{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring kaniner {{forumTopicSubject}}

Kunne ikke finde nogen god overskrift..

Men har to spørgsmål!


1. Kan man godt flytte en kanin som har været ude kanin hele livet ind?

2. Hvor gamle skal kanin unger være før de må komme fra deres moder? Ved godt de må flytte hjemme fra når de er 8 uger, men må man egentlig flytte dem med søskende en uge før?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring kaniner
  • #1   24. okt 2013 1: Ja, det kan man godt, men hvis du tænker på at gøre det nu, så lad være. Kaninen har nok sat en god pels, som vil blive for varm til at den kan blive indekanin nu.
    2: Mine hununger går sammen med deres mor til de er solgt. Hannerne bliver taget fra når de er 8-9 uger, og får deres eget bur. Det fungerer fint ved mig.
    Jeg vil altid lade ungerne gå hos moren til de er 8 uger, mindst.


  • #2   25. okt 2013 Hvad hvis du ikke kan få ungerne solgt? Lader du dem så bare gå sammen med moderen til de er flere måneder?:)

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   25. okt 2013 1. Ja, men kun når der er over 10 grader både dag og nat.

    2. Man må gerne tage dem fra når de er ca. 7 uger gamle, men sælge bør man ikke før de er mindst 8 uger.


  • #4   25. okt 2013 Tak for svar!:-)
    Btw, har ikke tænkt mig at ta en kanin ind lige pt. smiley


  • #5   25. okt 2013 Hej Nanna

    Man kan altid tage en udekanin ind for bestandigt. Skulle den nå at have sat vinterpels, burde den blot blive fældet af igen.

    Hos os er det normal praksis, at store kuld skilles fra moren mellem 7.-8. leveuge og lever i en søskendeflok i op til 11-12 uger.

    I særlige tilfælde har vi allerede fjernet 5.-6. ugers unger fra deres mor, og selvom de ville blive pådraget mere skade hos moren end de ville uden hende, er det bestemt ikke en løsning, man bør stræbe efter.

    Held og lykke med dine kaniner fremover smiley


  • #6   26. okt 2013 Michael, må jeg spørge om, hvorfor i tog dem fra så tideligt?

  • #7   26. okt 2013 Ja Regitze, det må du gerne smiley

    Jeg vil dog lige nævne, at 99,999% af tiden er det ikke Michael, du skriver med, men i stedet mig, Rebecca - Nu var det 2. gang i denne uge du har stilet/refereret til Michael, og skønt han er en dejlig, sympatisk mand, behøver han ikke tage æren for det, jeg skriver smiley

    Jeg går ud fra, du spørger til kuldet der blev fjernet allerede ved 5.-6. uge.

    Det drejede sig om vores 'Kuld 6' fra sidste år. Et 3/4 dværgvædder kuld af blandet farve, der skulle øretatoveres.
    De 4 unger blev tatoveret og løbende sat tilbage i buret. Da den 4. unge skulle ind fandt vi de 3 øvrige unger i rædselsslagen tilstand i hver en lille krog, de kunne gemme sig i - moren for frem og tilbage i konstant angrebs-position, hvæsede og bed ud efter ungerne.
    Derfor blev de fjernet fra deres mor og gik i søskendegruppe resten af tiden, moren blev aflivet.


  • #8   26. okt 2013 Det må du meget undskylde. Det er svært at kende forskel når 2 har én bruger. Fremover vil jeg skrive Rebecca smiley

    Uha, det lyder ikke godt. Godt i fik taget dem fra! Dette skete også for mig engang. Hun angreb og bed ungerne, så de blev også hurtigt taget fra, og moderen for sig selv. Hun blev aflivet få uger efter, da man ikke kunne gå forbi hendes bur, uden hun skulle hen og hvæse og bide efter én. Hun var udemærket klar over at der var net i mellem, men alligevel gjorde hun det. Før jeg havde parret hende op, var hun den sødeste lille kanin, som fandt sig i alt. Det kan virkelig ændre sig, når de får kuld!


  • #9   26. okt 2013 Hehe, du behøver ikke undskylde smiley
    Michael og jeg er jo stort set enige i alt der angår kaninerne, det kan bare blive problematisk, hvis man på f.eks facebook stiller ham til ansvar for noget, han ikke ved, jeg har skrevet smiley
    Derfor er det selvfølgelig altid iorden at spørge 'NøvlingKaniner' hvem der skriver i de pågældende debatter smiley

    Ja, jeg må sige, det var heldigt vi stadig var ude ved dyrene, og at de pågældende unger formåede at flygte. Ingen af dem blev bidt eller led andre skader.
    Dette kuld var ikke lavet ifb. den rene avl, og der var ikke nogle af ungerne der havde de specifikke ting, vi forsøgte at føre videre, så de blev alle udloddet til 'kæle-salg'.

    Som du selv har erfaret, kan det være et sats (osse efter veloverstået fødsel) at have hun med unger.
    I den rene avl ville jeg selv være ked af at have sådan en hun, både da hun kan skade og ødelægge sit eget afkom, men især fordi sådan en adfærd kan være arvelig.


Kommentér på:
Spørgsmål omkring kaniner

Annonce