{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

kanin og hold i nakken {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Kan en kanin få hold i nakken? ?
Min kanin er begyndt at gå skæv med hovedet. Som om det hælder til den ene side.
Han er blevet meget stille og hopper ikk rundt som han plejer. Men han spiser og drikker fint.
Nogen der har en ide til hva det kan være? ?
Og ja ringer til dyrlægen i morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin og hold i nakken
  • #1   4. aug 2013 lyder som en blodprop vil ringe til dyrlægen NU

  • #2   4. aug 2013 Det kan være noget så uskyldigt som øremider, men det kan som Ilder-mor også være en blodprop eller en hjerneblødning, og det er nok det mest sansynlige med mindre du har set den klø sig en del i eller ved ørene ..

  • #3   4. aug 2013 Er der nogen opdatering på dette?

  • #4   4. aug 2013 Han klør sig ikke ved ørene. Så tror ikk det er mider. Hva gør dyrlægen ved det hvis ewt er en blodprop??

  • #5   4. aug 2013 Hvis det er en blodprop eller hjerneblødning vil det mest humane være at aflive den.
    Så det tror jeg du skal indstille dig på.
    Det kan dog også være mellemørebetændelse. Så skal den have antibiotika og smertestillende.
    Sidste mulighed er en lille mide, som giver hjernehindebetændelse. Det kan i sjældne tilfælde helbredes, men er svært at komme helt af med. Så her ville jeg nok også foretrække aflivning smiley


  • #6   4. aug 2013 Det lyder bestemt ikke godt smiley

    Jeg har selv haft kaniner med blodpropper/hjerneblødninger, 2 har overlevet og 1 er aflivet, de er behandlet med kranio sakral terapi, men dette er desværre meget få der kan.

    Jeg gav min første en chance (til dyrlægen 4 gange om ugen i flere måneder!), og efter en kæmpe kamp kom han over det, men med hovedet på skrå, han levede 4 år ekstra, og vandt DM for veteraner 1½ år senere.
    Nr. 2 kæmpede vi for i en uges tid, men behandlingen hjalp ikke, og hun fik derfor fred smiley
    Ved nr. 3 har jeg nu lært, hvad jeg skal se efter, og hende "tog jeg i opløbet", og hun kom sig meget hurtigt over det. Hun har altid været en lidt nervøs kanin, og kan derfor ikke gå i snor eller være i løbegård når naboens hunde er ude.

    Jeg lærte ved den første kanin, hvordan man gav kranio sakral terapi, og har derfor kunnet være med i behandlingen af dyrene.
    Nogle er meget modtagelige overfor det, og andre er ikke smiley

    Hvis den allerede nu har hovedet på skrå, og virker sløv er der nok ikke meget håb, men jeg er sikker på at alle fra GG krydser fingre for ham smiley



  • #7   4. aug 2013 men vil helt klart kontakte dyrlægen i aften og ikke engang i morgen

  • #8   4. aug 2013 Er der andre tegn på blodprop eller hjerne blødning som man kan se??
    Han har været med på camping i tre uger og har stået ude om dagen i græs bur.
    Kan det have betydning, ?


  • #9   4. aug 2013 hvorfor ikke snakke med en kaninkyndig dyrlæge? de ved det sikkert

  • #10   4. aug 2013 Har ringet og skal derud i morgen. De kan ikk sige hva det er. Men det kunnen jo være at nogen herinde kendte til andre tegn.

  • #11   4. aug 2013 det kan også både være en parasit i hjernen eller mellemørebetændelse. Hvis det er en blodprop vil der være en nedsat evne til at trække pupillen sammen ved øjet der tilhører den hjernehalvdel hvor blodproppen sidder.

  • #12   4. aug 2013 Tror ikke det betyder noget han har været på camping. Så ingen grund til dårlig samvittighed over det.

  • #13   5. aug 2013 Han reagere fint med øjnene. I får en opdatering i morgen på hva dyrlægen mener.

  • #14   5. aug 2013 I morgen? ? Skal han ikke afsted idag??

  • #15   5. aug 2013 Susan det med øjnene er jo meget afhængig af hvor en evt. blodprop sidder.
    Men jeg tror nu heller ikke kaniner er så disponeret for blodpropper som mennesker.
    Men bristede blodkar kan forekomme hos alle.


  • #16   5. aug 2013 Skal du først til dyrlæge imorgen?? smiley

Kommentér på:
kanin og hold i nakken

Annonce