{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Hold da op... *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og skriver med en pige som der har selvmordstanker, og da jeg selv har været der vil jeg gøre alt for at hjælpe hende.
Da jeg kan se at hun har kanin og foreslår hende kaninhop svarer hun at hun ikke tror hendes kanin kan holde til det. Så skrev jeg, jeg kan henvise til mange fine avlere på sjælland omkring Hedehusene. Hun svarede at hun ikke skal have flere kaniner da hun er allergisk. Det har jeg fuld forståelse for men da hun så skriver følgende.

"Det fandt vi ud af, et halvt år efter vi havde fået ham hjem - mega irriterende. Så jeg har ikke haft ham oppe i mange år nu. Det er faktisk trist, savner dengang jeg legede med ham i haven."

- Så kaninen får foder og vand, men sidder i dens bur i hele tid. Min moster er veterinær sygeplejske og har før hen delt et link på facebook, om en kanin er har sat i sit bur 12 år af sit liv og man kan se det på ryggen hvordan den har levet gennem tiden.
Jeg tænker så "hvorfor sælger man ikke dyret når man er allergisk og den bare sidder? Men det er åbenbart mig der er galt på den eller hvad mener i?
Knus Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da op... *Kanin*
  • #1   14. maj 2013 Hej Mette:)
    Den kanin, synes jeg du skal finde et godt kaninliv til.

    - Den skal have, en voliere hvor den kan løbe rundt.
    En kanin, der har levet hele sit liv i sit lille bur, kan få mange rygskader ja:-)


  • #2   14. maj 2013 Jeg håber godt nok du har nogle voksne til at hjælpe dig.. En 14 årige skal ikke sidde og lege psykolog for en med selvmordstanker

  • #3   14. maj 2013 *Beltane* - Det gør jeg skam heller ikke overhovedet.. Jeg har fortalt hende MINE EGNE erfaringer fra dengang jeg var der. Jeg har sagt at hun burde søge psykolog, det gjorde jeg og det hjalp mig.

    Tanja J - Synes det er lidt svært da det jo ikke er min kanin... smiley


  • #4   14. maj 2013 Du skriver du har gjort alt hvad du kunne.. Hvilket du ikke har hvis du ikke har nogle voksne med inden over..

  • #6   14. maj 2013 Jeg skriver ikke at jeg har gjort alt hvad jeg kunne. At jeg vil gøre alt hvad JEG kan..

  • #7   14. maj 2013 Sofie L: Det er også det jeg tænker...

  • #8   14. maj 2013 Mener du dette http://maritemilie.com/2013/02/12/ti-ar-i-bur-og-effektene-av-et-stillesittende-liv/

    Håber du kan gøre noget ved det, for det er da synd!


  • #9   14. maj 2013 Lige præcis det som Simse linker til har min moster haft delt.
    Jeg vil høre hende ad om det ikke var en idé at sælge den da den ikke har godt af sidde i buret.. smiley


  • #10   14. maj 2013 Det er flot af dig at du kan hjælpe hende. smiley Og til det med kaninen. Ja, det er rigtig synd. Kaniner bør ikke have et liv hvor de bare sidder og glor ud af buret smiley

  • #11   14. maj 2013 Selina:
    Tak. Ja, jeg snakker med hende om det senere. smiley


  • #12   14. maj 2013 Men hvis hun har det svært i forvejen så tror jeg ikke helt hun går med til at miste sin kanin også medmindre du fortæller hende hvor dårligt den har det ? Men virkelig synd for både kaninen og hende selv

  • #13   14. maj 2013 GuLeRoD: Hun gør rent ved den 2 gange i ugen, det er alt hvad hun har med den at gøre så kunne bedst forestille mig at hun ikke ville være påvirket af det..

  • #14   14. maj 2013 Jeg tænker lidt... At ladde en kanin, få mad og vand og sidde omme i baghaven. - Hvilken forælder tillader dog det?

    Hvis MIT barn, var allergisk og ikke kunne tåle sit kæledyr, havde jeg fundet et nyt kærligt hjem til dyret smiley


  • #15   14. maj 2013 Synes man skal passe på med at på en måde sige at folk med allergi ikke skal have dyr. Man kan få allergipiller. Og andre har ikke voldsom allergi.

    Og ja, selvfølgelig er det synd for kaninen at den ikke kommer ud. Men selvom pigen ikke har så meget med den at gøre, kan det jo stadig være at den hjælper hende? Dyr plejer at hjælpe rigtig rigtig godt på unge med selvskadende tanker osv.


  • #16   14. maj 2013 Jeg har allergi overfor støv, så kan ikke tåle strøelse.

    Jeg har pt. 7 hamstere + 9 unger, 2 deguer og 2 ørkenrotter på mit værelse, hvor jeg også sover. Det kaldes allergi-piller (uden recept)
    Reagere dog stadigvæk under rengøring.


  • #17   14. maj 2013 For det hjælper hende da også helt sikkert at oprette en tråd om pigen hvor du åbenlyst ytrer at det er synd for hendes kanin. Tænk hvis hun ser denne tråd? Så tror jeg ligefrem at problemet bliver bedre.

    Selvfølgelig er det da synd for kaninen. Men i stedet for at skrive en tråd om hende, og skrive til OS at du synes det er synd for kaninen, fordi så ikke i stedet skrive direkte til pigen?

    Lige nu hjælper du hende jo ikke, men er tvært imod ret tarvelig overfor hende.


  • #18   14. maj 2013 Stakkels kanin! Kan godt forstå at hun har det svært, men det der med at hun har allergi er en dårlig undskyldning! Jeg er selv "multiallergiker" og har både pels, støv, parfume og pollen allergi og jeg har 5 marsvin, 4 kaniner og en hund. Jeg er vokset lidt fra pels allergien og kan nu gå til ridning uden at få det skidt og kan sagtens nusse mine kaniner osv. Ved godt at det jo er meget forskelligt hvor slem allergien er, men hvis hendes er så slem at hun ikke engang kan holde kaninen så må hun jo skille sig af med den. Forstår slet ikke hvordan hun (og hendes forældre?!) bare kan lade den sidde og glo i et bur altid.

    Super sødt af dig at hjælpe hende! Havde selv en veninde som havde selvmordstanker, anoreksi og som skar i sig selv, og hendes forældre vidste intet. Jeg fik nok tilsidst af alt hendes pladder med at "jeg skærer nu, jeg er så tyk" så jeg endte med sende en mail til hendes forældre og fortælle dem alt. Hun startede hos til psykolog og i dag har hun det rigtig godt, dog er hun stadig sur over at jeg sladrede og vi snakker aldrig sammen mere. Min pointe er egentlig bare at det selvfølgelig er rart at hjælpe andre, men du skal bare huske at sige fra hvis det bliver for meget - det gjorde jeg, og selvom det endte dårligt for mig selv og kostede venskabet, så fik hun det bedre og det er jo det vigtigste smiley


  • #19   14. maj 2013 Til jer der skriver at hun prøver at lege voksen. Nej hun gør da ej. Der er jo højst sandsynligt også en voksen som pigen taler med om hendes problemer. Er 100% sikker på at Stald wraee kan hjælpe pigen lige så meget psykisk som en voksen kan. Faktisk kan det være meget nemmere for nogle folk at betro sig til én på sin egen alder... Just saying!

  • #20   15. maj 2013 Enig med Selina.

    Så længe det ikke kommer til at gå Mette alt for meget på, mht. pigen tanker så synes jeg det er godt gået af Mette. smiley

    Men synes helt klart at den kanin skal væk derfra, eller pigen eller hendes forældre skal til at tage den ud mindst 1 gang dagligt. (eller blot anskaffe et ordentlig bur)


  • #21   15. maj 2013 Jeg snakker med pigen idag om at sælge hendes kanin. Synes ikke det er retfærdigt at den skal sidde i buret 24/7.

Kommentér på:
Hold da op... *Kanin*

Annonce