{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

"eksotiske dyr" og dyrlæger. SUK {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg må indrømme at jeg er ved at være lidt træt af at dyrlæger kun har forstand på hunde og katte.
Jeg har brugt hele weekenden på at finde en dyrlæge i kbh der har forstand på chinchillaer og ham der har forstand på det havde selvfølgelig ikke tid idag og har selvfølgelig ikke tid imorgen med mindre jeg indlægger min chinchilla, så han kan se på den når han lige får tid.

Ja SUK siger min pengepung, men det der jo ikke så meget at gøre ved. Min chin har vist "bare" øjenbetændelse, så synes indlæggelse er lidt overkill. Men sådan må det jo blive.

Hvad gør I, når I skal have jeres "eksotiske kæledyr" til dyrlæge. Tager I bare en alm dyrlæge eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "eksotiske dyr" og dyrlæger. SUK
  • #1   26. apr 2010 Da jeg havde rotter var der heller ingen der vidste noget.. Jeg var heldig at finde nogen der gad lytte til kunden og som gad ringe til mere kyndige mennesker før de gjorde noget

  • #2   26. apr 2010 altså ved ikke lige. men når katte killinger har noget øjenbetændelse er det en god ting at dyppe en vatpind i noget afkølet kamille the og og rense øjet med det.

  • #3   26. apr 2010 og ferresten jeg tror godt en helt alm. dyrlæge kan ordne en chincilla. det ville mon dyrlæge hvertfal sagtens.

  • #4   26. apr 2010 Jeg tror vi med tiden vil se flere og flere dyrlæger, som har speciale indenfor "et eller andet".

    Men det kan være træls som tingene er nu.

    Jeg har "kun" marsvin, men også der kan man nogle gange høre om mange dyrlæger der tydeligvis ikke aner en dyt om dem.


  • #5   26. apr 2010 Nej man må ikke bruge kamillethe i øjnene.. Der er partikler i der kan gøre ondt værre, brug istedet en saltvandsopløsning..

  • #6   26. apr 2010 Jeg putter slet ikke noget i øjnene på ham før jeg har talt med dyrlægen smiley

  • #7   26. apr 2010 Da jeg havde min lille guldhamster, Minnie, oplevede jeg en søndag at da jeg skulle gøre rent i hendes bur, havde hun "skidt sine tarme ud" smiley

    Vi ringede med det samme til den eneste dyrlæge der var i nærheden og kunne komme med hende med det samme. DESVÆRRE havde denne ny-uddannede gimpe IKKE forstand på hamstere, og da hun tog Minnie op for at se på hende (hvilket jeg sagde var nyttesløst - aflivning var only option) TABTE hun hende ned på bordet!
    Derefter måtte hun bruge samme dosis man bruger til en KAT for at aflive hende fordi hun ikke kunne finde ud af at stikke hende ordentligt.

    Mine dyr har aldrig været der siden. Heller ikke min hund!


  • #8   26. apr 2010 Nu har jeg godt nok ikke haft eksotiske dyr, men jeg synes vores dyreklinik er smadder dygtige til hhv. marsvin, katte og hunde, med speciale i hvert deres.
    Er i hvertfald rigtig glad for den dyreklinik vi er tilknyttet... Bortset fra priserne smiley


  • #9   27. apr 2010 Jeg tror bare jeg har været enormt uheldig.

    1) Min første kanin Blanka brækkede en tand. Så jeg tog ham til dyrlæge så jeg kunne få slebet tænderne lige lange. Idioten til en dyrlæge sleb med laser, som ødelagde hans nerver i tænderne, så hans øverste fortænder holdt op med at vokse.
    Det var jo lidt noget l*rt, så jeg tog min kanin til dks eneste tand-dyrlæge for at få fortænderne hevet ud og her døde min kanin af bedøvelse. Det skal dog siges at tand-dyrlægen var enormt sød og han obducerede min kanin for at se om der var noget galt. Hvilket der dog ikke var. Så han var meget meget ked af det og jeg slap for regningen, da han var så ked af det.

    2) Mit ene marsvn fik en knude. Så jeg tog ham til dyrlæge for at få det checket. Dyrlægen prikkede lidt i den og sagde det var en fedtknude. Jeg sagde at jeg gerne ville have det checket i laboratoriet og hun sagde at hun skulle nok sende en prøve afsted. Men hun sendte aldrig prøven selvom jeg ringede og ringede, hun havde tilsyneladende "glemt" det og en måned efter døde mit marsvin.

    Så ja, min tiltro til dyrlæger er ikke helt så stor som den kunne være må jeg indrømme

    Og jeg har altid brugt dyrlæger, der var godkendte af den dansk dyrlægeforening. Men alligevel har jeg flere dårlige oplevelser!


  • #10   27. apr 2010 og jeg kan da også huske da vores rotte skulle aflives. Vi ringede rundt til alle mulige dyrlæger, da jeg gerne ville have ham aflivet i hjemmet. Men ikke en eneste dyrlæge ville komme ud, fordi det jo "kun var en rotte".

  • #11   27. apr 2010 Det lyder til at du har været ret uheldig med dyrlæger.

    Dog vil jeg sige at jeg kender altså heller ingen dyrlæge, der kommer ud og afliver en rotte i hjemmet. Rotter tænker ikke lige så meget over hjemlige omgivelser som fx katte og hunde. For det meste er det fint nok med dem, at der bare er det menneske med de kender og stoler på.

    Jeg har selv fået aflivet flere rotter hos dyrlægen - senest i torsdags. Har en dyreklinik, hvor alle dyrlægerne skal have stor ros for den respekt de viser mine dyr. Jeg er helt tryg ved at komme derop med rotterne, for for dem er de ikke "bare en rotte", men mit højt elskede kæledyr og sådan bliver det behandlet.


  • #12   27. apr 2010 Synes stadig det er op til mig at bestemme om det "kun er en rotte".

    Dyrlægen får jo løn uanset om det er en rotte eller en kat de skal ud til og jeg havde med glæde betalt det det måtte koste.
    Men niks, vi måtte i stedet lade ham dø på naturlig vis, da klokken var 3 om natten og ingen dyrlæger ville derfor tage sig af en rotte.


  • #13   27. apr 2010 Jeg har nu aldrig oplevet at man ikke kan komme til vagtdyrlægen - selvom det er en rotte.

    Men ellers er jeg lidt af den indstilling at alle burde lære at kunne foretage en nødaflivning. Så ville man ikke komme til at stå i den situation med et dyr der lider voldsomt.


  • #14   27. apr 2010 Vi var også kommet til det punkt hvor vi skulle til at aflive ham selv.
    Men han nåede at dø lige før. Det var ekstremt ubehageligt må jeg indrømme, for han fik en blodprop der gjorde ham lam i bagkroppen og så gik han i kramper, hev efter vejret og døde. Blodproppen var heldigvis gået i hjernen på ham, for han var totalt væk og opfattede ikke en skid af hvad der skete.

    Anyway pointen er også bare at det er svært at finde dyrlæger der har styr på små dyr eller som i det hele taget tager dem seriøst. Men jeg håber at det ændrer sig.


  • #15   27. apr 2010 Jeg kan udemærket følge din frustration. Her i byen er der også dyrlæger jeg aldrig vil bruge til rotterne, fordi jeg ikke føler at de giver dyret den samme respekt som større dyr får. Desværre har de tit vagten, så kan blive tvunget til det en dag, men indtil videre er jeg da sluppet. Det er endda den klinik der regnes for mest prof her i byen...

    Er glad for at jeg har den dyrlæge jeg har og har også en anden i reserve (som jeg regner med giver dyrene den respekt de behøver) i tilfælde af at min egen er lukket.


  • #16   27. apr 2010 Jeg må indrømme jeg helst selv vil aflive, men gør det tilgengæld heller ikke medmindre jeg ved der ikke er nogen anden udvej..

    Jeg har set andre aflive, og blevet instueret i hvordan man gør, så jeg kan aflive hurtigere end dyrlægens sprøjte gør det..

    Og i sidste ende spare man så de 3-400 kr det ville ha kostet at få det gjort hos dyrlægen, plus jeg ved det er gjort ordenligt..


  • #17   27. apr 2010 Jeg er bedøvende ligeglad med pengene. Jeg har brugt i hvert 30.000 kr i dyrlæge på min hest (hegnskade, vaccination, chip, osv osv) og 10.000 på mine gnavere (kastration, tænder, m.v.)
    Sådan er det bare. Men der er intet i verden jeg hellere ville bruge penge på end mine dyr smiley Så de tusinde kr eller hva end det ville have kostet at få aflivet rotten ville ikke have gjort den store forskel rent økonomisk.


  • #18   27. apr 2010 Nej, pengene skal ikke afgøre det. Mine kommer også bare til dyrlæge og betaler gerne de 307 kr det koster hos min at få aflivet.

Kommentér på:
"eksotiske dyr" og dyrlæger. SUK

Annonce