{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Kanin opfører sig underligt - kanin passer {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået opgaven at passe kanin. Jeg skulle passe denne kanin fredag-søndag. Fredag fik jeg nøglen til eftermiddag, tog dog først derhen til aften fordi jeg skulle til træning. Nå men jeg kom der over, kaninen var lidt bange, det er jo klart. Men så efter lidt tid tog vi den ud i "gården" et sted hvor den kan løbe frit. Og det gik også helt fint. Lørdag efter træning tog jeg derned og tog den ud i gården, (hvilket også gik helt fint) og gik tur med den, og vi hyggede os rigtig meget. Men senere på dagen tog jeg der op, og det var bare et hurtigt besøg, så jeg åbnede bare buret, og tog kaninen ud, uden at den snuste til min hånd. Det spjættede en smule, men gik jeg 2-3 meter.. Og den blev ved med at spjætte. Så jeg skyndte mig derfor at sætte den ind i buret igen, og kørte bare hjem, tænkte egentlig ikke mere over det, da jeg tænkte at den var træt.
Men i morges var jeg ude ag gå med min hund, og plukkede en masse mælkebøtter. Så tog ned til kaninen og åbnede buret, gav den nyt vand, osv. Efter det begyndte jeg at give den et par mælkebøtter, og det var tydeligt at se at den elskede det!
Så prøvede jeg at løfte den, og efter det sparkede den ned i buret og løb ovre i hjørnet. Jeg synes det var utrolig mærkelig når jeg sagtens kunne kæle for den og den kom over når jeg åbnede buret, så jeg prøvede igen... Og den havde den sammme reaktion...
Jeg er utrolig bekymret for at der er sket noget.. Det skal siges at det er en 3 måneders dværgvædder (han)
Er der nogle klogkaninhoveder derude der evt. kunne sige hvad det er galt? Kunne det evt. være at kaninen savner sin ejer?
På forhånd tak (:
BILLEDET HER ER FRA IGÅR


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin opfører sig underligt - kanin passer
  • #1   25. aug 2013 Hvis den er blevet forskrækket over hvor du holdte den og den spjættede husker den oplevelsen og har jo selvfølgelig ikke lyst til at gennemgå det igen. Hvordan bære du den?

  • #2   25. aug 2013 Okay, den ene hånd er rundt om maven, og den anden under bagdelen. Tror du den også "tænker" sådan ved andre personer, når de vil løfte den?
    Tak for svaret.


  • #3   25. aug 2013 Ja.
    Den tænker jo ikke 'Hende der passede mig er jeg bange for at hun løfter mig, men andre mennesker er OK' - Sig det du har skrevet herinde til ejeren, og sig du løftede den ordentligt og det bare var et uheld med en dårlig oplevelse.


  • #4   25. aug 2013 hvis den ikke er van til at blive håndteret så er det klart den spræller smiley
    og at den stamper er sådan en gå væk advarsel, men ja Dværg vædder og alder passer meget godt sammen smiley


Kommentér på:
Kanin opfører sig underligt - kanin passer

Annonce