{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Jackjack
Jackjack
Tilmeldt:
26. dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Tror mit svin er homo :) {{forumTopicSubject}}

Ej, jeg undrer mig bare over hvorfor min ældste marsvinehan, brummer og vrikker med numsen 7000 gange om dagen, når det andet svin i buret OGSÅ er en han?? Det værste er at nu begynder den yngste også på det!! Burde det ikke stoppe eftersom ingen af dem er en hun og i brunst??
Foruden det, så skubber de deres testikler, sådan ud af numsen (tror jeg) og det lugter rigtig grimt når de så kører måsen på ens arm eller hånd... Er der nogen som har prøvet det, og kan man overhovedet gøre noget ved lugten?? Det minder lidt om når en hund gnubber måsen hen ad gulvet... Det lugter i hvert fald lige så grimt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror mit svin er homo :)
  • #1   25. apr 2012 De dominere, det minder utrolig meget om deres parrings "vrikke/kald".
    Mine hanner vrikkede også med numsen "brummede" og skærede engang imellem tænder af hinanden.
    De blev så skilt fra hinanden.

    - Hold øje med om det bliver alvor, og de slås.

    Det du kan prøve at gøre er at købe et større bur, da hanner skal bruge mere plads end hunner.
    Min mening er at to hanner skal have et bur på min. L119 x B 59
    for at de bedre enes, og gerne hver deres madskål (el. stor madskål) 2 gemmesteder min. altså en hver så de kan få fred fra hinanden.
    Hvis dette ikke virker og dine hanner ikke falder til ro, ville jeg kastrere dem begge to og finde en dame hver til dem, og slf. hver deres bur :o)


  • #2   25. apr 2012 Det er ganske alm. det er dominans ved hanner.

    Det kan man ikke lave om på. Den lille er vel blevet kønsmoden eller voksen om man vil. Hanner vil humpe alt hvad enten det er hanner eller hunner.
    Hannerne frigiver dumt stoffer for at markerer teritorie og for at virke lækker det er det som lugter. Og det er der ikke noget at gøre ved.

    Så længe de ikke slås så de bider hinanden eller taber sig af hinandens selvskab så vil jeg ikke være bekymret.

    Så jeg kan umidelbart ikke forstå hvorfor man allerede nu vil råde til større bur og snakke om at kasteret dem osv.

    De går som jeg forstår det i fred og fordragelighed, det eneste der er snakke om fra ts er at de dominere hinaden og vrikker.

    Det kan jo være at de allerede går i et stor bur osv.

    Og som sagt så længe de ikke skændtes og slås så de får sår så vil jeg ikke bekymre mig.



  • #3   25. apr 2012 Det var ment var at man skal overveje større bur, hvis man da ikke allerede har et stort nok bur.
    Og slf. kastration i værste tilfælde, hvis det bliver alvor, og de slås, og man allerede har prøvet med større bur.

    Det var dårligt formuleret af mig.


  • #4   26. apr 2012 Jeg har selv to hanner gående sammen, og de er omkring 1½ år begge to, og de har gået sammen siden de var små, de dominere også hinanden flere gange dagligt, og "humper" hinanden, dog mest den ene af hannerne.

    Men de trives fint sammen, de bider og slås ikke.
    Så hvis dine heller ikke slås, ville jeg ikke skille dem ad, eller kastare osv.


  • #5   26. apr 2012 jeg tror der er lidt bi- i alle marsvin... hunnerne gør det jo også ved hinanden*SS*

  • #6   26. apr 2012 susan, ja men det er stadig dominans smiley

  • #7   26. apr 2012 Det er ren dominans - ikke andet. Bare hold øje med om de begynder at klapre tænder af hinanden og slås - så skal de skilles ad men ellers - ingen problemer.

  • Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #8   26. apr 2012 Tusind tak for rådene smiley For det første var det bare en joke med at mit marsvin er homo, jeg ved nemlig godt at de er alt-humpende. Det jeg måske bare håbede lidt på var om deres rumpe-vrikken kun ville være for en periode, men jeg kan forstå at det er det ikke. Sortfod, tak for info om den der grimme lugt. Desuden vil deres adfærd ikke ændre sig og de får kappet løgene eller ej. Det er bare syndt for svinet at miste dem, hvis jeg alligevel ikke skal anskaffe mig en hun.
    Mine svin går i et stort kaninbur (118x58) og et større er på vej, så det er ikke pladsmanglen der er et problem. Jeg har kun set dem slås en gang i de 5 måneder de snart har været sammen og der tror jeg at de blev lige så overrasket, som jeg gjorde, over hvad der egentlig lige skete smiley
    Selvfølgelig er den lille begyndt at sætte sig i respekt over for den store, især efter den er blevet kønsmoden, men skiller jeg dem ad, hyler den ene sgu værre end den anden, så dem vil jeg aldrig nogensinde kunne adskille. De er som et gammelt ægtepar. De skændes tiltider, men kan ikke undvære hinanden. smiley Jeg satte også en ekstra madskål ned til dem, da den lille begyndte at brumme igen af den store og det hjalp.


Kommentér på:
Tror mit svin er homo :)

Annonce