{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Kanin strinter {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en "lille" teddy kanin, som, efter sigende, skulle være ca 3 mdr. Nu er det så bare, at han strinter helt vildt, og gnider hage alle steder. Gør de det når de kun er 3 mdr ? De tidligere ejere fik ikke nogen afkomstattest, så det er jo ikke helt til at vide .......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin strinter
  • #1   12. jan 2013 Den er så ikke kun 3 mdr.
    Men den er kønsmoden ihvertfald.
    For både hunner og hanner gnider deres hage hen af ting, for at afmærke.
    Hanner strinter så også lige oven i ;d
    Man siger at både hunner og hanner er kønsmoden i alderen 3-4 mdr.
    Men jeg har dog ikke prøvet endnu med min hanner, at de strinter og de er lige godt 3 mdr.
    Men ville nok tror at din han er lidt ældre;)


  • #2   12. jan 2013 Ja det er også det jeg tænker smiley . Jeg har en lille pige som jeg ved er 3 mdr, og hendes pels er helt anderledes - også selv om hans var total filtret ;-( . Han vejer også noget mere end hende.

  • #3   12. jan 2013 Ja altså, vægten kan man ikke regne med, da hanner er mere muskuløse (staves?)
    Men hvis han er 3 mdr eller der omkring, hvis det er det du har fået af vide.
    Så ville jeg nok skyde på 4-5 mdr gammel;)


  • #5   13. jan 2013 Mette smiley ja det er lille Lukas jeg har skrevet om - typisk mig, så har jeg ikke set efter øremærke, men jeg tror det nu ikke. Både fordi han er teddy, som ikke kan udstilles, og også fordi avler ikke lyder til at være særlig seriøs, når de siger, at han bare skulle børstes hver 14. dag ;-( . Desværre har de tidligere ejere, glemt adresse og nr til avleren, ellers kunne jeg have fået info om ham der.
    Du er blevet helt skudt i de brune zobler smiley de er altså også bare smukke !!

    Line : Ja nogen af mine hunkaniner strinter også lidt, men slet ikke i forhold til ham her - han kan virkelige "skyde" langt ;-). Altså i forhold til hvor meget hans pels var filtret, og at vi stadig mangler at tage lidt under maven, så har han det fint. Han er enormt kontaktsøgende - hænger ud ad buret når vi åbner det. smiley han er ikke så vild med at sidde hos os, men det er måske også fordi vi var lidt onde ved ham den første dag, hvor vi fjernede pels i stor stil - der er nok lige noget tillid der skal opbygges :-). Derfor har jeg også tænkt mig, at finde en dyrlæge, der kan fjerne resten af knuderne, jeg tør heller ikke gøre det selv under maven. Der er for mange "kroge" og når han spræller så meget, kan jeg jo nemt komme til at klippe forkert :-(. Så han må afsted til Dr. Dyr smiley


Kommentér på:
Kanin strinter

Annonce