{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Har mine marsvin det godt? -Din mening {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har fire marsvin som går i et bur der er omkring en meter langt og lidt over en halvt bredt. Det er højt og rent. De har for det meste hør at putte sig i, og et hjemmelavet hus der er totalt åbent og et meget aflukket hus. De får marsvine-gnaverblanding og grønt næsten hver dag. De kommer ud i en stor løbegård, hvis vejret er til det. Det er nogengange lidt knebent med at få tid til at holde dem. Men jeg gør det selvfølgelig smiley
Hvordan syntes du de har det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mine marsvin det godt? -Din mening
  • #2   15. maj 2010 Okay smiley

  • #3   15. maj 2010 Umiddelbart synes jeg buret lyder ret lille til 4 marsvin - men om de har det godt er da svært at sige når man ikke har oplevet dem smiley

  • #4   15. maj 2010 'marsvine-gnaverblanding'... ka du definere det lidt nærmere?
    For umiddelbart tænker jeg i supermarkedsmad, og det er langt fra godt nok.


  • #5   15. maj 2010 De har det sikkert meget godt men de kunne godt have det lidt bedre smiley

    1.a - Gnaverblanding? Er det det med majs og alt det der i? For det har de ikke så godt af at få så tit. Det er ligesom at vi spiser slik.
    - I stedet bare marsvinepiller og Vitakraft kugler, de fleste marsvin elsker dem og de kan købes i de fleste dyrehandlere.

    1.b - Grønt næsten hver dag er super smiley
    - Bare husk at der skal være godt med c-vitamin i. Marsvin skal have 10 mg c-vitamin om dagen,( der er også noget i deres piller smiley )

    2. - Fire mutter i et bur på 100*50, det er altså lidt for lidt. Jeg har to mutter gående på samme areal, jeg vil sige at det lige kan række til tre, men så heller ikke mere.
    - Find evt et bur mere og byg dem sammen? smiley

    3. - To huse er måske lidt lidt, men det er meget forskelligt fra marsvin til marsvin om de helst vil ligge åbent eller i et hus, så i det store hele lyder det meget godt smiley
    - Du kan evt supplerer med en træbro eller et rør. (De er sjove og der kan både klatres igennem og ovenpå smiley )


  • #6   15. maj 2010 Thea R: Der er ikek majs i. Der er normale 'kaninpiller' med c vitaminer i og lidt andet supplerende. Og mine marsvin. Alle de tyve jeg har haft, plejer ikek så godt at kunne lide de piller, så defor blandingen, istedet for det du nævnte.
    Det ene hus er til ca et marsvin. i det andet kan de hoppe op på, og være omkring 5 derinde d;
    Det har også en overetage, på omkring det kvarte af burets størrelse.
    Det med pladsen kan jeg odt give dig ret i. Men mine marsvin er ikek de mest aktive. Og så har de tilgændgæld en løbegård til omkring 5 høns smiley


  • #7   15. maj 2010 Og så er deres bur altså idenfor. Så der er bare ikek plads til det, på mit værelse smiley

  • #8   15. maj 2010 Hmm ja okay:)

    Kender det med pladsen, nu er jeg bare så heldig at jeg har to værelser smiley Mine har løbegård på hele værelset smiley


  • #9   15. maj 2010 Fedt nok d;
    hehe, altså det er en løbegår dudenfor. men græs som kan flyttes på smiley
    Kan evt. lave et fotoalbum? xD


  • #10   15. maj 2010 hmm..
    pladsen er måske lidt knap nok, men enes de fint så kan det måske lige gå når du de også ofte får lejlighed til at komme ud og fræse..
    det eneste jeg sådan lidt tænker er foderet..

    du skriver kaninpiller? men der er forskel på kaninpiller og marsvinepiller.. =0) kaniner og marsvin har nemlig ikke samme næringsbehov, og generelt indeholder den slags blandingsmüsli ikke nok c-vitamin.. man skal passe meget på med diverse gnaverblandinger, da alle gnavere har forskellig behov og de desuden ofte er meget fedende og indeholder meget korn, der kan udløse allergi.
    derudover kan marsvinene godt finde på at sortere den type foder, og kun tage "slikket" og efterlade de piller der bare giver lidt vitaminer..
    så der ville jeg måske anbefale en form for marsvinepiller tilpasset marsvin, og jeg vil nu sige at mine ikke har nogen problemer med at få dem ned =0)

    hvilken type grønt giver du dem?


  • #11   15. maj 2010 jegs kriver 'kaninpiller' med gåseøjne ;=)
    Det er det til marsvin. bare rolig smiley
    De spiser dme også. Men først det andet (:
    Jeg giver dem godt med mælkebøtter, langt mørkt græs og nogen gange lidt ugiftige grene smiley


  • #12   15. maj 2010 Gulerod, Agurk og lidt æble ad gangen pgr. det høj esyre indhold ;=)

  • #13   15. maj 2010 okay.. hvis jeg må.. =0)

    synes du skulle prøve at skifte over til lidt rød peber og den slags, de indeholder lidt mere..
    gulerod er fint til tænderne, men min erfaring er at de godt kan fede lidt..
    agurk er jo mest bare en godbid, og indeholder ikke rigtig vitaminer..

    men ellers har jeg ikke noget at sætte på det =0)


  • #14   15. maj 2010 tak smiley

  • #15   16. maj 2010 I et bur der er 100*50 anbefales det at der et 2 MAX 3 i. smiley Jeg har et bur i samme mål og der går 2 voksne og 1 unge ;D Ellers lyder det som om de har det fint nok smiley

  • #16   16. maj 2010 Okay. Størrelsen er jeg obs på nu. Men de viser ikek tegn på aggression elller noget og kommer tit ud i en mega løbegård, og de har en ovenetage i buret:D

Kommentér på:
Har mine marsvin det godt? -Din mening

Annonce