppen når jeg alligevel ved jeg aldrig ville skulle avle på hende.

    Hun går hun så i en kaningård i stuen sammen med vores anden kanin, kastret Winston.
    Og det går super godt med de 2.


  • #2   7. okt 2015 Det er en god ide og ja det har nåd med adfer at gøre så vis du er sikre på din kanin ikke skal pares med nogen

  • #3   7. okt 2015 Hvis din kanin er plaget af hormonforstyrrelser, så hjælper det. 80% af alle hunkaniner får kræft i livmoderen inden de er 4 år. Det sker ikke hvis du får hende steriliseret. De bliver renlige og kan lære kun at bruge sin bakke smiley

  • #4   7. okt 2015 Kan hun blive mere kælen?

  • #5   7. okt 2015 Det er ikke korrekt, at 80 % af intakte hunner, får kræft inden 4 års alderen. Vi har blandt hopkaniner tilstrækkeligt mange gamle intakte hunner til at kunne modbevise den påstand.

  • #8   7. okt 2015 Jørgen, det beviser ikke noget at lige dit kaninhold ikke er ramt. Det er blevet undersøgt og testet.

  • #9   7. okt 2015 Har du nogen links de til beviser? For jeg har hørt at det er hunkaniner over 6 år der er i stor risiko for at blive ramt... Og nogen siger hunkaniner over 4 år, ja det er ikke til at blive klog på.

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #10   7. okt 2015 Et studie fra 1958 viste at 4% af kaninerne fik kræft i uterus da de var 2-3år gamle, og da de var 5-6 år gamle, havde 80% af kaninerne kræft i uterus (det var laboratorie og kød kaniner). Ifølge et studie fra 1962 er det samme billede der viser sig, uanset hvilken race der var tale om.

    I de senere år, har dyrlæger fra både England og USA rapporteret om at de ser en øget andel af unormal vækst i uterus, når kaniner er ældre når de bliver steriliseret.

    De referencer, der blev anvendt i den artikel hvor jeg fandt informationerne
    Greene, HSN 1958 Adenocarcinoma of the uterine fundus in aged rabbits. Am J. Pathol. 68: 653-56

    Adams, WM Jr 1962 The natural history of adenocarcinoma of the uterus in the Phipps rabbit colony. N. Med. Sci Thesis, Henry Phipps Institute, Univ of Pennsylvania, Philadelphia.

    Percy, DH and Barthold, SW Pathology of laboratory rodents and rabbits Iowa State University Press 1993, pp 222-224

    Manning, PJ; Ringler, DH; Newcomer Christian, P The Biology of the Laboratory Rabbit pp 262-266 2nd edition 1994 San Diego Academic Press.


  • #11   7. okt 2015 Tak for info Karina! smiley

  • #13   8. okt 2015 Jeg skriver ikke på grundlag af MIN besætning , men på grundlag af ALLE danske hopkaniner. Hertil kommer min erfaringer med salg af kælekaniner, hvor jeg også ser masser af 7-8 årige intakte hunkaniner. Det ville der ikke have været, hvis de havde fået livmoderkræft som 4 årige.

Kommentér på:
Sterilisation

Annonce