{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

?omkring kaniner {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet om min datter på 2 skal have sig en lille kanin...
Men der er en del der skal være på det rene først...

Hvilken type kanin ville egne sig bedst til børn?
Kan den være ude om vinteren og hva kræver det af bur?
Hvilke grøntsager og frugter kan de ikke tåle?

Pft tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ?omkring kaniner
  • #1   29. mar 2012 Den kan i hvert fald sagtens være udenfor om vinteren, så længe den ikke står i træk. smiley
    Bare et udendørs bur, hvor den kan holde varmen i, og så selvfølgelig hø og halm, så overlever den nok. smiley


  • #3   29. mar 2012 Altså havde tænkt at den kunne stå under halvtag i forbindelse med vores skur, ville det være godt nok??

    Hvor tit skaden have skiftet bur om vinteren?


  • #5   29. mar 2012 Okay tusind tak for svar...

    Hvor stort bur til hvilken str kanin er som minimum?


  • #6   29. mar 2012 Racen er ikke det du skal gå efter når du skal vælge kanin (dog kan de store racer godt virke voldsomme for en på 2 år).

    Det vigtigste er at du vælger en kanin hos en dygtig og erfaren avler som ikke avler på aggressive kaniner. Hvis kaninens mor eller far har været meget burterritoriel så øger det chancen for at ungen også bliver det. Selvfølgelig findes der ingen garanti for at ungen får et godt sind, men vil man have bedst mulig chance for at få en med godt temperament så skal du også vide hvem der er ungens forældre.

    Størrelsen på buret skal som en god tommelfingerregel være dette: kaninen skal kunne ligge udstrakt 2 gange på buret længde og 1 gang på bredden som minimum.


  • #7   29. mar 2012 Tusind tak for jeres svar smiley

  • #8   29. mar 2012 Tusind tak smiley

  • #10   30. mar 2012 lene ja jeg vil også sige det som lena, find en voksen kælen kæmpe kanin, som barnet ikke kan løfte, og som tror på sig selv, det vil barnet have langt mere glæde af i den alder, pluds, skulle hun snuple, eller tage for hårdt kan den bedre tåle det... Jeg har en datter på 3 som jeg har en lille løvehovede kanin til som hendes, og det er faktisk lidt et problem, for hun er meget glad for kaninen, og vil meget gerne bære den, og kramme den, og har lidt svært ved at forstå de ikke kan holde til det. Og så havde den også et lille lavt bur så hun selv kunne åbne og snakke med hende, men det duede ikke for annabell begyndte at tage kaninen op, og gå rundt med hende, og den glider jo ud af hænderne på hende. Så må sige vi har verdens sødste kanin, den er blevet udsat for lidt af hver, og er ikke bange, har bidt eller krasset hende.. Så nu er der strenge regler omkring kaninen, og den er kommet ud til de andre, så hun ikke kan komme til den med mindre jeg er med, hvor den ellers stod hvor hun kunne gå over og give den lidt græs og sådan, men det må vente til hun er ældre .. der ville det være smarter med en kæmpe kanine, og så en løbegård med en trappe så kan barnet gå ind og ud og nusse og give græs og sådan, uden at hverken kanin eller barn kommer tilskade..

  • #11   31. mar 2012 Hej... Tak for jeres input...

    Min datter er vant til dyr vi har en kat i forvejen, hun prøvede at løfte ham en gang og fik afvide at det måtte hun ikke, og hun har ikke gjort det siden..

    Og det vil osse blive sådan at kaninen kun må komme ud når der er en voksen...

    Men igen, farer ikke ud imorgen og køber en for skal have helt styr på det hele smiley

    Hvor får man fat i sådan en fler etagers hus? smiley


Kommentér på:
?omkring kaniner

Annonce