{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

HJÆLP til agressiv hankanin {{forumTopicSubject}}


Hej, jeg har solgt en dværgvædder kaninunge for ca. 1 år siden og har modtaget denne mail fra den nye ejer. Jeg har ingen erfaring med en sådan adfærd og søger råd for hvordan jeg kan hjælpe hende bedst muligt. Begge forældre og søskende til kaninen er søde og kælne.

Mail:
Halvanden måned efter jeg fik ham, blev han kønsmoden og meget agressiv og så fik jeg ham neutraliseret. Han fortsatte med at være meget territorial, knurrer ad mig om morgenen og "angriber". Jeg er aldrig blevet bidt, men har da set hans tænder. Han er ikke til falds for godbidder (ikke nogen jeg har luret ihvertfald), men vi har da haft nogle små overenskomster, og sommetider kan jeg også få lov at nusse ham. Han løber for det meste frit i lejligheden, og har haft hule under min seng. Han har også været renlig, dvs løbet ind i sit bur når han skulle på toilettet. Nu er der så det ved det, at han i løbet af de sidste to uger, har flået alt tapet i kaninhøjde ned, han er mere agressiv end han plejer og ødelægger simpelthen alt hvad han kan komme i nærheden af (undtagen hans ellers elskede papkasser, som han er fuldstændigt uinteresseret i nu), samt han er begyndt at pølle flere steder. Derfor er han lige nu sat i bur, men han keder sig jo helt vildt, og får ikke motion osv.
Jeg mangler et godt råd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til agressiv hankanin
  • #1   18. jul 2013
    Tak for svaret smiley


  • #2   18. jul 2013 Det er da godt han er kastereret, så der ikke kommer flere agressive kaniner efter ham til verden smiley

  • #4   18. jul 2013 jeg har også en agressiv dværgvædder, vi ved dog intet om ham hvor gammel han er og hvad han har oplevet før men han er ihvert faldt meget agressiv og min søster blev bidt af ham 3 gange på en uge og nu er han så blevet min da hun ikke vil have ham mere men jeg er godt nok også lidt bange for at han også bider mig en dag som han ikke har gjort endnu men jeg passer også meget på, hvad kan der være galt med ham ??? nogen der kan hjælpe måske

  • #5   18. jul 2013 Gætter på at moren til ham er Alice!?

  • #6   18. jul 2013 Marie-Kristin - At neutralisere/kasterere ham, ville nok hjælpe:)

  • #7   18. jul 2013
    Hej Lisa (LGF),

    Nej det er ikke Alice, ellers godt bud! smiley

    Moderen er den roligste kanin jeg har haft og alle hans søskende er fantastiske, både hunner og hanner og de var 6 i kuldet..

    Tak for alle svar



  • #9   18. jul 2013 det er han vidst allerede smiley

  • #10   18. jul 2013 Det lyder som en kanin der enten keder sig eller har ondt.

    Min fætter og hans kæreste har en meget territoriel hankanin, der ikke kan lide andre end min fætters kæreste. (den er kastreret)
    Den har et hjørne, hvor dens bur og ting er (legetøj, foder, toilet osv.) så den holder sig primært i det hjørne og er kun territorel der henne. I sofaen osv. er den sød og kærlig, og vil nusses.
    Så jeg vil anbefale at de prøver at give kaninen sit eget sted, med masser af legetøj og grene. Enten hegne det ind, eller bare give den et tæppe hvor tingene er på.


  • #12   19. jul 2013 Jeg bytter altid kaniner, som udvikler et temperament, der ikke falder i købers smag, ud fra princippet: Det er vigtigt, at have tilfredse købere - og jeg spørger ikke om eventuelle årsager.
    Bl.a. har jeg byttet en kanin 2½ år efter overdragelsen (!)

    Til Elizabeth: Nu bliver du nok sat på filterliste - velkommen i klubben !

    Jørgen


Kommentér på:
HJÆLP til agressiv hankanin

Annonce