{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Træt Chinchilla ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min chinchilla som normalt er meget aktiv både om eftermiddagen og natten, hvor han blandt andet stamper i gulvet og farer rundt i hele stuen, blev pludselig meget træt igår.

Han sov indtil klokken 17, hvor han normalt er aktiv fra jeg kommer hjem klokken 15. Da han vågnede var han ikke aktiv, sad bare på gulvet og kiggede lidt.
Han larmede heller ikke i nat som han plejer. Han plejer at larme så meget at jeg har problemer med at falde i søvn.

Idag har han sovet hele tiden, indtil nu, kl. 21, og han sover stadig.
( med sover mener jeg sidder helt stille i buret med lukkede øjne, vågner dog ved pludselige lyder, men falder hurtigt i søvn igen. )

Har ikke oplevet det før, så vil lige høre om I har?
Eller om han kan være syg?

XOXO


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt Chinchilla ?
  • #1   6. mar 2013 hvad med hans spise vaner er de ændret?
    uanset hvad så ville jeg nok lige smutte forbi doktor dyr for at være sikker på han ikke fejler noget. en pludselig ændring i deres adfærd er ikke normalt, og de bliver jo let "syge" altså forstoppelse eller den har måske spist et eller andet den har fundet som den måske ikke kan tåle hvis jeg var dig ville jeg køre den til dyrlæge også fordi de er svære og hjælpe hvis de er syge i længer tid inden man får gjort noget ved det.


  • #2   6. mar 2013 Jeg holder normalt ikke øje med hvordan han spiser, da jeg er væk hjemmefra det meste af dagen, så det ved jeg ikke noget om.

    Men tak for din besked ^^


  • #3   7. mar 2013 Det er ret nemt at holde øje med deres spiser vaner.
    Du giver f.eks. 3 spiseskefulde foder. Hvis der er noget tilbage næste gang du fodre, giver du lidt mindre, hvis der ikke er noget tilbage, giver du lidt mere.
    Smid altid det gamle foder ud dagligt. Det bliver dårligt af at stå og trække fugt.

    Og så ville jeg nok også smutte en tur forbi dr. dyr.
    Du kan evt. starte med en løbetur på ½-1 time, hvor du holder øje med ham. Nu er det jo ved at være nogle dage siden, så ved ikke om du har været afsted.


Kommentér på:
Træt Chinchilla ?

Annonce