{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Trænger til råd! ö {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Nu har jeg efterhånden haft min kanin, Freja, i et godt stykke tid (næsten et år), men hun er også den første kanin jeg sådan rigtig har haft - Jeg har haft flere, men da var jeg så lille, at jeg ikke kan huske det.

Og må ærligt indrømme, at jeg har nogle spørgsmål, som mine forældre bare slår hen, eller ikke kan svare på o:

Min kanin er en blanding mellem en Løvehoved og en Hermelin, som jeg netop har læst, begge er lettere nervøse racer. Det forklarer måske noget af det.
Hun har det med at slå med poterne, hvis man kommer i nærheden af hendes madskål, hendes hus, eller generelt bare rører noget i buret, eller hvis hun ikke lige har opdaget, at man skal til at nusse hende. Det sidste kan jeg forstå, og det første vel også. Men er der en måde at vænne hende af med denne vane, og lære hende at det ikke er noget farligt, hvis vi rører ved det? Eller er det noget helt normalt, som vi bare skal lade hende gøre?

Freja er desuden en ret forkælet kanin, indrømmer jeg gerne. Hun er utrolig kræsen, og gider sjældent sidde det samme sted ret længe ad gangen. Jeg har købt en "Klikker", så jeg kan lære hende nogle tricks, men mest af alt for at se, om jeg kan vænne hende af med at bide i sine tremmer - Jeg er klar over at hun gør det, fordi hun vil ud, men det er ikke altid jeg i det øjeblik, har tid til at lukke hende ud og sidde med hende.
Er der nogen der har idéer til hvordan jeg kan træne hende? Hvis jeg ikke har noget, som jeg kan bruge til godbidder, hvad gør jeg så? Og hvilke tricks kan man egentlig lære en kanin, som helst vil bestemme det hele selv?

Derudover er der noget andet mht. hendes kræsenhed. Her på det seneste har hun ikke rigtig gidet spise de gnaverpiller jeg giver hende, men vil udelukkende spise det hø, hun får.. Hvad kan jeg ellers give hende, som ikke feder for meget, og som giver hende de nødvendige proteiner?


// Tror det var alt for nu, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trænger til råd! ö
Kommentér på:
Trænger til råd! ö

Annonce