{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Godt foder til guldhamster? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har lige fået sig en ny guldhamster, og leder efter et godt foder. Før brugte han hamster crispy, men der er vist kun 15% protein i.. hvor meget protein skal der være i? Jeg har læst, at der helst skal være 17-20 % protein i foderet. Hvilke foder bruger i, og er der et I vil anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt foder til guldhamster?
  • #1   25. jun 2013 Jeg fodre med hamster crispy, og giver lidt kogt kylling ind i mellem ved siden af smiley

  • #2   25. jun 2013 16-22% protein
    5-10% fiber
    5-7% fedt

    Anbefaler højt
    Harry hamster (18% protein, 8% fiber, 6,5% fedt)
    Versala Hamster Hamster Complete (19,5% protein, 5,5% fiber, 5% fedt. Husk at tilsættte et par solsikkefrø hver dag.
    Selective hamster Supreme Science (ukendt, men meget godt)
    Beapher Hamster x-vital (ukendt, men meget godt)

    Anbefaler ikke hamster crispy. Fedt indholdet er helt oppe i skyerne- 10% fedt. Proteinet er lavt, det samme med fibrene.

    Hvor du kan købe det:
    Versala Lega Hamster Complete- Maxi zoo, Luxshoppen
    Harry Hamster- Amazon, enkelte Bonnie Dyrecentre
    Selective Hamster Supreme Science- zooplus
    Beapher hamster x-vital- Bonnie dyrecenter

    Skriv bare hvis du har brug for mere uddybende links. smiley


  • #3   25. jun 2013 der findes en fodertyper - men kun ét hvor du slipper for at supplere med animalsk protein. Alle andre bygger deres protein niveau op omkring vegetabilske proteiner - fordi det så kan holde sig meget længere.

    Hamster Complete er .. ja komplet. Der behøver man ikke supplere, men man kan godt, hvis hamsteren finder dt kedeligt.

    ellers er der
    Mr. Johnsons hamster og ørkenrotte miks
    Gerri gerbil
    Harry hamster
    altromin
    rat vital

    det kan altsammen bruges som grundfoder - men der skal man alligevel give dem en ekstra kilde til animalsk protein, f.eks. tør-kattefoder smiley

    Hamster Crispy er kommet i en ny udgave med 40% ren korn :S det er lige lovligt meget korn at bede en hamster om at spise, min nægtede det endda. De gik i sultestrejke, når der kun var korn tilbage i skålen. det feder og er fuld af stivelse :S rigtig ærgeligt de har lavet det om, for det var ellers et rigtig godt basis foder førhen! smiley


  • #4   25. jun 2013 Den hamster complete ser da god ud.. og vi kan godt lide at give ham solsikkefrø i forvejen, så det er jo helt fint, at der ikke er så højt fedtindhold + det kan købes i maxi zoo.. det må vi lige kigge på smiley

  • #5   25. jun 2013 Enig med Pia. smiley

    Så prøv at suppler med forskellige ting- Sunde ting.
    http://www.youtube.com/watch?v=ygrnCcZWfBw
    Prøv at se hele videoen- Fyldt med information. smiley


  • #6   25. jun 2013 Super.. jeg har været ude og købe hamster complete, og tak for linket, det ser jeg lige nærmere på smiley

  • #7   25. jun 2013 Så lidt! Har det selv for min hamster. Hun elsker det. smiley

Kommentér på:
Godt foder til guldhamster?

Annonce