{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Taber pelsen for tidligt, og taber sig? {{forumTopicSubject}}

Min kanin er begyndt at blive mærkelig. Han taber vinterpelsen her midt om vinteren, men sætter noget nyt en uges tid efter. Hvorfor gør han det?
Desuden er han begyndt at tabe sig. Umiddelbart spiser han normalt. Han er kun hyggekanin, så jeg står ikke og måler foder op til ham hver morgen. Han spiser hvad han nu vil spise. Dog spiser han ikke ret meget i forhold til sin nabo, selvom de får samme mængde foder og grønsager. For hans "nabo" Snickers er ret fed i det. De bliver fodret med det samme, men den ene bliver federe og federe, mens den anden taber sig, og taber sin vinterpels. Nogen der kan svare på, hvorfor?
Jeg kan desværre ikke vise billeder, da jeg ikke er hjemme hos ham lige pt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taber pelsen for tidligt, og taber sig?
  • #1   27. feb 2013 Jeg tror hun mener med nabo, at de går i to bure ved siden af hinanden smiley
    Forhåbentlig.


  • #2   27. feb 2013 Hans nabo i den forstand, at han bor ved siden af - eller i det her tilfælde under. Havde de boet sammen, så havde jeg nok sagt hans burkammerat, bofælle eller sådan noget smiley

    Han begyndte at skifte midt i december, og har også skiftet midt i januar og først i februar. Nu har han næsten ingen pels på kroppen...

    Av. Det vidste jeg ikke, men jeg har nu fodret ham, som jeg gør nu, siden jeg fik ham. Og jeg har haft ham siden 2007. Han får ikke så meget hø lige pt., da det ikke er til at skaffe. Men kan det være høet der er skyld i det? For hø spiser de jo for fordøjelsen, sååå.


  • #3   27. feb 2013 Amigos:
    Selvfølgelig har jeg ikke to hanner - som ikke er kasteret - gående sammen. Om vinteren har den ene et bur over den anden, og om sommeren har de hver sit bur, ved siden af hinanden. Bare rolig, jeg har skam ikke smidt to hanner ind sammen ^^'


  • #4   27. feb 2013 Eller i det mindste bare to kaniner sammen smiley

  • #5   27. feb 2013 Alle kaniner skal have afmålt foder. Hvad fodrer du med?

    Man kan sagtens få hø nu! Bare gå på gul og gratis eller dba. Ellers må man bide i det sure æble og købe det de har i butikkerne...

    De SKAL have adgang til hø altid. Og der er masser til salg rundt omkring, så ingen undskyldning der smiley


  • #6   27. feb 2013 Kan du ligge et billede ind af ham?

  • #7   27. feb 2013 Amigos:
    JEG kunne godt finde på, at sætte to søskende - hun & hun eller hun & kasteret han - i samme bur, at du ved det. Det er min holdning, som IKKE skal diskuteres her inde smiley

    LGF:
    Fodre med ganske almindelige foderpiller, det er sundest jo.
    Btw. jeg kan ikke bare gå på gul og gratis, for jeg bor på Bornholm, og ovre på den anden side af vandet, er det svært at få fat i hø. Men så må jeg maile til min søster, og siger, at hun skal købe hø i dyrhandelen. Også selvom det koster en mindre formue, og ikke er særlig godt.. Vi købte engang en pose, og der var mug inde i midten af den. Så man kunne ikke se det udefra. Så jeg har dårlige erfaringer med at købe hø der...
    Desuden kan du ikke rigtig sige noget om, hvor svært det er at købe hø der hvor jeg bor. Når du ikke ved hvor jeg bor. Husk altid det smiley
    Og jeg har skrevet at billeder ikke er en mulighed, det har jeg skrevet til sidst i mit indlæg.. Der er INGEN muligheder for billeder, før påske, da jeg er på efterskole og bare sidder 7-8 timer væk, som den bekymrede kaninejer.

    Kan det forresten være, fordi han savner mig? Jeg ved ikke om kaniner kan savner, men jeg har aldrig været væk fra ham i mere end max. 2 uger af gangen..


Kommentér på:
Taber pelsen for tidligt, og taber sig?

Annonce