{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.475 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af gnaver {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har brug for hjælp. Hvilken gnaver skal jeg vælge-
-guldhamster
-kanin
-marsvin
-dværghamster
I må meget gerne foreslå en anden form for gnaver.:)
-------------------------------------------
Info om mig til hjælp af valg af gnaver..
-jeg vil gerne sove længe i weekenden og i det heletaget ha en rolig søvn. Jeg har haft en dværghamster og når han larmede om natten stod han bare på badeværelset smiley
- en gnaver der ikke er agressiv for vil gerne have en der vil kæles med:)
-éen som ikke er for dyr til at passe og pleje og købe bur til:)
- en der ikke skal bo sammen med en til af dens art
-------------------------------------------
Sætter stor pris på hjælp:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af gnaver
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   29. nov 2015 Jeg ville foreslå en kanin, også selvom det ikke er en gnaver.


  • #2   29. nov 2015 Husk man må ikke tage andres billeder og marsvin er flokdyr smiley

  • #3   29. nov 2015 Okay til jer og tak

  • #4   29. nov 2015 Så blir det måske en kanin smiley

  • #5   29. nov 2015 Hej og tillykke med at du har valgt at tage ansvar for ét levende væsen, det er jo noget helt unikt at knytte bånd til sine kæledyr. Du kan jo hurtig godt springe over Marsvin da de skal gå flere sammen, og da du ikke ønsker at dit nye kæledyr skal bo sammen med andre. Dværghamster/hamster er jo nat aktive så der skal du jo være klar over de kan larme om natten, og du skriver du har haft ét før så må du også sådan vide om det er noget, ellers så er det nok den der er billigst i drift, når det kommer til bur da de andre dyr jo er noget støre og kræver stort bur. Og ønsker du ét kæledyr som har et godt temperament så skal du aldrig købe hos dyrehandler så find en god opdrætter. Uanset hvilket dyr du ønsker, det kan ikke siges nok! smiley Og det med den ikke må være dyr at passe, så skal du jo gøre op med dig selv om du overhoved skal have ét kæledyr da alle dyr koster penge især hvis de bliver syge og skal til dyrlægen - så intet er billigt. Så hvis det ikke må være for dyrt så syntes jeg du skal overveje om det virkelig er dette du vil? For de kan hurtigt komme til at koste mange penge uanset om det er det ene eller andet.

    Men du kan jo købe bure i udlandet de er meget billigere end i DK der kan du få dobbelt størrelse bure af samme pris som et af ½ størrelse koster her hjemme. Zooplus.de

    Selv har jeg kaniner & ét Pindsvin. Og har haft Rotter, Guldhamster, Chinchilla, Skinny Marsvin & Teddy Marsvin. Så har prøvet lidt af hvert. smiley

    Og kan da bestemt anbefale en sød dejlig kanin, som du kan lave mange sjove ting med. Men det kommer jo også an på hvad man selv er til syntes kaniner er så all round smiley


  • #6   29. nov 2015 Mange tak for det gode svar. Håber du får en god aften:)

  • #7   29. nov 2015 Og det med jeg skrev har haft hamster kom jeg til at skrive mente har en hamster og det med bestille bur jeg må ikke for min mor og tror jeg går efter kanin hvis min mor går med til det.. Håber ikke hun siger '" neej det for dyrt og de lugter og blablabla.. Jeg vil ha et 'kæledyr' fordi at der er så meget dyrmishandling rundt omkring i verden og sådan og så føler t jeg i det mindste glæde et dyr:)

  • #8   29. nov 2015 Så tag ud på et internat og adopter en kanin der fra smiley

    Tror nu godt din mor vil lade dig bestille bur fra tyskland for de har også en side i DK bare med danske priser så der er ikke noget fusk der og man betaler bare som man normalt ville gøre på en dansk side med dankort
    Zooplus.dk
    Zooplus.de

    Der er simpelhen mange penge at spare på bur, legetøj osv. handler der selv trofast til vores katte, hunde, kaniner, pindsvin. Siden 2009 og har aldrig haft problemer med dem - men også blot ét fif for man kan få dobbelt så mange ting til samme pris som ting koster her hjemme - så det var bare for at gøre tingen lidt mere billige /bur, drikkedunk, madskål, legetøj, løbegård osv.

    Held og lykke smiley og håber du vil opdatere hvis du får ét nyt dyr vi vil da gerne se hvad de bliver.


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #10   29. nov 2015 Både guldhamster og dværghamster er aktive om natten, og marsvin er flokdyr.
    Kaniner kan du sagtens træne til at gå på en tissekasse som en kat. Men en kanin skal helst have en hel del mere plads, end man kan give dem med kun et bur, så det er nødvendigt med større løbegård eller at den kommer ud at løbe på fx dit værelse i flere timer om dagen.
    For at få optimal renlighed på en kanin, er det også ofte bedst at neutralisere dem, da de ellers "pøller" mange steder, for at markere at alt er en del af deres område (der er også andre fordele ved neutralisation). Så enten adopter en voksen, neutraliseret kanin, eller afsæt ekstra penge ved siden af anskaffelses prisen, så der er råd til neutralisation senere (1500 - 2000 kr ser ud til at være meget almindelig pris for indgrebet)

    PS. En kanin kan blive temmelig gammel, hvilket også er vigtigt at medtage når man er ung (regner med at du er en del yngre end 41, som der står i din profil....). Se hvordan dit liv ser ud 6-7 år frem, og se om der er plads til et kæledyr helt der frem til.

    Hvis du er usikker på det, vil jeg sige at i så fald passer en hamster eller en af de andre gnavere med kort livsforventning bedre.


  • #11   30. nov 2015 Mange mange mange mange taaaaaak tusind tak begge ha en god dag. smiley vælger en kanin eller jordegern:)

  • #13   30. nov 2015 Ja , tak , saføli;)

  • #14   30. nov 2015 Min mor siger en kanin lugter og pøller over alt.. Det før de da ikke!

  • #15   30. nov 2015 Kan et marsvin ikk godt leve alene?

  • #16   30. nov 2015 Jo de 'kan' de da. Men da de er flokdyr er det pænt tarveligt at berøve dem en vigtig del af deres natur.
    Og du har jo selv nævnt at der er rigeligt med dyremishandling i verden smiley
    Så medmindre din mor vil lade dig få 2, så er marsvin slet ikke på tale med hvad du kan tilbyde.


  • #17   30. nov 2015 Kaniner som er fertil pøller overalt da de afmærker deres territorium hvis de er ude, men man kan gøre dem renlig det kræver bare god tålmodighed og tid.

    Og hvis din mor syntes kaniner lugter, så tror jeg slet ikke du finder noget kæledyr - for alle dyr lugter. Selv syntes jeg faktisk Marsvin lugter mere end kanin men nu er de jo også flere i deres bur. (men kommer jo også an på hvor følsom ens næse er) Men du kan aldrig få ét kæledyr som ikke lugter med mindre det er et tøjdyr.


  • #18   30. nov 2015 Kanin

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #19   30. nov 2015 Kaniner lugter ikke, hvis man bare gør ofte rent ved dem. Jeg fjerner deres toilet hver anden dag og har aldrig haft problemer med dårlig lugt, selv da jeg havde 3 stk på mit værelse.
    Du kan jo vælge at anskaffe dig en kastreret eller steriliseret kanin, da chancen for at de pøller overalt er mindre, end hvis du køber en fertil kanin.


  • #20   30. nov 2015 Jeg synes så ikke du skal vælge jordegern. Generelt vil alle mere eksotiske gnavere bare være en dårlig ide, når du gerne vil have et dyr du kan kæle med. Man kan være heldig at få en der bliver meget tam, men man kan også opleve det stik modsatte (hvilket er en del af charmen ved eksotiske dyr, de er endnu ikke avlet til at være så tamme). Så hold dig til noget, der er avlet til at være kæledyr, som f.eks. kanin.

    Hvorfor er det så vigtigt for dig, at den ikke må bo med en ven?
    De fleste dyr der skal bo med en ven, skal ikke bruge mere plads, bare fordi de har en ven, de koster ikke rigtig mere at have, selvom der er 2-3 stykker, og de bliver ikke mindre tamme.


  • #21   30. nov 2015 Nej nej. Vælger ikke jordegern eller kanin eller marsvin for det må jeg ikke for min mor må kun få hamster og det med hvorfor det er vigtigt for mig ikke at have mere end een er fordi jeg ikke må

  • #22   30. nov 2015 Hvis du kun må få hamster og du ikke vil have forstyrret din nattesøvn (helt forståeligt), så giver det lidt sig selv.

  • #23   30. nov 2015 ..... og så burde du måske ændre alderen på din profil, for der findes godt nok ikke mange på 41 der skal spørge deres mor om lov.

  • #24   30. nov 2015 Haha smiley ja det min mor der sagde jeg skulle skrive jeg var det smiley

  • #25   30. nov 2015 Ulempen er at du vil få respons på at folk forventer at du er voksen - med andre ord, så kan du ikke forvente at der bliver taget hensyn til din alder.
    Med andre ord, laver du noget dumt herinde, så får du hug på et helt andet plan fordi du står som voksen og derfor forventes at vide bedre.
    Alt ialt er det en pænt dårlig ide at lyve om sin alder.


  • #26   30. nov 2015 Fint smiley så ændre jeg det når jeg har fundet ud af hvordan.

Kommentér på:
Hjælp til valg af gnaver

Annonce