{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre(Kanin) {{forumTopicSubject}}

Jeg står i et lille dilemma, og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre..

For nogen mdr. siden købte jeg en udendørs kanin. Hun havde åbenbart ikke fået særlig meget kontakt, så hun var meget sky.. Nu er hun efterhånden(ved hjælp af en masse tålmodighed) blevet mere vant til mennesker. Men hun vil nok aldrig blive den ultimative kæle kanin, og det er også helt ok.

Problemet er bare at hun stresser sig selv HELT vildt. Jeg kan dårlig nok gå hen til hendes bur, uden hun går helt i panik..Men det værste er rengøring, madlavning osv. (alt der larmer).
Hun spæner rundt i buret, og kan slet ikke finde ro :(..

Så nu skal hun altså ud til nogen der kan have hende udendørs..
Men det er jo et helvede at finde et hjem til en kanin, der er så "krævende". Og det er jo ikke til at holde ud, hvis hun skal bo her et halvt år eller noget før det perfekte hjem dukker op.

Så, så jeg under en brugers profil at hun havde en kanin hun kalde "Frilands kanin".. Hvad er det??
Og er der nogen steder der tager imod sådan nogle kaniner?
Jeg overvejer til et videre formidlings hjem, hvor hun kan stå udendørs. Men det ville simpelthen være for mange hjem på et år, syntes jeg.

Hvad ville <i>I</i> gøre i min situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre(Kanin)
  • #1   17. apr 2013 Jeg har en frilands pige.
    Det er en kanin der går frit rundt.

    Hvis det er, kan vi snakke om hun kan være her til du finder noget nyt.


  • #3   17. apr 2013 Nåår, så det er ligesom en stuekanin, bare udendørs? Det lyder som et LUKSUS kanin liv :).

    Tusind tak for dit tilbud. Men jeg er lidt bange for det vil stresse hende meget at flytte 2 gange.


  • #4   17. apr 2013 Helt ok FunTime :P.. Bare i ikke køre en helt samtale herover :).Har faktisk heller aldrig set en hermelin, hmm...

  • #5   17. apr 2013 Isobel: Så kommer i da bare begge to smiley
    Så kan i se hermeliner i stor stil.


  • #6   17. apr 2013 Jeg tror desværre, du får utrolig svært ved at finde et nyt hjem til sådan en "problemkanin". Der er så mange sunde, raske og ikke mindst søde kaniner, der søger et nyt hjem, som de fleste til hver en tid vil vælge frem for en kanin med specielle behov. Det lyder hårdt, men sådan er det desværre.
    Hvis kaninen ikke trives, synes jeg, du skal overveje, om kaninen i stedet skal aflives.


  • #7   17. apr 2013 Isobel: Du kan i jo tænke over det smiley

  • #8   17. apr 2013 Ahrenkiels: Det vil jeg helt klart gøre, tusind tak for tilbuddet.

    Lulle:Aflivning er sidste udvej... Hvis jeg ikke kan finde noget hjem, så bliver hun steriliseret. Det kan jo være det ændre hende.


  • #9   17. apr 2013 Jeg tvivler bare på en sterilisation kan gøre noget i det her tilfælde :(...

  • #10   17. apr 2013 Line: Men at aflive en sund og rask kanin, bare fordi hun stresser indendørs ?? Hun er virkelig en sød kanin, med et kanon temperament. Men fordi hun ikke har fået opmærksomhed hos avler(hun kom herhjem da hun var 5 mdr), så er hun altså ikke helt tryg ved at have mennesker SÅ tæt på.

    Jeg ved det ikke. Jeg ville bare have dårlig smag i munden, hvis jeg aflivede en sund og rask kanin.


  • #11   17. apr 2013 Nej en stresset kanin er ikke en sund og rask kanin.
    Men jeg tror hun stresser over at være indendørs, og så tæt på mennesker.. Hun stresser over alle de lyde vi laver, støvsugning osv.
    Lige nu er her stille, de eneste lyde er mit tastatur, og hun er helt afslappet.

    Kommer hun udendørs igen, så tror jeg hun kan slappe af.


  • #12   17. apr 2013 Efter min mening kan det sagtens forsvares at aflive en kanin af den type.
    En stresset kanin er ikke en glad kanin og ikke en rask kanin.
    Jeg ser der nærmere som at gøre kaninen tjeneste, hvis den ikke har det godt.


  • #13   17. apr 2013 Jeg tror jeg skal sætte mig ned, og tænke det her ordenligt igennem igen.

    "Det skal være et sted hvor der ikke er hunde, ræve og andre rovdyr. Flyvemaskiner, traktorer, mejetærskere larmer også."
    Det SKAL netop være sådan en sted hun skal ud til.. Men det er jo nærmest umuligt at finde sådan et hjem :/..

    Og jeg kender desværre ingen der kan leve op til de krav..
    Det ville også være synd at udsætte hende for en sterilisation, hvis det så slet ikke hjælper.. Og det tror jeg bare ikke det gør i hendes tilfælde.


  • #14   20. apr 2013 Idag tog jeg den tunge beslutning at Belli skulle aflives..

    Det gik op for mig idag, da hun skulle ind af løbegården.. Normalt dækker jeg hendes øjne til med min hånd, og løfter hende lyn hurtigt ind i buret..Jeg prøver så at dække hendes øjne, men i samme øjeblik vender hun sig om, og bider fat i mit håndled :(... Jeg er godt klar over det var min egen fejl, og belli ikke mente det ondt. Hun var bare hunderæd.. Men jeg kan jo ikke sende sådan en kanin videre.....

    Så er spørgsmålet bare... Hvordan skal aflivningen forgå? Jeg tør ikke selv aflive så stort et dyr, men samtidig har jeg heller ikke lyst til at slæbe så stresset en kanin med til dyrlægen..
    Har du måske nogen ideer Line?


  • #15   21. apr 2013 Har du stadig ikke fundet et hjem hvor hun ville trives?? smiley

  • #16   22. apr 2013 Jo, muligvis!

    Min mor har overtaget hende, og lige pt. bor hun ude på en altan..
    Hun er lige flyttet derud idag, så det er ikke til at sige om hun trives endnu.. Men vi krydser fingre.

    Hvis det her ikke virker, så giver vi op... Så ved jeg at jeg har gjort alt, og så er det bedst hun får fred.


Kommentér på:
Hvad ville I gøre(Kanin)

Annonce